beantwoord

Proces uitbreiden aantal OV fietsen specifieke locatie

  • 29 November 2022
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Op welke wijze vind besluitvorming plaats, vwb het specifieke aantal OV fietsen per locatie?

 

Welke afdeling is hiervoor verantwoordelijk?

 

Op welke wijze kan het aantal OV fietsen per locatie uitgebreid worden?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 November 2022, 11:43

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Peter80 en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan je helaas geen interne informatie betreffende deze onderwerpen geven. Wel kan ik suggesties doorzetten zodat we bekijken of er uitbreiding noodzakelijk en mogelijk is. 

Het gaat om de locatie Schiphol. Hier zijn in totaal 4 OV fietsen ter beschikking. Echter zijn deze 4 fietsen de laatste tijd continu in gebruik. Op en rondom de luchthaven werken meer dan 50.000 medewerkers, het zou wenselijk zijn als dit aantal van 4, aanzienlijk uitgebreid kan worden. Verzoek tot uitbreiding is al meerdere keren doorgegeven. Vandaar de verdiepende vragen omtrent het proces over hoe men tot een x aantal fietsen komt per locatie.

Begrijpelijk dat je dan graag wilt weten wat de procedure is. Ik heb het vermoeden dat dit aantal zeer beperkt is omdat de meeste reizigers doorreizen met ander vervoer. Ik zal je suggestie om meerdere kluizen te plaatsen doorzetten.

Reputatie 7
Badge +1

Voor dat soort dingen moet er allereerst ook ruimte zijn-en op die ooit als nationale trots gekenschetste airport is die heel weinig en als, dan peper+peperduur.

Aantal werknemers in de rondte zegt heel weinig en fiets betekent ook dat je je wat vlotter kan verplaatsen. Denk eens aan de stad Hoofddorp-nou niet eens zo schrikkelijk ver weg vandaar en met wat geluk en wind ook net onder een aanvliegroute voor dat echt hi-in-the-sky gevoel.

Trouwens geen enkele particuliere verhuurder op die airport? Terwijl al die tourist-aanwerving altijd zo rept van onze natie als ultimate bike-friendly (hoewel dat nogal relatief is)

Reageer