storing website ov-chip | NS Community
beantwoord

storing website ov-chip

  • 6 December 2022
  • 13 reacties
  • 3132 Bekeken

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de website ov-chipkaart? Dankzij de NS kan ik wel mijn reishistorie van de trein declareren maar voor busreizen kan dat nu niet vanwege een wekenlange storingsmelding als je ov-chipkaart Googled.

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 6 December 2022, 12:36

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Een wekenlange storing? Ik heb in de afgelopen weken meermaals probleemloos mijn reishistorie op www.ov-chipkaart.nl kunnen bekijken zonder enige storing.

Dankjewel voor het antwoord. Dan ligt het probleem wsch aan mijn pc

Translink meldt wel systeemproblemen op hun dashboard:

"Door een systeemfout zijn de cijfers sinds 2 december incorrect. Hierdoor kan de data in de ov-monitor tijdelijk niet worden geactualiseerd. Onze excuses voor het ongemak."

 

Ik heb meerdere malen geprobeerd in te loggen op de site www.ov-chipkaart.nl maar het werkt niet. Is er misschien een storing? Kan namelijk mijn reiskosten nog niet declareren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan gewoon inloggen en mijn gegevens bekijken. Probeer eens een andere browser of ander apparaat. Werkt het dan niet niet, neem contact op met de klantenservice van OV-chipkaart.nl.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb net een uitdraai gemaakt om reiskosten te declareren.

Reputatie 7
Badge +2

Hier werkt de OV-chipkaart website ook probleemloos, wellicht heeft Eva Sijaranamual een fout wachtwoord of foute gebruikersnaam ingegeven.

Badge +3

Met NS Flex valt er meestal weinig te declareren via OV-chipkaart, want dan staan er (in ieder geval voor treinreizen) geen prijzen bij. Zou dat het probleem zijn?

Ik had hetzelfde probleem in december en januari maar op mijn tablet kon ik wel inloggen. Dus moest het m.i. aan mijn pcinstellingen liggen. Na veel gezoek heb ik Norton antitrack voor de ovchip website er uit gehaald en bij mij is het probleem nu over.

Kan vandaag mijn verlopen kaart niet vernieuwen, wanneer ik de foto probeer op te laden gaat het niet verder, al een paar keer geprobeerd, echt heel vervelend 😣 

Ik kan al maanden niet inloggen op ov-chipkaart.nl met mijn iPad en op mijn smartphone kan ik wel op de website komen maar daar staat nu al maanden dat er geen kaart is toegevoegd. Deze was echter vorig jaar gewoon door mij toegevoegd. Dat is nu verdwenen en ik kan mijn kaart niet meer toevoegen. Ik krijg op mijn iPad steeds deze tekst te zien. Op mijn smartphone krijg ik melding “cannot read properties undefined (reading ‘data’)"
Er mankeert echter niets aan de instellingen op mijn iPad of smartphone, dus geen idee waarom het al maanden niet werkt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is heel vervelend.

Ik heb de site net getest op drie Apple-apparaten (iPhone, iPad en Mac) en ik kan op alle apparaten inloggen op de website. Ik download wekelijks een overzicht om reiskosten te declareren.

Wat je op de iPad zou kunnen proberen te doen is om een andere browser te installeren via de App Store i.p.v. Safari te gebruiken. Ik zou ook controleren of je alle updates hebt geïnstalleerd voor iPadOS. De nieuwste versie is 16.6.1. Een keer helemaal opnieuw opstarten van de iPad wil ook nog wel eens helpen.

Misschien kan je een keer proberen in te loggen via een pc of Mac. 

Wat voor smartphone gebruik je?

Ook ik had dezelfde fout bij het aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart. Oplossing - Gebruik een andere webbrowser. Ik gebruikte Safari (Mac). Vroeger gebruikte ik Chrome.

Reageer