Werkzaamheden Tilburg tot 2026

  • 8 April 2024
  • 12 reacties
  • 447 Bekeken

Reputatie 7

Van 28 april tm 13 mei rijden er van, naar en via Tilburg geen treinen las ik vanmorgen. Dat is wéér jammer want ik reis zo'n 4x per week via Tilburg en het mag dan wel gedeeltelijk schoolvakantie zijn, ik moet gewoon naar werk. Ook prive reis ik vaak via Tilburg (heb geen auto), even omrijden richting Den Bosch gaat dus niet. Nu hoorde ik dat er nog meer werkzaamheden aankomen rond Tilburg dit jaar. Veel zou al uitgesteld zijn, er zou iets met nieuwe seinen niet in orde zijn, en het heeft ook te maken met de langdurige werkzaamheden tussen Emmerich en Oberhausen - de goederentreinen van Rotterdam moeten door kunnen rijden, niet alles kan schijnbaar over die geweldige Betuwelijn, en daarom moet dus vaak de Brabantroute vrij zijn. Een enorme puzzel dus waardoor alles in hapjes verspreid over nog 2 jaar moet. Het nieuwe perron in Tilburg ligt er al een hele tijd onafgemaakt bij. Komen er in bovengenoemde periode 28 apr -13 mei ook snelbussen van Breda naar Den Bosch/Eindhoven, zonder dat die in Tilburg stoppen? Van de snelweg naar het station met touringcars en weer terug duurt lang.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de heads up 🙂 Ik ga 2 mei naar een concert in Tilburg, moet ik daar toch even rekening mee houden.

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er snelbussen gaan rijden die niet stoppen in Tilburg zelf.

Reputatie 7

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er snelbussen gaan rijden die niet stoppen in Tilburg zelf.

Verwacht het ook niet, maar het zou zoveel tijd schelen……. Zou handig zijn, zowel snelbussen stoppend in Tilburg als snelbussen die op de snelweg lekker verder rijden, zodat je van Breda direct in één lijn naar Den Bosch of Eindhoven (of Boxtel, en daar weer met de trein??) kunt.

Zeker als je nog verder moet richting Nijmegen zou dat veel reistijd schelen. Van Breda naar Utrecht kan nog alternatief via Rotterdam.

De eerste week is het meivakantie, de tweede week van de werkzaamheden (na 5 mei) is een gewone week, dus dan zal het wel dringen worden bij die bussen 🙄

 

 

 

 

De eerste week is het meivakantie, de tweede week van de werkzaamheden (na 5 mei) is een gewone week, dus dan zal het wel dringen worden bij die bussen 🙄

De tweede week is de Hemelvaartsweek dus dan zal het wel meervallen met de grote drukte. Veel scholen zijn overigens beide weken dicht.

Reputatie 3

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er snelbussen gaan rijden die niet stoppen in Tilburg zelf.

Verwacht het ook niet, maar het zou zoveel tijd schelen……. Zou handig zijn, zowel snelbussen stoppend in Tilburg als snelbussen die op de snelweg lekker verder rijden, zodat je van Breda direct in één lijn naar Den Bosch of Eindhoven (of Boxtel, en daar weer met de trein??) kunt.

Zeker als je nog verder moet richting Nijmegen zou dat veel reistijd schelen. Van Breda naar Utrecht kan nog alternatief via Rotterdam.

De eerste week is het meivakantie, de tweede week van de werkzaamheden (na 5 mei) is een gewone week, dus dan zal het wel dringen worden bij die bussen 🙄

 

 

 

Ach, evt 5 tot 10 minuten langer moeten wachten tijdens de spits op de eerst volgende bus is te doen. Buiten de spits kunt u meestal vrijwel gelijk instappen en gaan (al vermoed ik dat u die luxe niet kan veroorloven met werk, evt terugreis?). 
 

De reisplanner geeft namelijk maar een bus aan per 10 of 15 minuten of dergelijks, maar in praktijk staat er vrijwel meteen weer een bus klaar nadat de vorige vol is.

Reputatie 7

 

De eerste week is het meivakantie, de tweede week van de werkzaamheden (na 5 mei) is een gewone week, dus dan zal het wel dringen worden bij die bussen 🙄

De tweede week is de Hemelvaartsweek dus dan zal het wel meervallen met de grote drukte. Veel scholen zijn overigens beide weken dicht.

Das waar ook ja Hemelvaart. Ook alweer zo'n zinloze "nationale feestdag" waarvan bijna niemand weet wat er eigenlijk "gevierd" wordt.

Twee complete weken schoolvakantie alweer. Die zijn meer gesloten dan geopend 😉

 

 

 

Twee complete weken schoolvakantie alweer. Die zijn meer gesloten dan geopend 😉

Scholen moeten een bepaald aantal uren per jaar maken waarbij er vanuit gegaan wordt dat de feestdagen doordeweeks vallen. Als een feestdag in het weekend valt kunnen ze die in feite compenseren met een andere doordeweekse dag en dat geldt dit jaar zowel voor koningsdag als voor bevrijdingsdag. Per saldo zitten in die twee weken dit jaar dus de vervangende vrije dagen voor koningsdag en bevrijdingsdag plus de hemelvaartsdag en de vrijdag erna die normaal ook vrij zijn. Resteren nog maar 6 gewone vakantiedagen.

