beantwoord

achterfietstassen Ortlieb QL2.1 bruikbaar op ov-fiets?

  • 11 September 2022
  • 3 reacties
  • 337 Bekeken

Voordat ik nieuwe fietstassen aanschaf, zou ik graag willen weten of ze passen op de bagagedrager van de ov-fiets. Voor mijn oude (en versleten) fietstassen zijn de buizen van de bagagedrager te dik.

Ik overweeg de aankoop van Ortlieb back-roller classic QL 2.1.

Zijn deze tassen goed bruikbaar op de ov-fiets?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 11 September 2022, 15:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de specificaties staat dat de QL2.1 haken 16 mm zijn, dus zou je het even moeten meten. Wel zijn er afzonderlijk 18mm en 20mm QL2.1 haken verkrijgbaar. 

Badge +3

Blijkbaar zijn er verschillende modellen ov-fietsen want ik vind de bagagedragers juist erg fragiel, in ieder geval niet geschikt om iets dat meer dan zeg 20 kg weegt op te vervoeren (wat overigens geen persoon mag zijn).

Nog bedankt voor de reacties.

Ondertussen heb ik het antwoord: ja, deze fietstassen blijken goed bruikbaar te zijn op een ov-fiets. In elk geval bij de twee typen bagagedragers die ik ben tegengekomen bij geparkeerde ov-fietsen in de stad, na aankoop van de tassen. Bij beide typen zijn de standaard-haken van16 mm geschikt. Bij de bagagedrager met het plaatje in het midden pasten de haken maar net en moest ik ze wel even met de hand sluiten. De tassen kunnen ook ver genoeg naar achteren om er niet tegen aan te schoppen tijdens het fietsen, althans bij mij ging dat goed.

Reageer