station zwolle | NS Community
beantwoord

station zwolle

  • 6 September 2021
  • 11 reacties
  • 3721 Bekeken

Ik moet binnenkort op station Zwolle overstappen van spoor 3 naar spoor 8 in 6 minuten. Is dit haalbaar?

icon

Beste antwoord door Laura NS 6 September 2021, 14:54

Bekijk origineel

11 reacties

Bedankt voor de informatie van 6 naar 16 

Badge +3

Trap af, lopen in de richting van spoor 1, aan het eind de trap op en vervolgens ligt spoor 16 aan de rechterkant.

In de figuur hieronder is te zien waar sporen 6 (onderaan) en 16 (bovenaan) liggen:

 

Na het verlaten van het perron bij spoor 6 kijkt u in de tunnel naar de bordjes om te zien welke kant u op moet lopen. Dit kan in principe in een minuut of drie. Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet om te checken van NS naar Blauwnet.

Ik moet in Zwolle van perron 6 naar perron 16 van blauwnet hoe kom ik daar en hoeveel tijd heb je nodig 

Ik loop zo hard dat ik terug de tijd in ga en hem er alsnog kom.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen op Utrecht Centraal misschien niet, Aar. Het zal mij wel in 4 minuten lukken, maar 3 minuten om van spoor 1 naar spoor 16 te komen wat 200 meter is is vrij krap.

Ik vind het sowieso al heel knap dat je spoor 16 weet te vinden :rofl:

Reputatie 3

overstappen in 6 minuten van spoor 3 naar 8 is heel gemakkelijk in 6 minuten te doen als je goed ter been bent. In het geval je in een lange trein op spoor 3 aankomt, is het handig om in het midden in te stappen, dan kan het waarschijnlijk wel in 2 a 3 minuten. ( zo nodig inclusief in- / uit-checken bij NS / Blauwnet .) Eigenlijk zijn alle sporen dicht bij de reizigerstunnel uitgezonderd spoor 12/13 (trein van/naar Kampen). Voor een overstap van spoor 8 naar 12/13 of vv. zou ik 4 a 5 minuten aanhouden.

Ik denk dat ik gemiddeld nog geen 60 meter per minuut wandel. Als je dan de trap pakt en flink doorstapt is 3 minuten misschien net te doen, maar ik zal het er niet op gokken. :)

Reputatie 7
Badge

Alleen op Utrecht Centraal misschien niet, Aar. Het zal mij wel in 4 minuten lukken, maar 3 minuten om van spoor 1 naar spoor 16 te komen wat 200 meter is is vrij krap.

Het ligt eraan of je ondergronds via de tunnel gaat, of de lift,trap, roltrap neemt via de stationshal. ;)

Alleen op Utrecht Centraal misschien niet, Aar. Het zal mij wel in 4 minuten lukken, maar 3 minuten om van spoor 1 naar spoor 16 te komen wat 200 meter is is vrij krap.

Reputatie 7
Badge

Uit ervaring weet ik dat elke overstap wel binnen 3 á 4 minuten te halen is. 

Welkom op onze NS Community, Beertje09. Dat ligt eraan hoe goed je te been bent. Ik ben gisteren toevallig op Zwolle geweest en moest van de ene- naar de andere kant. Dit deed ik met 2 minuten max. 

Reageer