zijn er verlaten stations in nederland? | NS Community

zijn er verlaten stations in nederland?


  • Anonymous
  • 0 reacties
ik wil graag een korte film maken, waarbij ik verlaten stations/tunnels/gebouwen nodig heb en ik vraag me af of der in nederland een paar zijn

22 reacties

Ik ken er wel een paar:

*Rotterdam Hofplein
*Rotterdam Bergweg
*Lelystad zuid
*Station Westerveld
*Station IJmuiden Casembrootstraat

Hopelijk heb je hier wat aan.
Reputatie 6
Badge +1
* Hengelo FBK Stadion
* Stroe

En stations die bijna altijd verlaten zijn:
* Leeuwarden Achter de Hoven (stopt 3x per dag een trein)
* Heiloo Onze Lieve Vrouw Ter Nood (werd tot voor kort slechts af en toe gebruikt)
* Rotterdam Stadion
* Heerenveen IJsstadion
Onder metrostation Weesperplein een nog intact zijnde bunker. Deze was gebouwd ten tijden van de 'Koude Oorlog' tegen het Sovjet gevaar
ik wil graag een korte film maken, waarbij ik verlaten stations/tunnels/gebouwen nodig heb en ik vraag me af of der in nederland een paar zijn

Diverse gesloten stations, inclusief (vaak ook redelijk actuele) foto's zijn te vinden op www.stationsweb.nl .
Amsterdam Stadion tussen Diemen Zuid en Amsterdam Bijlmer ArenA, Eindhoven Stadion tussen Eindhoven Beukenlaan en Eindhoven, Stadion De Vijverberg, tussen Gaanderen en Doetinchem. Station Liempde tussen Boxtel en Best (sinds dat het spoor verdubbeld is weet ik niet meer of dit station nog wel bestaat.)
Station Lisse Keukenhof tussen Hillegom en Voorhout
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben alleen wel bang dat je niet in de stations/op de perrons kunt komen. Als ze nog bestaan, zijn ze vaak afgesloten en is betreden van het terrein strafbaar.
Station Lisse is tegenwoordig een restaurant. Het oude stationsgebouw is in oude glorie hersteld en het oude perron is een terras geworden.
Toevallig ben ik laatst op zowel Eindhoven Stadion als Rotterdam Stadion geweest. Deze stations zijn soms in gebruik en zijn denk ik met de juiste mensen op te komen. Denk dat dat nog het meeste kans heeft, maar heel zeker ben ik daar niet van.
Reputatie 4
Badge
Er is een ongebruikte ij-rail tunnel bij Amsterdam CS: http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/spookmetrotunnel-bij-amsterdam-cs/
het helaas gedeeltelijk afgebrande station Lintelo
Reputatie 7
Badge +4
Aan de niet meer in gebruik zijnde lijn van Roermond naar Duitsland ligt Vlodrop-station nog. In de oorlog ten dele verwoest en er reden personentreinen tot 1953.
Tussen Tiel en Kesteren ligt het voormalig station Echteld. En tussen Zutphen en Hengelo heb je het voormalig station Laren-Almen. Op dezelfde lijn heb je ergens ook het voormalig station Markelo. Tussen Harderwijk en Nunspeet heb je het voormalig station Hulshorst en tussen Amersfoort en Den Doler het voormalig station Soestduinen. Tussen Buitenpost en Leeuwarden had je heel vroeger station Visvliet staan. Of er daar wat van over is weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +4
Station Visvliet is of was tussen Buitenpost en Grijpskerk. Het lag nagenoeg op de Fries-Groningse grens.
Reputatie 1
Badge
De opgeheven lijn naar Ijmuiden-al weet ik niet hoe tegenwoordig de toestand daar is.
als iemand nog een leuke verlaten locatie weet in NL of omstreden stuur dan een mailtje naar: noboelshit@gmail.com
als iemand nog een leuke verlaten locatie weet in NL of omstreden stuur dan een mailtje naar: noboelshit@gmail.com

KANAAL IS: NoBoelShit
Reputatie 5
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spookstation#Spookstations_in_Nederland

En onder station Lombardijen (R'dam) ligt nog een metro spookstation :
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?t=26876
als iemand nog een leuke verlaten locatie weet in NL of omstreden stuur dan een mailtje naar: noboelshit@gmail.com

KANAAL IS: NoBoelShit


Wat bedoel je precies met kanaal Thomas16041998?
https://www.youtube.com/channel/UC322-H5K10d7-_TtzLCCrfA ;)

Niet helemaal trein, maar onder Weesperplein was interessant om te lopen, vanuit de hackerspace waren er wat sleutels in omloop voor de lift 😃
als iemand nog een leuke verlaten locatie weet in NL of omstreden stuur dan een mailtje naar: noboelshit@gmail.com

KANAAL IS: NoBoelShit




Wat bedoel je precies met kanaal Thomas16041998?


Youtubekanaal: NoboelShit
Reputatie 4
Station Visvliet is of was tussen Buitenpost en Grijpskerk. Het lag nagenoeg op de Fries-Groningse grens.
Daar is niets meer van terug te vinden, volledig geruimd.

Station Liempde tussen Boxtel en Best (sinds dat het spoor verdubbeld is weet ik niet meer of dit station nog wel bestaat.)
Ook opgeruimd toen het traject viersporig is gemaakt.
Reputatie 1
Station Woudenberg-Scherpenzeel!
ik ben er al een keer geweest en er zijn wat leuke dingetjes daar te vinden zoals een Staatsspoorwegen loods, overblijfselen van een stoomlocomotief en een spoorwegovergang.

Makkelijk te bereiken met buslijn 80 en 83, uitstappen bij halte Spoorlaan

Reageer