Te weinig In- en Uitchecken palen in Leeuwarden | NS Community
beantwoord

Te weinig In- en Uitchecken palen in Leeuwarden

  • 13 May 2022
  • 9 reacties
  • 395 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Slechts 1 in/uitcheckpaal voor plusminus 100 reizigers.

Gisteren reisde ik van Amsterdam-Zuid naar Groningen. Vanwege werkzaamheden treinde ik via Leeuwarden, dat was de snelste route. In Leeuwarden had ik 3 minuten om over te stappen op de Arriva trein naar Groningen. Wie schetst mijn verbazing dat er op het perron slechts 1 paal van de NS en 1 van Arriva stond. En ik schat 100 mensen of meer moesten uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva. Kunt u zich voorstellen welke taferelen zich afspeelden bij deze palen: duwen, voordringen, mopperen en mensen die het uitchecken en inchecken maar achterwege lieten. Ik hoorde van andere reizigers dat dit al weken aan de gang is. Ongelooflijk wat een super slechte service.

Waarom worden niet een aantal palen bijgeplaatst voor de duur van de werkzaamheden ? NS en Arriva kunnen toch weten dat veel reizigers deze omleidingsroute naar Groningen nemen? 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 13 May 2022, 18:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt in Leeuwarden bij een flink aantal poortjes uitchecken bij NS en na een kort stukje weer inchecken bij Arriva - met weer een hele rij poortjes. Het hoeft niet persé bij een paal op het perron. Doorlopen gaat sneller dan in een rij gaan staan. Het is tien meter om.

 

 

Er zijn op station Leeuwarden zat paaltjes om in en uit te checken, even iets verder lopen waarschijnlijk dan u heeft gedaan.

Reputatie 7
Badge +1

Waarom worden niet een aantal palen bijgeplaatst voor de duur van de werkzaamheden ? NS en Arriva kunnen toch weten dat veel reizigers deze omleidingsroute naar Groningen nemen?

 Er wordt juist afgeraden via Leeuwarden om te reizen maar dat is kennelijk aan u voorbij gegaan. 

Er is gewaarschuwd dat er vanavond bijna geen bussen zouden rijden. Dus volkomen logisch dat BronM de trein neemt. Net als al die andere mensen.

Reputatie 7
Badge +1

Waarom worden niet een aantal palen bijgeplaatst voor de duur van de werkzaamheden ? NS en Arriva kunnen toch weten dat veel reizigers deze omleidingsroute naar Groningen nemen?

 Er wordt juist afgeraden via Leeuwarden om te reizen maar dat is kennelijk aan u voorbij gegaan. 

De waarschuwing niet via Leeuwarden te reizen, staat sinds gisteren niet meer bij de werkzaamheden en wordt na het plannen van een reis nergens meer getoond. Ook niet bij de omreisopties via Leeuwarden.

Volgens de klantenservice op Twitter zou de melding weggehaald zijn vanwege het gedoe met de bussen. Het betreffende advies op die pagina is inderdaad vervangen.

 

Badge +3

De waarschuwing niet via Leeuwarden te reizen, staat sinds gisteren niet meer bij de werkzaamheden en wordt na het plannen van een reis nergens meer getoond. Ook niet bij de omreisopties via Leeuwarden.

Volgens de klantenservice op Twitter zou de melding weggehaald zijn vanwege het gedoe met de bussen. Het betreffende advies op die pagina is inderdaad vervangen.

Met een NS Jongeren Dagkaart natuurlijk wel even wachten op een bus van/naar Meppel (wegens niet geldig bij Arriva).

Reputatie 7
Badge +1

Dat wordt lang wachten in sommige gevallen. 😴

Ik kan eenieder aanraden waar mogelijk de trein (of vervangende bus) voorlopig maar even links te laten liggen hier in het noorden.

Al is wachten op bussen en treinen met dit weer ook geen straf.

Ik heb afgelopen donderdag 12 mei de reisplanner gevolgd, die gaf aan om vanuit  groningen de Arriva trein te naar Leeuwarden en daar over te stappen richting Amsterdam zuid.

Ik ken station Leeuwarden niet en weet niet waar in en uitscheck palen staan. Ik zag bij het uitstappen alleen die op het perron. Aangezien je met drie minuten overstaptijd geen tijd hebt om verder te gaan zoeken. En ik was niet de enige. Waarom dan niet een bord of aanwijzing naar andere palen vlakbij? 
Overigens is dat in en uitchecken omdat je van vervoerder wisselt bijzonder irritant en klantonvriendelijk. 

Waarom worden niet een aantal palen bijgeplaatst voor de duur van de werkzaamheden ? NS en Arriva kunnen toch weten dat veel reizigers deze omleidingsroute naar Groningen nemen?

 Er wordt juist afgeraden via Leeuwarden om te reizen maar dat is kennelijk aan u voorbij gegaan. 

Badge +3

En ik was niet de enige. Waarom dan niet een bord of aanwijzing naar andere palen vlakbij?

Dat zou wel handig zijn, met name als de NS onvoldoende bussen heeft tussen Groningen en Assen/Meppel, en je via Leeuwarden stuurt, waarbij je de extra kosten later terug kunt vragen.

Overigens is dat in en uitchecken omdat je van vervoerder wisselt bijzonder irritant en klantonvriendelijk. 

Dat komt door het (verouderde) ov-chipkaart systeem. Hoe moet men anders weten of je tussen Groningen en Meppel met NS gereisd hebt of toch maar met Arriva via Leeuwarden gegaan bent?

Zodra men je (via GPS) kan volgen is het geen probleem meer. Of vind je dat je (ongeacht werkzaamheden of verstoringen) altijd maar via Leeuwarden zou mogen reizen?

Dan wordt Roermond - Nijmegen (met Arriva is het kortst) wel heel goedkoop als je dezelfde (veel comfortabeler) reis ook via Eindhoven/Den Bosch met NS kan maken.

Het scheelt nogal wat in afstand (niet eens zoveel in tijd).

Reageer