Skip to main content

Dag, 

Zondag 8 mei om 11.30 uur wil ik van Heerenveen naar Amsterdam Zuid, er staat alleen in Zwolle werkzaamheden en een storing, betekend dat de treinen dan niet rijden? Of een vertraging? 
 

 

Er waren oorspronkelijk alleen maar bussen gepland tot aan Meppel en niet tussen Meppel en Zwolle. Maar opeens stonden er een dag van tevoren herstelwerkzaamheden tussen Meppel en Zwolle in waar dus ook bussen voor nodig zijn. Ja, dan heb je meer bussen nodig of als die er niet zijn omdat er elders ook veel bussen nodig zijn moeten de wel aanwezige bussen verdeeeld worden. En dan krijg je dus dit. 


Kennelijk komen er tussen Zwolle en Meppel vandaag ook nog herstelwerkzaamheden bij. Het is een flessenhals in het verkeer met Noord-Nederland. Bommel heeft hier geen zin in en blijft vandaag thuis, met uw welnemen 😇.


De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Maar als ik zo even een paar treinen van vandaag met die van vorige week zaterdag te vergelijk zie ik eerlijk gezegd niet dat er kortere treinen rijden dan gebruikelijk. Nu duren de werkzaamheden nog tot de 23e dus dat van die kortere treinen kan ook later nog komen, maar even een eerste steekproef met de planning op maandag levert ook niet echt kortere treinen op. 


Het advies is om te plannen via Assen, dus zul je dan inderdaad bij Opties Assen als via station moeten ingeven. Natuurlijk kun je ook dat advies negeren en via Leeuwarden gaan reizen, maar tenzij je vrij reizen hebt met abonnement betekent dat wel extra betalen, want omchecken in Leeuwarden naar Arriva. Misschien zou dat er ook bij moeten, nu denken mensen dat ze via Assen moeten en niet via Leeuwarden mogen. Als je wil kun je gewoon via Leeuwarden, maar je moet dan wel weten dat het zijn dat je reis dan meer kost.


Als je geen vrij reizen hebt, kun je zeker het beste niet via Leeuwarden omreizen, kost meer. 


De melding is ook weer fijn verwoord (oorzaak en gevolg verwisseld) 🤣

Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.

Op Twitter wordt nu op een vraag hierover aangegeven:

“Er worden kortere treinen ingezet door de werkzaamheden, omdat er ook werkzaamheden zullen zijn aan het perron van station Meppel. Hierdoor kunnen we geen lange treinen inzetten.”

Maar over de werkzaamheden aan het perron van Meppel vind ik niets terug op https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-meppel-groningen


Haha, ja dat komt nog weer bovenop dit alles. Vanuit Assen dus eerst met de bus naar Meppel, en daar overstappen op de bus naar Zwolle.

En tot overmaat van ramp ook nog een tekort aan bussen:

Dat thuisblijven is een prima idee. 😇


Dat er een tekort aan bussen zou ontstaan kon een klein kind nog voorzien. Als je het hele traject van meer dan 70 kilometer van Assen tot Zwolle met bussen moeten regelen heb je zoveel bussen nodig dat die niet aan te slepen zijn. Wat een totale domheid weer.


;-)


Oh, heet het tegenwoordig TEV i.pv. EOD? Weer wat geleerd 😅

Ja, was ook nieuw voor mij. 

Maar gelukkig weer loos alarm, misschien weer een sukkel die zijn koffer is vergeten. Ik heb het een keer gehad op het oude station Delft. Samen met een collega kwam ik op het perron aan om op de trein richting Leiden te wachten, we waren wat vroeg dus gingen nog even zitten op een bankje wat tegen de muur van het stationsgebouw stond. Op het moment dat we gaan zitten kijk ik naast me en daar staat een grote rolkoffer, echt een flink formaat en niemand erbij. Mijn collega en ik keken elkaar aan met zo'n blik van oh oh. Kort daarvoor waren er al meerdere meldingen van verdachte pakketjes en achtergelaten koffers geweest waardoor het treinverkeer lang ontregeld was, allemaal loos alarm. We hadden zoiets van, dit is verdacht maar als het weer loos is dan zijn we voorlopig nog niet thuis. Echt lang hoefden we niet te denken want misschien 20 tot 30 seconden nadat we die koffer zagen kwam er een Aziatische man uit het stationsgebouw naar de koffer. Hij zag ons kijken en verklaarde (in het engels) dat hij bij het loket een kaartje had gekocht en dat hij de koffer bij het bankje had laten staan omdat die zo zwaar was. Wij gaven aan dat dat niet zo handig was, want als het langer had geduurd hadden we het gemeld als een verdachte koffer en dat hij dan waarschijnlijk zijn vlucht vanaf Schiphol (want daar moest hij naartoe) zou hebben gemist. Daar had hij even niet aan gedacht. 


