Vraag het de hoofdconducteur! | NS Community
Sticky

Vraag het de hoofdconducteur!

  • 15 November 2016
  • 244 reacties
  • 21348 Bekeken

  • Medewerker Veiligheid en Service NS
  • 8985 reacties

Vraag het de hoofdconducteur!



Heb dit idee al een tijdje in mijn hoofd, ben benieuwd of er op gereageerd wordt, of misschien zonder reacties weer gelijk verdwijnt:).

Hier kun je al je vragen stellen aan de hoofdconducteur!

Dus:
Heb je een vraag aan ons, kun je in een ander topic je vraag niet kwijt, wil je onze mening, ben je benieuwd hoe iets in elkaar zit, wil je graag iets zien, wil je met ons de discussie aangaan of iets compleet anders??
Ik hoor het graag en ik ga mijn best doen, samen met de collega's op dit forum, om je verder te helpen!

De reden dat ik dit topic open, is omdat je op dit forum natuurlijk al vragen kunt stellen aan iedereen, daar reageer ik of een van mijn collega's dan ook wel eens in. Ik houd natuurlijk niet alles bij, dus vandaar dat ik dit topic geopend. Overzichtelijk en iedereen mag hier iets direct delen/vragen, zonder een ander topic daarvoor te hoeven gebruiken!
Een linkje naar een ander topic waar een vraag wordt gesteld aan ons mag je dan natuurlijk ook altijd hier delen!

244 reacties

Reputatie 2
Vraag; Stel jullie geven iemand een Uitstel van betaling/Boete, hoelang blijven die gegevens bewaard binnen NS?
Reputatie 7
Badge +3
Volgens de columniste van het AD zijn conducteurs de kers op de treinreis die verder vervelend verloopt.🤣

Conducteurs zijn de kers op de treinreis

Eigenlijk hebben treinconducteurs de grootste artistieke vrijheid van iedereen. Tijdens de spits is een gigantisch publiek gegarandeerd en het allermooiste: als de show tegenvalt dan kun je nergens heen.

Opeens heb je het... je wordt conducteur. De bekende slogan uit de steengoede NS-reclame om herders te werven voor de ontspoorde -sorry- schapen in de trein. De commercial stamt uit de jaren negentig. Toch durf ik te beweren dat de treinreiziger er nog steeds van profiteert.

De zakenman die in die reclame een volle lift vasthield en die precies op zijn tijd liet vertrekken moet beginnend cabaretiers hebben wakker geschud. Conducteurs hebben elke dag een miljoenenpubliek -ook een slogan van de NS- en de kans om passagiers te vermaken, of die dat nou willen of niet.

Zodra het fluitsignaal op Den Haag Centraal klinkt kan de omroepshow van de conducteur beginnen. Het publiek in de intercity zit sowieso in de val tot station Den Haag Laan van NOI. Als de trein moet stoppen voor een rood sein worden ze op een toegift getrakteerd.

En dat is maar goed ook. Conducteurs zijn de kers op de treinreis die verder vervelend verloopt. Probeer maar eens een leeg blik cola in zo'n idioot prullenbakje bij je voeten te proppen en je weet wat ik bedoel. De vlekken prikken in de nek. Totdat de omroep klinkt.

Over het doodlopende spoor van Den Haag Centraal: ‘Jongens en meisjes, welkom in de sjoelbak van Den Haag Asociaal’. Over een aantrekkelijke passagier die instapte bij Delft: ‘Namens mijn collega wil ik de groeten doen aan die mooie dame met dito wimpers vooraan, een prettige reis.’

Of op station Alphen aan den Rijn -nogmaals sorry- een aai over de hond en daarna de mop: ‘Laatst stopte ik mijn vrouw en hond in de kofferbak. Drie uur later deed ik 'm open. Mag jij raden wie er blij was om mij te zien.’ Zijn collega schudt het hoofd. 'Nou nou, zo kan ‘ie wel weer.’ Good cop, bad cop in de trein. Elke dag voor een miljoenenpubliek.
Vraag; Stel jullie geven iemand een Uitstel van betaling/Boete, hoelang blijven die gegevens bewaard binnen NS?
Geen idee, best wel een tijd denk ik.

