Wat weet de NS meer dan reizigers? | NS Community

Wat weet de NS meer dan reizigers?

  • 4 December 2021
  • 17 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 6

Wat weet de NS meer over Corona dan de reizigers?
ik zie vrijwel dagelijks reclame voor het reizen per trein op Facebook. De NS advertenties gaan niet alleen over abonnementen maar roepen ook op om een terrasje te pakken. Ook heb ik er regelmatig NS reclame voor internationaal reizen gezien.

Kennelijk weet de NS dat alle Corona beperkingen over een paar weken opgeheven worden. Misschien kent de NS directie de toekomst. Dat zou ook verklaren waarom er nooit controle op mondkapjes is. 


17 reacties

Ik verbaas me eerlijk gezegd ook over al die NS advertenties waarin mensen worden opgeroepen om op vakantie of een dagje uit te gaan. Ook de nieuwe Spoor stond er weer vol mee. Kennelijk is de financiële nood hoog.

Reputatie 7
Badge

Verbaast mij ook. Ik krijg vaak mails waarin opgeroepen wordt om te reizen. Niet alleen van de NS trouwens. 

Er is geen beperking ingesteld op reizen of wat dan ook er wordt alleen door de regering op gewezen om de adviezen/maatregelen ter verspreiding na te leven.  En dat kan ook als je met de trein reist.

Reputatie 4

Ik vermoed dat er wel ergens een soort van disclaimer zal staan waarin staat dat de ideeën, uitjes, etc. onder voorbehoud zijn van de coronamaatregelen. Dat zie je de laatste tijd wel vaker tegenkomen, bijvoorbeeld in de Kampioen van de ANWB. 

Reputatie 7
Badge +3

Het merendeel van al die campagnes zal al veel eerder zijn bedacht. Daarbij heeft onze regering op 25 september zo ongeveer alle maatregelen afgeschaft. Daarmee is het signaal gegeven dat alles weer kon.

Geen wonder dus er allerlei reclames en aanbiedingen voorbijkomen die ons met de kennis van nu de wenkbrauwen doen fronsen van verbazing.

Nee, @Philned, er is geen complot waarbij NS meer weet dan de reizigers. Het is een vorm van collectief naïef wensdenken. Iedereen die denkt dat er rond de kerst versoepelingen zitten aan te komen kan zich direct opgeven voor de cursus “omgaan met teleurstellingen”.

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +3

Er is geen beperking ingesteld op reizen of wat dan ook er wordt alleen door de regering op gewezen om de adviezen/maatregelen ter verspreiding na te leven.  En dat kan ook als je met de trein reist.

Het advies is om niet te reizen. Maar omdat het niet verboden is reist iedereen er op los en klaagt dat de treinen zo druk zijn.

Net als vorig jaar zullen er weer keuzedagen van 60+ vervallen. Deze kunnen niet verlengd worden, want er kan toch gereisd worden? Reizen in treinen waar men lak heeft aan mondkapjesplicht. Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel gedoe is over het te laat op gang komen van de booster voor 60+ als alles gewoon kan omdat het adviezen zijn?

Badge +3

Het virus (en met name varianten/mutaties) volgt geen adviezen en de bevolking (blijkbaar) ook niet, of (veel) te weinig.

Dus dan maar zo snel mogelijk die ‘booster’, want anders gaat het echt mis.

Voor hoogrisico-groepen heet het officieel overigens geen ‘booster’ maar 3e vaccinatie (als onderdeel van de vaccinatie-strategie).

Reputatie 5

Er is geen beperking ingesteld op reizen of wat dan ook er wordt alleen door de regering op gewezen om de adviezen/maatregelen ter verspreiding na te leven.  En dat kan ook als je met de trein reist.

Het advies is om niet te reizen. Maar omdat het niet verboden is reist iedereen er op los en klaagt dat de treinen zo druk zijn.

