Als ik voor 16.00 incheck, maar ook nog na 16.00 reis, krijg ik dan alsnog korting? | NS Community
beantwoord

Als ik voor 16.00 incheck, maar ook nog na 16.00 reis, krijg ik dan alsnog korting?

  • 10 March 2014
  • 9 reacties
  • 11025 Bekeken

Ik heb een Dal Voordeel abonnement en ik ga vrijdag voor een gedeelte voor en na 16.00 reizen. Reis ik dan met of zonder korting? Of reis in dan tot 16.00 met korting en daarna zonder?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 March 2014, 16:03

Bekijk origineel

9 reacties

Het moment van inchecken bepaalt de prijs van de gehele reis. Om tijdens de middagspits met korting te kunnen reizen, moet uiterlijk om 16:05 ingecheckt worden.
Super!
Badge
Beste EmosewAyllatoT,

Welkom op het forum. Klopt, wat Annemiek schrijft.
Stel mijn trein gaat om 16:30 of 16:45, mag ik dan om 16:05 al inchecken?
Reputatie 7
Badge +4
Als u net voor 16.05 incheckt, mag u nog hooguit een half uur wachten met gaan reizen. U kunt dus de trein van 16.34 nog nemen. Als de trein er volgens dienstregeling had moeten zijn maar te laat is, dan mag u uiteraard ook mee.
Formeel is het zo. Doorgaans checkt de conducteur vooral of u ingecheckt bent en of u een toegestane route volgt. Met wat simpeler bewoordingen: of u niet aan het terugreizen bent. In de praktijk zal men u niet op een paar minuten aanspreken, maar maak het niet te gek: als het duidelijk langer duurt dan een half uur kunt u daar wel op aangesproken worden.
Soms Rian. Wanneer je om 16:04:59 incheckt (het uiterste moment waarop je kan inchecken voor korting of vrij reizen) mag je de eerstvolgende trein naar je eindbestemming nemen, maar die moet wel binnen een half uur gaan. Het is dus niet zo dat je incheckt en om 18;00 een trein mag nemen. De conducteur zal dan niet akkoord gaan met je manier van reizen/checken.
Soms Rian. Wanneer je om 16:04:59 incheckt (het uiterste moment waarop je kan inchecken voor korting of vrij reizen) mag je de eerstvolgende trein naar je eindbestemming nemen. Het is dus niet zo dat je incheckt en om 18;00 een trein mag nemen. De conducteur zal dan niet akkoord gaan met je manier van reizen/checken.

de eerst volgende trein?? mij is vertelt binnen een half uur stel ik check in om 16.01.20 op station hoorn kersenboogerd (ja de sprinter is een keer niet al omgekeerd in hoorn maar dat is een ander topic ik wil naar Purmerend die sprinter vertrekt om 16.02 deuren gaan dicht om 16.01.30 en ik heb 15 sec nodig om bij de sprinter te komen dus ben net te laat de sprinter van 16.32 is vertraagd en keert al om in hoorn maar dat wordt pas om 16.15 duidelijk de intercity naar hoorn is dus net voorbij moet ik dan gaan uitchecken omdat de eerstvolgende trein waarmee ik dan kan gaan reizen de intercity van 16.44 of de sprinter van 17.02 is
Reputatie 7
Badge +4
Als u met een latere trein eerder op uw bestemming bent, is het geen probleem. U hoeft dus bijvoorbeeld de eerdere stoptrein niet te nemen als de latere intercity u sneller op de plaats van bestemming brengt.
@markjan Het is de bedoeling dat je de eerstvolgende trein naar jouw bestemming neemt. Wat de meest ideale optie is laat ik wat dat betreft aan iedereen zelfstandig over. Als er bepaalde omstandigheden zijn - zoals jij schetst - zal geen conducteur moeilijk doen. Doen ze dat wel? Dan lezen we dat hier wel weer :8

Reageer