Zijn er ook niet-hoofd conducteurs? Wat is het verschil qua bevoegdheden en hoe hou ik ze uit elkaar? :)Daar heb je een punt, maar daar vraag ik nooit naar. Als ze maar zo goed als mogelijk hun werk doen en als iemand een vraag heeft die naar behoren beantwoord lijkt mij
Er zijn geen conducteurs meer.

Er zijn aspirant hoofdconducteurs (die nog in de opleiding voor hoofdconducteur en boa-ov zijn) en hoofdconducteurs (die zijn klaar met de opleiding en zijn beedigd boa-ov).
Reputatie 7
Badge
En dan is er ook nog de mogelijkheid dat een vertrekassistent op de trein dienst doet maar dat is dan weer geen conducteur.
Grappig, dat mensen reageren op een vraag die 2 jaar geleden gesteld is en ook toen al beantwoord was 🤣
Reputatie 7
Badge
Dat is het mooie aan het internet @Jeroen , alles staat er al vele malen op, en niet alleen de onderwerpen van deze Community.
En toch telkens weer dezelfde vragen 😀😀
Grappig, dat mensen reageren op een vraag die 2 jaar geleden gesteld is en ook toen al beantwoord was 🤣
yeah, me new kid on the block. Probeer te snappen hoe dit item werkt, probeer wat en dan blijk ik te reageren op een vraag van 2 jaar oud, haha, ben al weer weg! not my cup of tea.
Dat is het mooie aan het internet @Jeroen , alles staat er al vele malen op, en niet alleen de onderwerpen van deze Community.
En toch telkens weer dezelfde vragen 😀😀

Niet dezelfde vraag maar een quote van de vraag van 2 jaar geleden Abbey/Road 🤣😂
Hoi,

is het startsalaris van een beginnende HC altijd onderaan de schaal of wordt dit bepaald aan de hand van je leeftijd en werkervaringen? Ik ben namelijk begin 40 en heb interesse om mij om te laten scholen tot HC of V&S.

Gr. M.
Je begint onderaan bij Schaal 54 uit me hoofd en wat betreft de tredes, daar weet ik weinig van. Volgens mij gelden tegenwoordig dezelfde salarisschalen voor zowel VenS als HC.
HC en V&S is helemaal gelijk tegenwoordig. Trede waar je instroomt is leeftijdsafhankelijk, schaal niet, die is idd 54.
En vergeet niet dat de toeslagen ook aardig aan kunnen tikken bij het salaris.
Ok duidelijk, hartelijk dank wederom 😊

Hoi piepeloi allemaal!

Na een paar intensieve weken van sollicitatie rondes en assessments ben ik vandaag de medische keurig door gekomen.

Volgende week heb ik nog een arbeidsvoorwaardengesprek en dan ga ik per 1 februari 2021 in opleiding tot Hoofd Conducteur met als standplaats “De Parel Van Fryslân” LEEUWARDEN.

Heb echt zin in een nieuwe uitdaging! :grin:

Leuk! Gefeliciteerd! En welkom!:tada:

Hoe ziet een dag als conducteur eruit? En hoe ga je om met agressieve personen?

Ook even hier:

 

Ik werk al geruime tijd bij NS als HC, ik ben nu aangenomen voor V&S.

Binnenkort krijg ik mijn capaciteiten test etc.

Uiteraard heb ik al op de site van Human Company gekeken en de oefen testen gedaan.

Wat kan ik precies verwachten van die testen?

Komen ze overeen met de testen op hun site of nog andere soorten?

Ik heb gezocht op bv nummeriek redeneren maar krijg dan vage testen over percentages en stellingen.

Reageer