Skip to main content

Hi NS,

Ik ben Boris, 10 jaar oud en ik wil graag later treinmachinist worden. Ik hoop dat ik niet langer word dan 1.95 meter want dan kan ik geen treinmachinist worden. Sinds ik 1 jaar oud ben wil ik elke dag al met de trein reizen. Ik vraag aan mijn vader of ik mee mag naar zijn werk met de trein. En vraag dan altijd of ik vooraan mag zitten.  Tijdens schoolvakanties vraag ik aan mijn ouders of we met de trein kunnen reizen. Maakt niet uit waarheen. En ik probeer altijd vooraan te zitten bij de machinist. Dit is nog niet gelukt. Van de zomer ging ik interrailen en het was mijn idee. Ik vond het leuk, maar het was ook soms heel vermoeiend. We zaten ook soms in een nachttrein.

En nu heb ik het idee om via de mail te vragen of ik vooraan mag zitten bij de machinist - het liefst tijdens jullie langste rit.

Mag ik dat binnenkort - bv zondag of maandag - een keertje doen?

Zou leuk zijn als het mag.

Groetjes

Voor zover ik het weet mag dat niet. Maar laat een van jouw ouders telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Misschien zijn er toch mogelijkheden.

Bij de Spoorwensdagen is er ook wel eens iets mogelijk. Of daadwerkelijk meerijden in de cabine van de machinist mag, weet ik niet. Maar in een simulator was dit jaar in elk geval wel mogelijk.

Zie bv. https://nieuws.ns.nl/dromen-komen-uit-tijdens-de-spoorwensdagen/

Of en wanneer de Spoorwensdagen 2025 zijn, is volgens mij nog niet bekend.

Reageer