beantwoord

Fietskluis station Dalfsen

  • 30 August 2023
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Ik zou heel graag een fietskluis willen huren op station Dalfsen.
Ik heb tot 2x toe het online formulier ingevuld en daar nooit meer iets van gehoord (geen mail en geen post). Vandaag heb ik gechat met een NS helpdesk medewerker en die wist mij te vertellen dat ik wel op de wachtlijst sta maar dan op positie 16. Nu heb ik het aantal kluizen op dit kleine station niet geteld maar het zijn er vast maar een paar en dus is mijn vermoeden dat ik zo maar eens jaren zou moeten wachten alvorens ik aanspraak kan maken op een NS fietskluis. 

 

Valt hier nog iets aan te doen? Blijkbaar is er een grote behoefte aan fietskluizen in Dalfsen en er is ook meer dan voldoende ruimte op het station...

 

Daarnaast wil ik nog als feedback geven dat het op mij niet erg klantvriendelijk overkomt dat ik als consument en aanvrager op geen enkele manier feedback krijg vanuit het NS online proces “Abonnement zelfservice stalling of fietskluis aanvragen”m.b.t. het feit dat er geen kluis voorhanden is. 

 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 30 August 2023, 19:53

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me voorstellen dat bij sommige stations de parkeerfietsdruk dermate groot is dat fietskluizen worden weggehaald. Maar het lijkt me een onwenselijke ontwikkeling.

Aan de andere kant lijkt het me ook geen gewenste situatie als voor uitbreiding van het aantal fietskluizen juist gewone fietsenrekken moeten wijken, als er in totaal niet meer ruimte beschikbaar is. Anders zou het nog een optie zijn om enkellaags rekken te vervangen door dubbellaags rekken. Dit is een aantal jaar geleden gebeurd bij station Voorschoten, daarvoor was er een fors tekort aan stallingsruimte en stonden fietsen op diverse plekken buiten de rekken.

 

Wat betreft Dalfsen, zie ik dat er wel plannen zijn om het aantal fietsparkeerplaatsen uit te breiden. Ik zie daar alleen niet staan of er ook meer fietskluizen komen. Misschien kan woutervb informeren bij de gemeente.

https://www.dalfsennet.nl/nieuws/425394/plannen-voor-meer-fietsenstallingen-bij-station-dalfsen.html

https://ris.dalfsen.nl/Raadsinformatie/Raadsmemo/Raadsmemo-Verkenning-met-ProRail-voor-uitbreiding-fietsparkeren-station-Dalfsen-20220127.pdf

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het zal wel per gemeente en locatie verschillen. Fietskluizen zijn een goede oplossing voor het stallen van du(u)rde(re) fietsen. Maar dan moeten ze er wel zijn.

Ik kan me voorstellen dat bij sommige stations de parkeerfietsdruk dermate groot is dat fietskluizen worden weggehaald. Maar het lijkt me een onwenselijke ontwikkeling.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of kluizen die op de ene locatie worden weggehaald wel worden bijgeplaatst op een ander station. Fietskluizen nemen meer plek in dan gewone fietsenrekken en op veel stations is er al een tekort aan aan stallingsruimte. Geen idee hoe dat met Dalfsen zit.

Maar hier bij station De Vink gaat men juist een aantal fietskluizen weghalen en die ruimte gebruiken om de gewone stalling uit te breiden. Als omwonende van de Stevenshof/Leiden kant heb ik hier al zeker 2 jaar geleden een brief van de gemeente Leiden over ontvangen. Ook zouden er 2 autoparkeerplaatsen komen te vervallen tbv fietsplekken. Dit zou als ik het me goed herinner van de brief eind 2021 gebeuren, wat niet het geval was. Sinds enkele weken staan er nu wel materialen hiervoor bij het station tussen hekken met daaraan vast een informatiedoek van ProRail over uitbreiding van de fietsenstalling, dus de werkzaamheden zullen nu wel snel plaatsvinden. Aan de Leiden kant nu nog geen actie te zien, maar toen ik zojuist onder het station doorfietste zag ik wel werklui aan de Voorschoten kant. Daar stonden op een palletje wat nieuwe fietsen rekken en er stonden van een 10-tal lege fietskluizen de deur open, wellicht dat die ook verwijderd worden en vervangen door gewone fietsenrekken. 

