Parkeren Sassenheim P+R en naar schiphol | NS Community
beantwoord

Parkeren Sassenheim P+R en naar schiphol

  • 2 February 2020
  • 24 reacties
  • 13370 Bekeken

Goedemiddag,

Wij gaan 4 dagen naar het buitenland en wil de auto bij het station Sassenheim parkeren en vervolgens met de trein naar Schiphol gaan. Een paar dagen later weer terug van Schiphol naar Sassenheim en dan naar huis.

Wij kopen beide keren een los kaartje voor de trein. Wat zijn nu precies de parkeer tarieven en krijgen we korting op het parkeren omdat we met de trein reizen ?

Alvast bedankt.

Bjorn

icon

Beste antwoord door Robert B 2 February 2020, 15:08

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Cameratoezicht P+R Sassenheim vanwege diefstallen

Er komt cameratoezicht bij P+R Sassenheim. Dat gebeurt op last van burgemeester Carla Breuer (CDA), het Openbaar Ministerie en de politie. Aanleiding is de aanhoudende grote hoeveelheid diefstallen uit geparkeerde auto's bij het NS-station. Voor een periode van maximaal een halfjaar wordt een camera opgehangen.

'De camera stelt de politie en de boa’s in staat om gerichter controles uit te voeren en de openbare orde te handhaven', schrijft de gemeente Teylingen woensdag in een persbericht. 'Daarnaast staat op de locatie vermeld dat er sprake is van cameratoezicht, wat een afschrikkend effect kan hebben op voertuigcriminelen.' De mobiele camera wordt donderdag geplaatst.

Bron: https://www.omroepwest.nl/nieuws/4608468/112-nieuws-cameratoezicht-sassenheim-na-diefstallen-beschuit-met-muisjes-na-reddingsactie-kalfje

Badge +3

Voor zover het om Sassenheim gaat klopt het gemarkeerde antwoord (van mij) dus niet, want gratis en zonder slagbomen e.d. Maar laat maar zo staan.

Duivendrecht wordt wel een blauwe zone (met venstertijden?), zie https://www.ouder-amstel.nl/Home/Nieuws_en_actualiteiten/Nieuws/2022/Mei/Heel_Duivendrecht_een_blauwe_zone

Het antwoord van 2 februari 2020 door @Momo is het beste.

Ik vind het wel interessante reacties op mijn vraag..

Tja, voor mensen die P+R gebruiken om te parkeren+reizen, wie bepaalt dan hoe lang de reis mag zijn? En hoe wordt dat bepaald?

Hoevaak gebeurt het dat de parkeerplaats vol staat met auto's van bestuurders die eigenlijk ook best met collega's kunnen carpoolen?

Als er na 2 jaar praten over betaald parkeren nog geen verandering ingevoerd is, hoe groot is het probleem dan echt?

Beetje voorbarig om over asociaal gedrag te spreken, lijkt me :wink:

 

Reputatie 7
Badge +1

Nog beter is om de parkeerterreinen betalend te maken en parkeerkaarten te verkopen in combinatie met een treinabonnement zoals in België vaak gebeurt. Kun je eenvoudig regelen via de OV-chipkaart. 

Dat wordt toch al gedaan op een aantal plaatsen? De implementatie laat door de eenzijdige focus op de OV-chipkaart natuurlijk wel te wensen over. Op stations als Roosendaal gebruiken immers lang niet alle reizigers die.

Reputatie 7
Badge +3

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol. Misschien alleen nog overdag gratis maken en wie zijn auto laat overnachten bijv. €30 per nacht laten betalen 

Bij het station bij mij in de buurt is het ook gratis parkeren. Ideaal voor de vakantiebussen die daar hun reizigers komen oppikken. Al is een andere plek in de stad daarvoor aangewezen. De auto's van die reizigers staan daar dus ook minstens een week, want niet iedereen komt met de trein.

Daarom ook mijn idee om dagparkeren tot 04.00 's nachts gratis te maken en bij overgang naar een volgende dag steeds €30 in rekening te brengen. Voor de dagelijkse forens blijft het zo gratis, de vakantieganger bedenkt zich gezien de kosten dan wel. Blijf je alleen zitten met buspassagiers die een dagtocht maken. 

