beantwoord

ov fiets uitchecken

  • 27 August 2023
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

Ik heb mijn ov fiets uitgecheckt maar er staat nog steeds dat ik hem als abonnement heb. Er staat wel met prijs 0.00 per jaar. Ben ik nu uitgecheckt?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 27 August 2023, 13:07

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Reinout en welkom bij onze Community.

Wat je ziet is het OV-fietsabonnement die je nodig hebt om fietsen te kunnen huren. Dat staat los van of je je fiets wel of niet hebt uitgecheckt. Mocht je dat zeker willen weten, neem dan even contact op met de klantenservice of hou dit in de gaten in je Mijn NS account.

Dus als het goed is ben ik nu wel uitgecheckt?

Kan je ook in de min komen voor je ov want er stond nog 7 euro op en als dat eraf is vind ik her prima

 

Een OV-fietsrit gaat altijd op rekening en gaat niet van je saldo af. Los daarvan: je kan tot 4 euro in de min op je OV-chipkaart.

Wanneer krijg ik die rekening dan is dat pas als je uitgecheckt bent?

Badge +3

U krijgt eens per maand een rekening voor de kosten van OV-fiets. Die worden per automatische incasso vanzelf van uw bankrekening afgeschreven. Als u NS Flex hebt, dan komen de kosten op die factuur erbij, anders krijgt u een aparte factuur.

waar kan ik mijn ov fiets laten ophalen?

Badge +3

Begrijp ik goed dat je de OV-fiets op slot gezet hebt en denkt daarmee de huur afgesloten te hebben?

Dat werkt niet (zoals bij andere deelfietsen), je zult hem terug moeten brengen naar het station.

Ja hij staat bij een fietsenstalling bij het station maar ik weet niet of het de goede fietsenstalling is

Reputatie 7
Badge +1

Ja hij staat bij een fietsenstalling bij het station maar ik weet niet of het de goede fietsenstalling is

U weet dus blijkbaar niet waar u de fiets gehuurd heeft??

Reageer