met verkeerde pas door het poortje | NS Community
beantwoord

met verkeerde pas door het poortje

  • 15 March 2023
  • 4 reacties
  • 298 Bekeken

Voor woon-werkverkeer reis ik met de businesscard. Omdat ik op station Best iets aan iemand buiten het poortje, buiten het station moest overhandigen, op weg naar huis, ben ik uitgestapt en een trein later weer ingestapt. Omdat ik privé een abonnement op een fietsenstalling heb, ben ik bij het verlaten van het station met de verkeerde pas in mijn hand het station uit en in gegaan. Dat zag ik pas achteraf en nu is er twee keer een tientje afgeschreven van mijn prive-kaart, terwijl ik er niet mee gereisd heb. Ik heb nu twee maal een melden op dezelfde dag van verkeerde uitcheck gedaan en ik vraag me af of ik mijn geld terugkrijg. Normaal kun je toch zonder dat het geld kost op een station naar binnen en naar buiten?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 15 March 2023, 18:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wel naar binnen en naar buiten, maar niet naar buiten en naar binnen 🙂 Bij paaltjes had het niet uitgemaakt, die zouden eerst een incheck en vervolgens een uitcheck hebben geregistreerd, dan had het je niks gekost. Maar bij poortjes kun je aan de binnenkant alleen uitchecken en aan de buitenkant alleen inchecken.

Je hebt nu een gemiste incheck en een gemiste uitcheck.

Reputatie 6

Hey Maartje11. Welkom bij de NS Community.

Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice om dit op te laten lossen. Zoals mrfreeze nu al aangeeft staan er nu twee open checks, dit kan dan in een keer voor je verwerkt worden.

Dank. Ik heb nu twee keer een claim gedaan, beide met hetzelfde in en uitstapstation. Ik hoop dat ze het verband zien, maar ik zal me inderdaad toch maar bij de klantenservice melden.

Reputatie 2

je hebt het goed ingevuld en de klantenservice kan of hoeft hier verder nu niets meer aan te doen

Drie keer per jaar krijg je gewoon je geld terug via Mijn NS zonder de klantenservice. Deze keer telt echter wel voor twee (je corrigeert een uitcheck zonder incheck en een incheck zonder uitcheck). Je krijgt 2 x 10 euro terugbetaald nu

Reageer