Net als vorig jaar zullen er weer keuzedagen van 60+ vervallen. Deze kunnen niet verlengd worden, want er kan toch gereisd worden? Reizen in treinen waar men lak heeft aan mondkapjesplicht. Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel gedoe is over het te laat op gang komen van de booster voor 60+ als alles gewoon kan omdat het adviezen zijn?

Alles kon gewoon weer omdat ruim 80% gevaccineerd was. Maar de vacinaties blijken nu na een half jaar toch niet meer voldoende te beschermen. WiJ zijn in Europa als laatste land begonnen met de booster. Je ziet de gevolgen...

 

Reputatie 5

Het virus (en met name varianten/mutaties) volgt geen adviezen en de bevolking (blijkbaar) ook niet, of (veel) te weinig.

Dus dan maar zo snel mogelijk die ‘booster’, want anders gaat het echt mis.

Voor hoogrisico-groepen heet het officieel overigens geen ‘booster’ maar 3e vaccinatie (als onderdeel van de vaccinatie-strategie).

Hoog risico groepen krijgen na de derde vaccinatie alsnog een booster. 

Het advies is om niet te reizen. Maar omdat het niet verboden is reist iedereen er op los en klaagt dat de treinen zo druk zijn.

Net als vorig jaar zullen er weer keuzedagen van 60+ vervallen. Deze kunnen niet verlengd worden, want er kan toch gereisd worden? Reizen in treinen waar men lak heeft aan mondkapjesplicht. Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel gedoe is over het te laat op gang komen van de booster voor 60+ als alles gewoon kan omdat het adviezen zijn?

Het advies om niet te reizen heb ik niet meegekregen bij de persco en bij de staatjes van maatregelen die daarna de ronde deden. Maar ik laat me graag informeren waar jij dat dan ziet staan.

Reputatie 7
Badge +3

Tussen de regels door is dat natuurlijk wel gezegd: blijf zoveel mogelijk thuis en beperk het aantal contactmomenten.

Dan is het inderdaad tamelijk idioot dat er nog allerlei uitjes geboekt kunnen worden.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-26-november-2021-in-eenvoudige-taal

Badge +3

Hoog risico groepen krijgen na de derde vaccinatie alsnog een booster. 

Ah, dat kan ook nog inderdaad. Bij mij (ben nooit ziek maar wel een aangeboren autoimmuunziekte) werd ik onlangs spontaan uitgenodigd (brief van ziekenhuis) om na de 1e en 2e prik in april en mei maar even binnen te lopen of een afspraak te maken bij de GGD, als ik dat zou willen… en op vertoon van die brief natuurlijk. Er is een arts aanwezig die dan een krabbel erop zet, en wat vragen stelt over allergie en medicatie (bloedverdunners e.d.)

Off-topic: gelukkig nét voor de grote booster-campagne (vanaf 19 november) gedaan. Stond 10 minuten later alweer buiten, want 15 minuten wachten op zeldzame reacties vond ik na een 3e prik nogal onzinnig, en bij de GGD krijg je echt geen koffie/thee/sapje of fruit of een Liga of Inbetween of Snelle Jelle reep. Dus bedankt en ik ga een bus naar huis halen, doei!

Als je de wachtrijen nu ziet (o.a. gezinnen met wat oudere kids voor een 1e of 2e prik) had ik misschien zelfs voor die 3e/booster bedankt voorlopig. Hekel aan wachten, afspraak is afspraak.

Misschien een idee om (kleinschalige) priklocaties op of vlakbij een station in te richten? Dan kan je bij vertraging van je trein even daarheen… :rofl:

Reputatie 5

Hoog risico groepen krijgen na de derde vaccinatie alsnog een booster. 

