Tarief OV-fiets 3x gefactureerd | NS Community
beantwoord

Tarief OV-fiets 3x gefactureerd

  • 20 February 2023
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Op vrijdag 20 januari heb ik op station Baarn om ca. 08:15 uur een OV-fiets gehuurd m.b.v. mijn OV-chipkaart. Diezelfde middag de OV-fiets om ca. 14:00 uur weer ingeleverd op station Baarn.

Tot mijn verbazing zag ik op mijn laatste factuur dat er 3x de huur (a 4,45) is gefactureerd en dat ik de fiets pas op zondag 22 januari ingeleverd zou hebben.

Heeft iemand en idee wat ik misdaan heb?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Jur Windhorst

 

icon

Beste antwoord door Daniel 20 February 2023, 16:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt hierover het beste met de klantenservice contact opnemen. Het lijkt er op dat je geluk gehad hebt: Baarn heeft fietsen met elektronisch slot en er komen hier op de community nogal eens meldingen van niet goed afgesloten ritten langs.

Lijkt er sterk op dat jou dat ook is overkomen en iemand daarna die fiets weer gebruikt heeft, waarbij het afsluiten op zondag wel goed gegaan is.

Om dit in de toekomst te voorkomen kan je het beste de OV-fiets ritinformatie in de NS app activeren. Dit doe je onder "Mijn NS" met het nummer van de laatst gebruikte fiets. Je krijgt dan direct een pushbericht als de fiets goed ingeleverd is, dus als je dat niet krijgt kan je nog checken of de fiets met elektronisch slot echt op slot staat.

Dank je wel voor de tips!

En jawel, eindelijk NS Klantenservice te pakken gekregen.

Teveel in rekening gebracht bedrag wordt met de eerstvolgende factuur verrekend.

Soepel geregeld na 1 telefoontje, het kan dus nog wel!

Reageer