Staking oneerlijkheid | NS Community

Staking oneerlijkheid

  • 30 August 2022
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

Ik rijd al 23 jaar met de NS, meestal om te werken, maar ook naar andere locaties als mijn belangrijkste transport om Nederland meer koolstofvrij te houden. Ik ondersteun de NS-medewerkers in hun eisen voor een betere beloning en meer ingehuurd personeel om hun werkdruk te verminderen.
Pas laat in de middag werd gisteren bekend dat er vandaag helemaal geen treinen zouden rijden. Deze aankondiging werd te laat gedaan om ander vervoer goed te regelen voor velen van ons die vanuit onze provincie werken.
Waarom moet het grote publiek de staking ondergaan? Ik ben vandaag een inkomen rond 450 euro kwijtgeraakt door niet naar mijn werk te kunnen reizen. Dit zal nooit meer kunnen worden teruggevorderd. Dank u wel, NS.


7 reacties

Ik rijd al 23 jaar met de NS, meestal om te werken, maar ook naar andere locaties als mijn belangrijkste transport om Nederland meer koolstofvrij te houden. Ik ondersteun de NS-medewerkers in hun eisen voor een betere beloning en meer ingehuurd personeel om hun werkdruk te verminderen.

Als u de staking ondersteunt moet u ook niet zeuren dat er voor u als reiziger overlast is. Solidair zijn is ook zelf de overlast aanvaarden.

Het personeel eist verbeteringen die neer komen op 20% hogere loonkosten en NS kan dat domweg niet betalen. Dus dit is niet zo simpel op te lossen.

Ik rijd al 23 jaar met de NS, meestal om te werken, maar ook naar andere locaties als mijn belangrijkste transport om Nederland meer koolstofvrij te houden. Ik ondersteun de NS-medewerkers in hun eisen voor een betere beloning en meer ingehuurd personeel om hun werkdruk te verminderen.

Als u de staking ondersteunt moet u ook niet zeuren dat er voor u als reiziger overlast is. Solidair zijn is de ook zelf de overlast aanvaarden.

Het personeel eist verbeteringen die neer komen op 20% hogere loonkosten en NS kan dat domweg niet betalen. Dus dit is niet zo simpel op te lossen.

En de onderbouwing van die 20% heb je die inmiddels al?

Ik kan de zaak steunen, maar er ook door geraakt worden, en dat is wat ik zeg, en erop wijzen dat de rest van Nederland daar ook onder lijdt. Hoe dan ook, het zou mooi zijn geweest als er gisteren beter was gewaarschuwd voor alle reizigers, afhankelijk van de rails. Als ik het bijvoorbeeld eerder had geweten, had ik mijn reis van mijn dag beter kunnen plannen. Zoals het was, wist ik tot de avond niet dat er vandaag GEEN treinen zouden rijden.

Ik kan de zaak steunen, maar er ook door geraakt worden, en dat is wat ik zeg, en erop wijzen dat de rest van Nederland daar ook onder lijdt. Hoe dan ook, het zou mooi zijn geweest als er gisteren beter was gewaarschuwd voor alle reizigers, afhankelijk van de rails. 

De officiële stakingsaanzegging is pas heel laat gekomen en pas toen werd duidelijk dat ook de ondersteunende diensten die nodig zijn om de roosters voor personeel en materieel aan te passen zouden gaan staken. Eerder was er alleen sprake van een staking van het rijdend personeel.

Ik ben 200 euro verlies door de staking.Ik wil mijn geld terug.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben 200 euro verlies door de staking.Ik wil mijn geld terug.

 

U mag alles willen en leuk geprobeerd, maar u krijgt niks terug. U zult uw geld zelf ergens mee moeten verdienen.

Reputatie 7
Badge

@Dzhengiz Kemal Hayrula Dien maar een claim in bij NS. Veel succes alvast.

Reageer