Nog beter is om de parkeerterreinen betalend te maken en parkeerkaarten te verkopen in combinatie met een treinabonnement zoals in België vaak gebeurt. Kun je eenvoudig regelen via de OV-chipkaart. 

Blauwe zone kan oplossing zijn. Andere oplossingen zijn er niet omdat dan de parkeeroverlast in buurt toeneemt. Dat is er nu al, omdat 1 van de kantoren betaald parkeren op eigen terrein heeft ingevoerd. Kantoren waren daar juist meer gezet vanwege station, maar meesten blijven met auto komen. Zeker nu.

Reputatie 7

Bijgaand artikel stamt uit begin 2020. Er is zo te zien nog weinig mee gedaan.

https://www.cda.nl/zuid-holland/teylingen/actueel/nieuws/betaald-parkeren-station-sassenheim

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol. Misschien alleen nog overdag gratis maken en wie zijn auto laat overnachten bijv. €30 per nacht laten betalen 

Bij het station bij mij in de buurt is het ook gratis parkeren. Ideaal voor de vakantiebussen die daar hun reizigers komen oppikken. Al is een andere plek in de stad daarvoor aangewezen. De auto's van die reizigers staan daar dus ook minstens een week, want niet iedereen komt met de trein.

Daarom ook mijn idee om dagparkeren tot 04.00 's nachts gratis te maken en bij overgang naar een volgende dag steeds €30 in rekening te brengen. Voor de dagelijkse forens blijft het zo gratis, de vakantieganger bedenkt zich gezien de kosten dan wel. Blijf je alleen zitten met buspassagiers die een dagtocht maken. 

Nog beter is om de parkeerterreinen betalend te maken en parkeerkaarten te verkopen in combinatie met een treinabonnement zoals in België vaak gebeurt. Kun je eenvoudig regelen via de OV-chipkaart. 

Badge +3

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol. Misschien alleen nog overdag gratis maken en wie zijn auto laat overnachten bijv. €30 per nacht laten betalen 

Abcoude was (tot een tijdje geleden) ook nog gratis.

Voor een vriend die op de Albert Cuypstraat woonde (€2400 huur per maand voor een weliswaar nogal ruime bovenwoning met zijn drieën) maar geen enkele parkeergelegenheid in de buurt was toen een goede optie.

€30 per dag/nacht misschien ook nog prima, maar dan wel de auto voor de deur graag of een ondergrondse garage! Ja maar die markt dan elke dag voor de deur?

Tja, dan daar niet gaan wonen als je een auto hebt of de hoofdprijs betalen, net als voor je woning! :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol. Misschien alleen nog overdag gratis maken en wie zijn auto laat overnachten bijv. €30 per nacht laten betalen 

Bij het station bij mij in de buurt is het ook gratis parkeren. Ideaal voor de vakantiebussen die daar hun reizigers komen oppikken. Al is een andere plek in de stad daarvoor aangewezen. De auto's van die reizigers staan daar dus ook minstens een week, want niet iedereen komt met de trein.

Reputatie 7
Badge +1

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol 

Dit. Plus dat mensen die dit doen er op den duur voor kunnen zorgen dat het parkeerterrein wel betaald wordt… 

Iets met de goeden zullen onder de kwaden lijden.

Wel behoorlijk aso om parkeerplaatsen bij het station wekenlang in beslag te nemen omdat je niet wil betalen op Schiphol. Misschien alleen nog overdag gratis maken en wie zijn auto laat overnachten bijv. €30 per nacht laten betalen 

Reputatie 7
Badge +1

Je kan gratis parkeren bij station Sassenheim. Er zijn geen slagbomen, dus je hoeft ook geen kaart te scannen.

Hoi allemaal, weet iemand of dit nog steeds zo is?

Volgens de website van NS kun je in Sassenheim nog steeds gratis bij het station parkeren.

https://www.ns.nl/stationsinformatie/ssh/sassenheim

Je kan gratis parkeren bij station Sassenheim. Er zijn geen slagbomen, dus je hoeft ook geen kaart te scannen.

Hoi allemaal, weet iemand of dit nog steeds zo is?

Je kan gratis parkeren bij station Sassenheim. Er zijn geen slagbomen, dus je hoeft ook geen kaart te scannen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken station Nieuw Vennep niet dus ga puur af op de informatie op de informatie op de NS website dat die gratis zou zijn. Jammer dat dat niet klopt.