Ik hoef niet te werken, maar reis regelmatig met de trein tussen Nijmegen en Etten-Leur omdat mijn ouders daar wonen. Op zich is de bus nemen niet direct een probleem, hoewel het minder handig is. Echter, aangezien wij met een hond reizen is het geen optie. Het is dus niet een gelijk alternatief omdat een hond niet mee mag in de bus. Hetzelfde geldt voor mensen die met een fiets willen reizen, wat in de vakantie vast ook vaker gebeurt. 

Ik vind het volledig wegvallen van alle treinen naar Tilburg voor 2 weken erg vervelend, ook omdat omreizen eigenlijk niet mogelijk is. Daarnaast heb ik wel mensen die me ergens heen willen brengen, maar vanuit Etten Leur is dat nu dus naar Den Bosch. Dit lijkt me niet helemaal een haalbaar en goed alternatief. 

Heeft iemand een beter oplossing om zonder auto op 28 of 29 april met hond van Etten Leur naar Nijmegen te komen?

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels stromen de klachten op X binnen. Vooral van diegene die vanuit Breda of Tilburg naar Eindhoven moeten. In de reisplanner staat dat de reis 30 minuten langer duurt. In werkelijkheid is dat dus meer dan een uur. Tel daarbij op dat op X ook nog een webcare medewerker blijft beweren dat er tussen Den Bosch en Eindhoven ook bussen rijden in plaats van treinen. Ik trek helaas nu al weer de conclusie dat het niet goed geregeld is.

IHeeft iemand een beter oplossing om zonder auto op 28 of 29 april met hond van Etten Leur naar Nijmegen te komen?

Omreizen via Rotterdam en Arnhem. Kost wat meer tijd maar de bus van Breda naar Den Bosch duurt ook alleen al vijf kwartier.

Inmiddels stromen de klachten op X binnen. Vooral van diegene die vanuit Breda of Tilburg naar Eindhoven moeten. In de reisplanner staat dat de reis 30 minuten langer duurt. In werkelijkheid is dat dus meer dan een uur. Tel daarbij op dat op X ook nog een webcare medewerker blijft beweren dat er tussen Den Bosch en Eindhoven ook bussen rijden in plaats van treinen. Ik trek helaas nu al weer de conclusie dat het niet goed geregeld is.

Van Tilburg naar Eindhoven zou die 30 minuten vertraging toch redelijk moeten kloppen. Vanuit Breda naar Eindhoven is het gewoon een uur extra vanwege de omrit via station Tilburg waardoor de busreis naar Den Bosch vijf kwartier duurt en daar komt dan nog 20-30 min treinen bij.

Hier wreekt zich het ontbreken van rechtstreekse bussen Breda-Den Bosch. Of de rijtijd van de bus Den Bosch-Breda op deze manier bewust lang wordt gehouden om zoveel mogelijk reizigers te bewegen om te reizen via Rotterdam en Utrecht i.p.v. de bus te nemen weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels stromen de klachten op X binnen. Vooral van diegene die vanuit Breda of Tilburg naar Eindhoven moeten. In de reisplanner staat dat de reis 30 minuten langer duurt. In werkelijkheid is dat dus meer dan een uur. Tel daarbij op dat op X ook nog een webcare medewerker blijft beweren dat er tussen Den Bosch en Eindhoven ook bussen rijden in plaats van treinen. Ik trek helaas nu al weer de conclusie dat het niet goed geregeld is.

O dat gaat leuk worden. Ik ga donderdagavond naar een concert in Tilburg, en moet ook weer terug via Eindhoven. Met het laatste reisadvies heb ik 6 minuten overstap in Den Bosch, en 8 minuten in Eindhoven.

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels stromen de klachten op X binnen. Vooral van diegene die vanuit Breda of Tilburg naar Eindhoven moeten. In de reisplanner staat dat de reis 30 minuten langer duurt. In werkelijkheid is dat dus meer dan een uur. Tel daarbij op dat op X ook nog een webcare medewerker blijft beweren dat er tussen Den Bosch en Eindhoven ook bussen rijden in plaats van treinen. Ik trek helaas nu al weer de conclusie dat het niet goed geregeld is.

Van Tilburg naar Eindhoven zou die 30 minuten vertraging toch redelijk moeten kloppen. Vanuit Breda naar Eindhoven is het gewoon een uur extra vanwege de omrit via station Tilburg waardoor de busreis naar Den Bosch vijf kwartier duurt en daar komt dan nog 20-30 min treinen bij.

De normale reistijd tussen Breda en Eindhoven is 38 minuten. Tijdens deze werkzaamheden duurt dat dus 1 uur en 43 minuten. In de reisplanner staat nog steeds +30 minuten. Is gewoon een kwestie van de reizigers eerlijk voorlichten. zie ook deze thread op X. 

https://twitter.com/Anne34944917/status/1784906972636070038

 

 

Reageer