Reputatie 7
Badge +3

Deze verandering ga ik in de gaten houden, en volgen wat het effect daarvan is op station Dieren. Dank voor de informatie.

De grote vraag is natuurlijk of de verschillende afdelingen van NS deze ontwikkelingen wel coördineren. Laten we er maar het beste van hopen.

Reputatie 7
Badge +1

Hallo,

Heb hetzelfde verhaal als woutervb. reservering fietskluis station Dieren leidde na enkele maanden wachten niet tot een antwoord van NS. Uiteindelijk NS-medewerker aan telefoon gehad, die na ruim 30 minuten zoeken in NS-systemen kon melden dat ik nr 56 op een wachtlijst was, en dat er nog 2 fietskluizen per jaar beschikbaar kwamen in Dieren. Rekent u maar: 28 jaar wachten. Twee dingen dus: de non-communicatie van NS bij de aanvraag van een fietskluis, en het kennelijk toch grote tekort aan dergelijke stallingsmogelijkheden voor de fietsende/forensende medemens (ikzelf fiets eerst 10 kilometer op mijn oude barrel tot station Dieren, want wil e-bike (die ik nu niet gebruik voor dit doel) niet in openbare stalling zetten, waar ook nog eens regelmatig vandalisme aan fietsen is. Jammer toch. Als laatste: ik heb geprobeerd om via het Klantenservicedeel van NS-website mijn reservering fietskluis te annuleren. Dat is tot nu toe niet gelukt, want chatbot begrijpt niet wat ik vraag en wachten op een medewerker duurt meer dan 30 minuten (meermaals geprobeerd). Ook jammer toch van zo’n belangrijk bedrijf als NS.

In bovenstaand verhaal van @ov-vrouw staan voor een normaal bedrijf super waardevolle informatie waar een klantenservice daadwerkelijk mee aan de slag moet gaan.

 

Zo jammer weer dat NS daar totaal niet op reageert. Je neemt je taak als klantenservice mijns inziens dan totaal niet serieus.

Deze verandering ga ik in de gaten houden, en volgen wat het effect daarvan is op station Dieren. Dank voor de informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Er zouden honderden kluizen beschikbaar moeten zijn of komen nu OV-fiets overstapt van kluizen naar stallen in de open ruimte. 
https://nieuws.ns.nl/ns-verandert-de-uitgiftepunten-voor-de-ov-fiets/?_ga=2.75630493.962657032.1695363942-784051966.1647332171

Ze kunnen verplaatst worden naar stations met wachtlijsten voor fietskluizen.
 

Hallo,

Heb hetzelfde verhaal als woutervb. reservering fietskluis station Dieren leidde na enkele maanden wachten niet tot een antwoord van NS. Uiteindelijk NS-medewerker aan telefoon gehad, die na ruim 30 minuten zoeken in NS-systemen kon melden dat ik nr 56 op een wachtlijst was, en dat er nog 2 fietskluizen per jaar beschikbaar kwamen in Dieren. Rekent u maar: 28 jaar wachten. Twee dingen dus: de non-communicatie van NS bij de aanvraag van een fietskluis, en het kennelijk toch grote tekort aan dergelijke stallingsmogelijkheden voor de fietsende/forensende medemens (ikzelf fiets eerst 10 kilometer op mijn oude barrel tot station Dieren, want wil e-bike (die ik nu niet gebruik voor dit doel) niet in openbare stalling zetten, waar ook nog eens regelmatig vandalisme aan fietsen is. Jammer toch. Als laatste: ik heb geprobeerd om via het Klantenservicedeel van NS-website mijn reservering fietskluis te annuleren. Dat is tot nu toe niet gelukt, want chatbot begrijpt niet wat ik vraag en wachten op een medewerker duurt meer dan 30 minuten (meermaals geprobeerd). Ook jammer toch van zo’n belangrijk bedrijf als NS.

Reputatie 6

Hey woutervb. Welkom bij de NS Community.

Ik zal feedback voor je doorzetten dat je hier graag meer kluizen ziet komen en over het aanvraag process, maar realistisch gezien is het niet een makkelijk process om deze snel te plaatsen. Als deze er al komen, zal dit nog wel even duren. Verder kan je helaas alleen maar wachten tot het moment dat jij aan de beurt bent voor een kluis.

Reageer