Dit staat op de site van de gemeente: https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/parkeren

 

Ik heb zelf een eens gekeken daar voor gratis lang parkeren maar dat was geen optie. 

Maar ik lees elders dat je wel gratis kan parkeren bij winkelcentrum Getsewoud waarvandaan het enkele minuten lopen is naar de bus direct naar Schiphol. 

okay dank voor de antwoorden. Als het parkeren gratis is bij Sassenheim dan is dat top !
Parkeren bij schiphol is toch aardig prijzig en wilde wat goedkopere opties bekijken.

Reputatie 6

Ik ken station Nieuw Vennep niet dus ga puur af op de informatie op de informatie op de NS website dat die gratis zou zijn. Jammer dat dat niet klopt.

Dit staat op de site van de gemeente: https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/parkeren

 

Ik heb zelf een eens gekeken daar voor gratis lang parkeren maar dat was geen optie. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken station Nieuw Vennep niet dus ga puur af op de informatie op de informatie op de NS website dat die gratis zou zijn. Jammer dat dat niet klopt.

Reputatie 6

Op https://www.ns.nl/stationsinformatie/ssh/sassenheim#voorzieningen  staat overigens dat de P+R bij station Sassenheim gratis is. Net als de P+R Nieuw Vennep, De Vink en Voorschoten waarvandaan ook een sprinter naar Schiphol genomen kan worden. Die in Hoofddorp is wel betaald volgens de stationsinformatie.

De tarieven van de betaalde P+R parkeerterreinen zijn hier te vinden. P+R's  die daar niet bij staan zijn dus gratis.

Bij Nieuw Vennep station is een ander regime. Eerste 24 uur is gratis, daar heb je meerdere tarieven. Vanaf dag 4 betaal je per uur dacht ik.

Reputatie 7
Badge

De parkeerplaats Sassenheim is onlangs enorm uitgebreid met een tweede verdieping er op, maar nog altijd druk omdat het zeer gunstig ligt voor Schiphol en gratis is @Bjorn123456 maar er is altijd nog wel plaats sinds de verbouwing.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/stationsinformatie/ssh/sassenheim#voorzieningen  staat overigens dat de P+R bij station Sassenheim gratis is. Net als de P+R Nieuw Vennep, De Vink en Voorschoten waarvandaan ook een sprinter naar Schiphol genomen kan worden. Die in Hoofddorp is wel betaald volgens de stationsinformatie.

De tarieven van de betaalde P+R parkeerterreinen zijn hier te vinden. P+R's  die daar niet bij staan zijn dus gratis.

Reputatie 7
Badge +1

Vlakbij dit kleine stationnetje (halte met betonnen opgaande trappen en perrons) is ook een grote McDo met ook nog groot parkeerterrein-en aan de andere kant van de grote weg/viaduct een DIRK supermarkt met dito en die weten wel raad met dat soort parkeerders: die terreinen worden snachts afgelsoten en er is een regeling met boete als je auto er nog staat.

Je hebt voor dat parkeren dus maar 1 chipkaart nodig (@7,50) en je moet daar dus ook mee reizen die dag=dat kost precies evenveel als dat e-ticket. Uiteraard kan je die chipkaart nog 5 jr (- 5 dagen) blijven gebruiken voor voordeliger reizen-probeer het eens, het is niet altijd zo erg als veel automobolisten denken.

Goedemiddag Bjorn123456. Welkom bij de NS Community.

Als je met de trein hebt gereisd op de dag dat de auto is geparkeerd krijg je korting op het dagtarief. Deze korting krijg je door eerst je OV chipkaart te scannen voor je betaalt bij uitrijden. Speciaal dagtarief is maximaal € 8,00 per dag.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor korting op de P+R (meestal Q-Park) heb je in principe een ov-chipkaart nodig (dat mag een anonieme zijn).

Bij het inrijden scan je de kaart, en als je die dag een treinreis maakt krijg je korting. Zelfde voor het uitrijden op een latere dag, scan je ov-chipkaart voor de korting (er moet die dag een treinreis gemaakt zijn). In Rotterdam mag dat ook een RET rit zijn.

Met losse kaartjes (en e-tickets) schijnt het ook wel te kunnen, maar dat moet dan allemaal achteraf via de Q-Park klantenservice. Hoop gedoe.

Reageer