hoe kan ik ns chipkaart met mijn ns abonnement verlengen of vervangen voordat het afloopt?
Ik ben er even achteraan gegaan en dat issue lijkt heel complex, maar ze zijn er absoluut mee bezig en het is het streven dat wel weer op de rit te krijgen.
Ik ben er nog even verder ingedoken maar dit probleem duurt al meer dan 1 jaar. Zoals Momo al aangeeft is de informatie naar de klant van jullie zijde gewoon volstrekt onvoldoende. Dit is echt klantonvriendelijk. Derhalve het dringend verzoek om zoals Momo al aangeeft een sticky topic hier te maken en de informatie op de pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen aanpassen. Want wat jullie stellen is in veel gevallen niet waar: "Dan zorgt NS ervoor dat je automatisch een nieuwe kaart ontvangt voordat je huidige verlopen is.”
https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-kaart-verlopen-en-geen-nieuwe-gekregen-75425
https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnement-verlopen-en-geen-bericht-gehad-maar-ook-geen-nieuwe-kaart-75737
Als het zo complex is en waarschijnlijk ook nog langer gaat duren, zou NS hier dan niet (meer) over moeten informeren? Bv door dit aan te geven op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html en/of een sticky topic op de community? Nu moeten abonnementhouders er vaak zelf (te laat) achterkomen en moeten zelf op zoek naar antwoorden, waarbij ze ook regelmatig tegen allerlei muren oplopen (zie bv deze reactie) terwijl dit toch veel makkelijker en duidelijker zou kunnen. Het probleem speelt nu al zeker sinds afgelopen augustus en de topics hierover blijven maar komen, plus nog tal van andere personen die in al bestaande topics reageren. Dit zorgt voor veel frustraties bij mensen.
Zoals bijna altijd ben ik het volledig met je eens. Ook weer mooi geschreven!
Als het zo complex is en waarschijnlijk ook nog langer gaat duren, zou NS hier dan niet (meer) over moeten informeren? Bv door dit aan te geven op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html en/of een sticky topic op de community? Nu moeten abonnementhouders er vaak zelf (te laat) achterkomen en moeten zelf op zoek naar antwoorden, waarbij ze ook regelmatig tegen allerlei muren oplopen (zie bv deze reactie) terwijl dit toch veel makkelijker en duidelijker zou kunnen. Het probleem speelt nu al zeker sinds afgelopen augustus en de topics hierover blijven maar komen, plus nog tal van andere personen die in al bestaande topics reageren. Dit zorgt voor veel frustraties bij mensen.
Ik ben er even achteraan gegaan en dat issue lijkt heel complex, maar ze zijn er absoluut mee bezig en het is het streven dat wel weer op de rit te krijgen.
Laura, is er nu nog eens een keer iets uitgekomen uit het onderzoek naar dat veel abonnementhouders geen verzoek krijgen om een nieuwe foto op te sturen waardoor ze uiteindelijk zelf via OV-chipkaart.nl een nieuwe kaart moeten bestellen?
Als je een abonnement van boven de €5 per maand hebt, zul je automatisch een nieuwe kaart krijgen als je toestemming g hebt gegeven jouw oude pasfoto te mogen gebruiken.
Dit geldt tegenwoordig ook voor Weekend Voordeel.
Als je een abonnement van boven de €5 per maand hebt, zul je automatisch een nieuwe kaart krijgen als je toestemming g hebt gegeven jouw oude pasfoto te mogen gebruiken. Anders krijg je eerst de vraag om een nieuwe foto op te sturen. De procudere voor kaartvernieuwing wordt ongeveer 2 maanden van te voren ingezet. Verloopt jouw kaart binnen 6 weken dan is er iets fout gegaan en kun je het beste contact opnemen met NS klantenservice. Heb je een account bij ov-chipkaart dan kun je daar zien wat de status is mbt kaartvernieuwing. Heb je daar nog geen account dan raad ik je die aan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.