beantwoord

Arriva Samenreiskorting bij NS Weekeind vrij

  • 17 September 2022
  • 7 reacties
  • 966 Bekeken

Reputatie 2

Korte vraag. Ik ga strakt met mijn weekeind vrij van Herzigenrath naar Heerlen.

Een goede kennis met een ov chipkaart op saldo wil met mij mee

In Herzogenrath staat alleen een Arriva automaat aangezien er alleen een Arriva Trein naar Nederland vertrekt.

Kan hij bij de Arriva automaat een samenreiskorting op zijn ov chipkaart zetten en vervolgens met mij (NS Flex weekeind vrij) mee reizen

icon

Beste antwoord door Tomas NS 17 September 2022, 12:18

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Ja, dat kan.

Uw medereiziger kan eventueel ook een e-ticket met Samenreiskorting kopen (enkele reis, dagretour).

Volgens de website van Arriva is dit bij hun automaten mogelijk.

Reputatie 2

Volgens de website van Arriva is dit bij hun automaten mogelijk.

 

Hallo Tomas,

daz het technisch mogelijk is weet ik, ik wilde weten of een Arriva Samenreiskorting alleen bij Arriva Abbos geldt en bij NS weekeind vrij de reisgenoot persee een Samenreiskorting van een NS Automaat moet hebben.

Zo te lezen is dit dus niet het geval ?

Groet Ulrich

Reputatie 2

Ja, dat kan.

Uw medereiziger kan eventueel ook een e-ticket met Samenreiskorting kopen (enkele reis, dagretour).

Ja dat kan, maar daar voelt mijn reisgenoot  voor die 10 minuten niets voor, dan maar liever 1 euro meer betalen voor zonder korting.

Maargoed ik wilde ook alleen weten of Samenreiskorting bij een Arriva automaat hetzelfde product is als een Samenreiskorting van een NS automaat en/of er misschien andere regels aan verbonden zijn

 

Met een NS-abonnement kun je ook in Arriva-treinen in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting mee laten reizen. De medereizigers moeten hiervoor Samenreiskorting op de eigen OV-chipkaart (anoniem of persoonlijk) zetten. Samenreiskorting is verkrijgbaar bij de NS-kaartautomaat en bij de NS-servicebalie. Ook kan Samenreiskorting geladen worden op de automaten van Arriva.

 

Het is inderdaad gewoon mogelijk om Samenreiskorting te gebruiken bij Arriva als je een NS-abonnement hebt. Zoals Tochjo zei kan een e-ticket met Samenreiskorting ook.

Reputatie 2

Bedank allemaal voor de hulp ik moet zo weg dan

Badge +3

Samenreiskorting geladen bij Arriva is ook geldig bij NS.

Voor jouw medereiziger (op saldo) niet van toepassing, maar let op dat een medereiziger die NS Flex heeft (Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting) op saldo reist wanneer er Samenreiskorting bij een Arriva automaat wordt geladen. De 40% korting wordt wel correct berekend.

Dat moet dan namelijk via Mijn NS of de NS app, bij NS automaten kan het niet (en saldo laden ook niet).

Reageer