beantwoord

Rhenen Utrecht zaterdag 26 augustus 2023

  • 18 August 2023
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Klopt het dat er zaterdag 26 augustus 2023 tussen Rhenen en Utrecht maar één keer per uur een trein rijdt (in plaats van om het half uur) en waarom is dit?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 August 2023, 13:06

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Dat klopt. Dat weekend is de Grand Prix van Zandvoort. Er rijden dan twaalf treinen per uur tussen Amsterdam en Zandvoort en daarvoor is veel personeel nodig. Daardoor rijden er op verschillende trajecten elders in het land minder treinen. Zie dit nieuwsartikel.

In de link met nieuwsbericht staat niets vermeld over het traject tussen Rhenen en Utrecht.

Bovendien zie ik het ook nergens op dit traject aangekondigd. Voor mij een half uur extra reistijd op een relatief kort traject.

Reputatie 6
Badge +1

In de link met nieuwsbericht staat niets vermeld over het traject tussen Rhenen en Utrecht.

Bovendien zie ik het ook nergens op dit traject aangekondigd. Voor mij een half uur extra reistijd op een relatief kort traject.

Je hebt geen half uur extra reistijd, je hebt een half uur eerder/later reistijd. 

Er staat in het artikel aangegeven dat de dienstregeling in het gehele land gewijzigd kan zijn als gevolg van de Grand Prix. Er worden geen specifieke trajecten vermeld, omdat dit er te veel zijn om op te noemen. De banner op de website, met verwijzing naar het gelinkte artikel, is de aankondiging.

Voor het hele land raden we reizigers aan goed de reisplanner op de NS app of ns.nl te raadplegen en ruim de tijd te nemen voor hun treinreis gezien de drukte en gewijzigde vertrektijden en sporen. De complete dienstregeling voor dit weekend is vooraf zichtbaar in de reisplanner van NS.

In de link met nieuwsbericht staat niets vermeld over het traject tussen Rhenen en Utrecht.

Bovendien zie ik het ook nergens op dit traject aangekondigd. Voor mij een half uur extra reistijd op een relatief kort traject.

Je hebt geen half uur extra reistijd, je hebt een half uur eerder/later reistijd. 

Ik moet nu een half uur eerder vertrekken van huis om ergens op tijd te zijn, dus (helaas) wel degelijk een half uur extra reistijd!

 

 

Ik moet nu een half uur eerder vertrekken van huis om ergens op tijd te zijn, dus (helaas) wel degelijk een half uur extra reistijd!

Op.heel veel trajecten rijden de treinen tijdens de F1 maar om het uur.

Reageer