inchecken annuleren en alsnog betalen?! | NS Community
beantwoord

inchecken annuleren en alsnog betalen?!

  • 13 November 2017
  • 5 reacties
  • 7464 Bekeken

Ik heb vandaag per ongeluk ingecheckt en ben vergeten mijn inchecken te annuleren, toen ik dit een aantal uur later alsnog wilde doen ging er ineens €10,- van mijn saldo af terwijl ik niet heb gereisd. Ik heb geprobeerd dit terug te vragen op uitcheckgemist.nl maar dit lukte niet. Waar kan ik dit geld terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Maarten86 14 November 2017, 10:22

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo HoubenT en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat de forumtoppers je al voorzien hebben van een antwoord. Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 5
@Robert B: uitchecken op hetzelfde station kan tot slechts een uur na check-in. Bij een check-out na een uur wordt het instaptarief niet op de kaart teruggestort. Daardoor heeft TS 10 euro betaald. Aangezien er aan de check-in en check-out niets opmerkelijks te zien is (er is een geldige check-in en een check-out binnen 6 uur) kun je zoiets niet rechtzetten via uitcheckgemist.nl of Mijn NS. Je zult dan even de klantenservice moeten bellen.
Badge +3
Wat er al staat.

Een vergeten UITcheck kan je binnen 6 uur na aanvang van je reis alsnog doen met je kaart, of tot 3 (trein) of 6 maanden (bus/tram/metro) later via www.uitcheckgemist.nl

Om het meteen te regelen (binnen die 6 uur) moet je wel eerst aan de 'goede kant' van eventuele poortjes zien te komen (dus in geval van poortjes jezelf melden bij een SOS/info zuil om binnen te mogen).

Die info is dus totaal achterhaald (alsnog later uitchecken binnen 6 uur) omdat je inderdaad bij een poortje dat niet zomaar kan doen.

Op een station met paaltjes geen probleem natuurlijk. Die zeggen dan netjes 'uitgecheckt' en klaar.
Na 24 uur kan het ws wel bij uitcheckgemist.nl
Reputatie 7
Badge +4
Waarschijnlijk is de tien euro bij het inchecken al afgeschreven.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn ook 24 uur per dag actief. Een overzicht van chat en ander contact vindt u door op voorgaande link te klikken.

Reageer