30% + ? | NS Community
beantwoord

30% + ?

  • 31 January 2023
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Vanochtend werd ik niet blij verrast met een email van de NS betreffende de prijs van mijn Dal Voordeel abonnement. Het gaat van €51,90 naar maar liefst € 67,20.

Een verhoging van maar liefst 30% !

Is dit een vergissing, of een nieuwe poging van de NS om ons het abonnement te doen opzeggen? Een paar jaar geleden werd al eenzijdig de middagspertijd ingevoerd, en door de belachelijke drukte (te korte treinen) kiezen wij ook vaak voor klassewissel. Dit omdat we als 70plussers ons niet meer veilig voelen.

Wat staat er nog meer op het demotivatie programma?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 31 January 2023, 12:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Emv.,

Vermoedelijk heeft u vorig jaar korting op uw abonnement gekregen, want vorig jaar was de prijs € 61,20. Alsnog een verhoging, maar zeker geen 30%.

 

edit: Ik zie dat € 51,90 vorig jaar de prijs was voor de 1e klas keuzedagen. Die prijs is dit jaar € 53,70 geworden.

Hallo Emv. en welkom bij de NS Community,

 

Ik denk net als mrfreeze dat je het bedrag van de keuzedagen verward met de kosten van het abonnement. Kan je dit bevestigen?

Allereerst, bedankt voor het snelle reageren..

De verwarring werd veroorzaakt door de inhoud van de mail,

In de opmaak heeft men verzuimd ook het oude bedrag te noemen, dat van de vrij reizen dagen daarentegen werd wel genoemd, de vergelijking was zodanig uit balans dat ik er in stonk.. Als onder abonnement ook de daarbij behorende prijs had gestaan was dit niet gebeurd..

OV-chipkaart: **** **** ****
Abonnement: Dal Voordeel, 2e klas
Extra optie: Keuzedagen, 1e klas
Prijs: € 51,90 per jaar
Betaalwijze: Jaarlijks

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement
Voor het komende jaar (van 1 maart 2023 tot en met 29 februari 2024) gelden voor u de volgende tarieven en voorwaarden:
 
Betaalwijze: Jaarlijks via automatisch incasso
Prijs hoofdabonnement: € 67,20 per jaar
Extra optie: Keuzedagen, 1e klas
Betaalwijze: Jaarlijks
Prijs:

€ 53,70 per jaar

 

 

 

Ik snap de verwarring en zal je punt doorzetten. Via Mijn NS kan je ook de kosten van het hoofdabonnement inzien.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad niet erg handig weergegeven. Ik snap de verwarring.

Reageer