Aantal abonnementen in gebruik | NS Community

Aantal abonnementen in gebruik

  • 19 January 2016
  • 9 reacties
  • 1817 Bekeken

Ik ben benieuwd hoeveel mensen een bepaald abonnement van de NS hebben op dit moment.
Is dit ergens inzichtelijk gemaakt door de NS of kan dit inzichtelijk gemaakt worden ?

Met vriendelijke groeten,

Groentje

9 reacties

Waarom zou NS dergelijke informatie vrijgeven?
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb een dergelijk overzicht ook wel eens gevraagd, maar NS heeft er nooit iets over openbaar gemaakt. Het zal wel onder de noemer 'concurrentiegevoelige informatie' vallen.
Welkom op het NS Serviceforum Groentje. Vanwaar deze vraag?
Ja bedank Klaas-Jan, en beide bedankt voor de reactie.

Ik reis zelf met de trein met een abonnement lange stukken naar mijn werk, veel tijd om naar buiten te kijken en je dingen af te vragen. Zoals hoeveel mensen reizen eigenlijk ook genoeg met de trein om een abonnement te nemen en hoeveel daarvan korte stukken en waarschijnlijk met trajectkaarten en hoeveel langere stukken zodat een Altijd Vrij abonnement interessanter is? Laat ik het de NS eens vragen ;-)

Met vriendelijke groeten,

Groentje
Ik heb de precieze cijfers in ieder geval niet. Naast het feit dat reizigers bij ons een abonnement hebben zijn er ook veel reizigers die met een studentenreisproduct of dagkaart (Blokker e.d.) reizen. Wellicht kunnen de forumleden je nog wat meer algemene informatie geven. Globaal genomen nemen per dag ruim 1 miljoen mensen de trein.
NS doet daar geen mededelingen over.:

Het totale aantal was tot voor kort ongeveer 1,5 miljoen (al hebben er veel VDU houders recent opgezegd :D)
Reputatie 1
Badge
Het aantal met maandkaarten etc variert natuurlijk met de dag en ligt szomers een stuk lager-vakantietijd.
Het aantal doorlopende (kortings)kaarten -daarover kregen alle houders zo'n 2-3 jaar terug een gelukwensmail dat de 1miljoen mijlpaal was gehaald-of er aan zat te komen. Ik meen dat zo'n 40% daarvan senior is-dus met vrije keuzereisdagen. Maar nogmaals: dat is alweer een paar jaar terug. Ik heb geen idee of de tendens stijgend of juist dalend is. Nog of de door macca aangegeven terugloop komt omdat die mensen nu wegens lagere kosten overstappen op DalKorting.
In verhouding heeft NL na Zwisterland (met de Halbtax) in % het grootste aandeel van dgl. kaarthouders. In BElgie ligt daarentegen het aandeel van trajectkaarthouders weer veel hoger-want die kosten daar maar net iets meer per week als 1 gewoon retour en is de werkgever ook nog verplicht een aandeel ervan te betalen.
Het totale aantal was tot voor kort ongeveer 1,5 miljoen (al hebben er veel VDU houders recent opgezegd :D)
Het aantal NS Abonnementhouders bedraagt volgens een NS LinkedIn profiel bijna 1,7 miljoen.
Badge +3
Waarom hebben veel VDU houders onlangs opgezegd, en zijn dat dan ouderen die toch buiten de middagspits kunnen reizen en voor Dal Voordeel het eerste jaar € 29,- betalen (evt. met keuzedagen erbij)?

Ik lees regelmatig dat er nog 900.000 mensen een (oud) VDU hebben, want de hogere prijs heb je er al heel gauw uit met een paar keer reizen in de spits. Dus dat spreekt elkaar een beetje tegen...

Reageer