Ah, dat kan ook nog inderdaad. Bij mij (ben nooit ziek maar wel een aangeboren autoimmuunziekte) werd ik onlangs spontaan uitgenodigd (brief van ziekenhuis) om na de 1e en 2e prik in april/mei maar even binnen te lopen of afspraak te maken bij de GGD, mocht ik dat willen…

Off-topic: gelukkig nét voor de grote booster-campagne (vanaf 19 november) gedaan. Stond 10 minuten later alweer buiten, want 15 minuten wachten op zeldzame reacties vond ik na een 3e prik nogal onzin, en bij de GGD krijg je echt geen koffie/thee/sapje of fruit of een Liga of InBetween reep. Dus bedankt en ik ga een bus naar huis halen, doei!

Als je de wachtrijen nu ziet (o.a. gezinnen met wat oudere kids voor een 1e of 2e prik) had ik misschien zelfs voor die 3e/booster bedankt voorlopig. Hekel aan wachten, afspraak is afspraak.

Misschien een idee om (kleinschalige) priklocaties op of vlakbij een station in te richten? Dan kan je bij vertraging van je trein even daarheen… :rofl:

Ging bij mijn moeder net zo, heeft nu ook begin november de 3e vaccinatie gekregen gelukkig. En dan in het voorjaar nog de boosterprik.Mijn moeder wilde eerst niet gevaccineerd worden (een van mijn zussen is antivaxer) en daarom heeft ze de eerste 2 vaccins pas in het voorjaar gekregen. Als je nu weer hoort hoeveel ouderen aan corona bezwijken omdat de vaccins inmiddels niet meer goed werken ben ik achteraf heel blij dat ze toen zo lang geaarzeld heeft. 

De NS heeft het moeilijk. Maar juist dan zul je moeten laten zien dat je je klanten begrijpt. Het is dan niet gepast om richting reizigers die tot december geen gebruik kunnen maken van de trein door een dramatische storing op traject Lelystad Zwolle te doen als of er niets aan de hand is. Arrogant om mij eerst te wijzen op allerlei leuke reisjes. En vandaag te melden dat de condities van mijn abonnement neerwaarts worden bijgesteld. Dat is schaamteloos! Een abonnement dat niet bruikbaar is. Ook in Coronatijd niet of nauwelijks bruikbaar was. 

De NS mag staatsbedrijf (is het niet geheel) zijn maar wel met klantperspectief. Dus ja NS mag blijven treinen op Parijs en Londen. Krijgt extra geld vanwege achterblijvende reizigers aantallen. 
Maar behandel die reiziger dan ook niet als kudde dieren. Zeg sorry en verlaag de kosten van een abonnement dat niet bruikbaar is. Geef mensen die email sturen een antwoord. 

De NS heeft het moeilijk. Maar juist dan zul je moeten laten zien dat je je klanten begrijpt. Het is dan niet gepast om richting reizigers die tot december geen gebruik kunnen maken van de trein door een dramatische storing op traject Lelystad Zwolle te doen als of er niets aan de hand is. Arrogant om mij eerst te wijzen op allerlei leuke reisjes. En vandaag te melden dat de condities van mijn abonnement neerwaarts worden bijgesteld. Dat is schaamteloos! Een abonnement dat niet bruikbaar is. Ook in Coronatijd niet of nauwelijks bruikbaar was. 

De NS mag staatsbedrijf (is het niet geheel) zijn maar wel met klantperspectief. Dus ja NS mag blijven treinen op Parijs en Londen. Krijgt extra geld vanwege achterblijvende reizigers aantallen. 
Maar behandel die reiziger dan ook niet als kudde dieren. Zeg sorry en verlaag de kosten van een abonnement dat niet bruikbaar is. Geef mensen die email sturen een antwoord. 

Als u geen gebruik kunt maken van uw abonnement dan zegt u deze toch op, als u flex heeft kunt u dit zelf wijzigen.

Reputatie 7
Badge

NS kan nu elke cent gebruiken. Dus gaan ze allerlei manieren zoeken om dat te bereiken.

Reputatie 7

NS kan nu elke cent gebruiken. Dus gaan ze allerlei manieren zoeken om dat te bereiken.

En jagen hiermee weer een deel van de klanten weg.

Reageer