Vooruit dan maar, met zijn allen op naar Leeuwarden… 🤣

https://nieuws.ns.nl/station-leeuwarden-groene-poort-naar-bosk

Wie komt met het openbaar vervoer waant zich door een groene poort op het station.


De melding is een waarschuwing dat de treinen drukker kunnen zijn doordat veel reizigers tussen Zwolle en Groningen zouden kunnen besluiten om te reizen via Leeuwarden in plaats van met de treinvervangende bussen te reizen.

Sterker nog, het is een advies in de reisplanner:

Om vervolgens bij datzelfde advies te adviseren het advies niet op te volgen:


De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)


De melding is ook weer fijn verwoord (oorzaak en gevolg verwisseld) 🤣

Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.


De treinen rijden wel. Er zijn feitelijk ook geen werkzaamheden op uw traject; die zijn er tussen Meppel en Groningen. De melding is een waarschuwing dat de treinen drukker kunnen zijn doordat veel reizigers tussen Zwolle en Groningen zouden kunnen besluiten om te reizen via Leeuwarden in plaats van met de treinvervangende bussen te reizen.

Kortom, u kunt de treinen nemen die in de reisplanner verschijnen, maar houdt u rekening met een drukke trein.


Tsja, dit zijn de komische berichten die je soms tegenkomst sinds verstoringsinformatie strak gestructureerd moet zijn terwijl de keuzes te beperkt zijn. Als je begrijpt hoe het bericht tot stand komt, is het best logisch. Maarja……… het OV zou geen studie moeten zijn.

Ach je, ik herinner me nog een ouder topic hierover.

 


Het was in ieder geval erg gezellig tussen Meppel en Zwolle gisteren:


Tsja, dit zijn de komische berichten die je soms tegenkomst sinds verstoringsinformatie strak gestructureerd moet zijn terwijl de keuzes te beperkt zijn. Als je begrijpt hoe het bericht tot stand komt, is het best logisch. Maarja……… het OV zou geen studie moeten zijn.


De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Dit is een dieptepunt in de communicatie, die sowieso al jaren van zeer dubieuze kwaliteit is. 

 

Ik zag het gisteravond ook. NS bevindt zich op een heel hellend vlak peil naar beneden. De ellende die de afgelopen 1½ maand, beginnend op 3 april, over de reiziger is uitgestort is van een treurniswekkend niveau. Als je als bedrijf nog enigszins serieus genomen wil worden moet je vooral bovenstaande berichten verspreiden. Wat een ongelooflijke afgang. 


De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Dit is een dieptepunt in de communicatie, die sowieso al jaren van zeer dubieuze kwaliteit is. 


Het wordt een grote puinhoop morgen (moederdag), gegarndeerd!

We kunnen je in ongeveer 3½ uur wel van Groningen naar Den Haag vervoeren… 🤣

En dan ooit binnen 5 uur van Amsterdam naar Berlijn (met een trein)?

 

 


An sich is het gestructureerd aanbieden van die informatie best prettig en zit er ook wel logica in. Alleen de vertaalslag naar berichten aan de reiziger wordt in bepaalde situaties erg onhandig gedaan, en het systeem heeft wat tekortkomingen die lastig af te vangen en te corrigeren zijn. Zie minder treinen naar Zandvoort nu.


De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.


De politie gaf al aan dat het om een achtergebleven koffer ging.

 

Oh, heet het tegenwoordig TEV i.pv. EOD? Weer wat geleerd 😅


Bij bedienen van de (openbare) brandmelders op de Traverse (geen idee waar die zich bevinden, gelukkig maar want wil niemand op het idee brengen om Utrecht Centraal te ontruimen)

.. of een ‘vlam in de pan’ bij Burger King gebeurde ooit hetzelfde. 

Totale evacuatie dus, de poortjes gaan open ‘inchecken niet mogelijk’ en bij de uitcheckzijde staat dan ‘verlaat direct het station’ maar volgens mij kan je dan toch nog wel uitchecken.

Hou me er niet aan, maar scheelt weer gedoe met de Klantenservice natuurlijk.


Reageer