Tegenstrijdige informatie correctietarieven? | NS Community
beantwoord

Tegenstrijdige informatie correctietarieven?

  • 5 November 2022
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Naar aanleiding van dit topic was ik wel nieuwsgierig naar de hoogte van het correctietarief, waarbij ik op in mijn ogen nogal tegenstrijdige informatie stuitte op de website van NS over correctie- en instaptarieven

Wanneer je vergeet in of uit te checken wordt respectievelijk 20 of 12 euro in rekening gebracht afhankelijk van het wel of niet hebben van een kortingsabonnement.

Wanneer je echter een ongeldig vervoersbewijs hebt omdat je niet bent ingecheckt dan bedraagt het correctietarief 50 euro.

Wat is het verschil tussen niet inchecken en vergeten in te checken?

icon

Beste antwoord door MoDe 6 November 2022, 00:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat weet ik, maar dat staat er niet.

Reputatie 7
Badge +3

Het verschil zit 'm in wel of niet gecontroleerd worden 🙂

Wat ik eigenlijk interessanter vind, is de volgende zin: Is het correctietarief hoger dan je ritprijs? Dan kun je het verschil binnen 6 maanden terugvragen.

Er staat nergens dat dat niet zou gelden voor correctietarieven voor reizen zonder geldig vervoersbewijs of reizen in de verkeerde klasse. Zo wordt een ‘boete’ wel erg goedkoop ...

Die €50 kun je eenmalig laten corrigeren via de klantenservice en staat in feite gelijk aan de boete bij het niet hebben van een vervoersbewijs of geen incheck bij op saldo  wat €50 + ritprijs is.

Reputatie 7
Badge +3

Het verschil zit 'm in wel of niet gecontroleerd worden 🙂

Wat ik eigenlijk interessanter vind, is de volgende zin: Is het correctietarief hoger dan je ritprijs? Dan kun je het verschil binnen 6 maanden terugvragen.

Er staat nergens dat dat niet zou gelden voor correctietarieven voor reizen zonder geldig vervoersbewijs of reizen in de verkeerde klasse. Zo wordt een ‘boete’ wel erg goedkoop ...

Reageer