beantwoord

dalvoordeel abonnement op saldo en vrije keuze dagen

  • 22 February 2022
  • 10 reacties
  • 1862 Bekeken

Graag deel ik deze vraag: stel ik schaf een dalvoordeel abonnement met saldo aan, inclusief 7 vrije keuzedagen voor € 87,70. Bij het ingaan van het abonnement worden direct 2 vrije dagen door NS beschikbaar gesteld. Na een maand zeg ik het abonnement op; NS restitueert dan naar rato de rest van het betaalde abonnementsgeld, als ik het goed begrijp. De beide vrije dagen blijven wel 12 maanden beschikbaar voor gebruik, ook nadat het abonnement geëindigd is. Als dit klopt zou ik zonder abonnement, binnen 12 maanden, nog 2 dagen vrij kunnen reizen, terwijl ik maar 2 maanden betaald heb van het dalvoordeel abonnement (in dit geval 10/12 deel oftewel circa €15,-). Telefonisch bevestigt klantenservice dit, maar op de site vd klantenservice staat bij ‘opzeggen abonnementen met saldo’ dat opzeggen pas maandelijks mogelijk is na één jaar. Wellicht zie ik iets over het hoofd. Hoe zit het nou? Ik hoor graag.

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 February 2022, 10:42

Bekijk origineel

10 reacties

Bij een abonnement op saldo kunt u per maand opzeggen maar dat kan pas na één vol jaar:

"Je kun je abonnement op saldo na het eerste contractjaar maandelijks (per ingangsdatum) opzeggen."

Nee, NS is geen gekke Henkie 

Badge +3

Het klassieke Dal Voordeel-abonnement (reizen op saldo) is ook in het eerste jaar al maandelijks opzegbaar. Zie artikel 5.2 van de productvoorwaarden.

Reputatie 7
Badge +3

Dal Voordeel op saldo is sinds een jaar of 2 wel maandelijks opzegbaar, ook in het eerste contractjaar. Daarvoor kon dat inderdaad niet. Bij andere saldo abonnementen geldt wel dat je deze in het eerste jaar niet kan opzeggen. De andere saldo abonnement zijn nu niet meer te bestellen. 

Hoi Juul113. Welkom bij de Community.

Je kan het Dal Voordeel abonnement (op saldo) ook in het eerste jaar maandelijks beëindigd worden. Ik zie inderdaad dat dit op de website anders staat aangegeven. Dit ga ik even doorgeven aan de juiste persoon zodat het aangepast kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Het makkelijkste is dan het klassieke Dalvoordeelabonnement om te zetten naar Flex Basis zonder abonnement. Met dit abonnement kunt u echter geen reizigers meenemen met samenreiskorting, wat een nadeel kan zijn voor reizigers met een keuzedag.

Reputatie 7
Badge +1

De kosten van 87€ zijn verdeeld in 5,̀10/mnd voor het ABO (DalVoordeel) en ca 27€ voor die 7 dagen (3,70/dag, maar kan inmiddels wat hoger zijn). Ook bij tussentijds opzeggen wordt dit zo verrekend-ik kan me (na een fout bij verwisselen van 2 ABOś) ergens herinneren dat echter van die 27€ nooit wat wordt terugbetaald, ook niet als je er toch maar 2 van 7 toegekend krijgt. Met FLEX worden bovendien alle nog uitstaande keuzedaagjes ongeldig-want het systeem kan niet overweg met 2 aparte soorten (computers kunnen niet zelf kiezen).

Overigens, ik heb het al meer gezegd: als je content bent met daggies uit in weekends- 1 maand WeekendVrij FLEX kost je 31 (of 21 mits al >65)/mnd en met wat handig plannen heb je zo dus 10 dagen om naar hartelust te treinen, en zelfs ook nog de VR ervoor vanaf 18.30. En in april komend ook nog extra goede VR, 2e Paas en ś Konings verjaringsdag!

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Juul113. Welkom bij de Community.

Je kan het Dal Voordeel abonnement (op saldo) ook in het eerste jaar maandelijks beëindigd worden. Ik zie inderdaad dat dit op de website anders staat aangegeven. Dit ga ik even doorgeven aan de juiste persoon zodat het aangepast kan worden.

Jammer, voor niets abonnement aangehouden vanwege deze foute informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Jammer, voor niets abonnement aangehouden vanwege deze foute informatie.

Dat een Dal Voordeel abonnement op saldo sinds zo'n 2 jaar (maart 2020) ook in het eerste jaar opgezegd kan worden is al vaker gemeld op deze community, o.a. in topics waarin jij zelf actief was. Daarnaast was er sinds Flex altijd de mogelijkheid om op elke willekeurige datum een saldo abonnement te wijzigen naar Flex, dit is hier ook veelvuldig aangegeven en geadviseerd aan mensen, zeker in het begin van de hele Corona periode. Je had dus al heel lang dat Dal Voordeel abonnement kunnen opzeggen of wijzigen naar Flex. 

Reputatie 7
Badge +3

Jammer, voor niets abonnement aangehouden vanwege deze foute informatie.

Dat een Dal Voordeel abonnement op saldo sinds zo'n 2 jaar (maart 2020) ook in het eerste jaar opgezegd kan worden is al vaker gemeld op deze community, o.a. in topics waarin jij zelf actief was. Daarnaast was er sinds Flex altijd de mogelijkheid om op elke willekeurige datum een saldo abonnement te wijzigen naar Flex, dit is hier ook veelvuldig aangegeven en geadviseerd aan mensen, zeker in het begin van de hele Corona periode. Je had dus al heel lang dat Dal Voordeel abonnement kunnen opzeggen of wijzigen naar Flex. 

Mijn eind 2019 gekochte abonnement met Keuzedagen kon ik in 1e instantie niet binnen 1 jaar opzeggen. Daar bleek een willekeur in. Uiteindelijk lukte het om na 11 maanden op te zeggen. In 2021 vanwege het verdwijnen van Keuzedagen opnieuw aangevraagd. Paar maanden na bestelling abonnement verdween uiterste besteldatum keuzedagen. Maar er stond en staat bij dal voordeel op saldo dat na 1 jaar maandelijks opgezegd kon/kan worden. Dus op grond van wat er op de website staat niet opgezegd voor tot op heden ongebruikt abonnement. En nee ik wil geen flex!!! Omzetten van VDU naar Flex werd in maart 2020 afgeraden, evenals abonnementen met Keuzedagen omdat die in najaar 2020, eind 2020 , april 2021, juli 2021, ??? Niet opnieuw aangeschaft konden worden. 

Reputatie 7
Badge +3

In de webshop / bestelpagina voor Dal Voordeel op saldo staat en stond vanaf maart 2020 dat het maandelijks opzegbaar is zonder de bepaling dat het niet in het eerste jaar kan. Ook de productvoorwaarden zijn toen aangepast. De aanpassing dat je niet pas na 1 jaar kan opzeggen is ergens eind 2019 bekend gemaakt. De klantenservice had dus gewoon je abonnement kunnen stopzetten. Mogelijk had je dan iemand die niet goed op de hoogte was, dat komt gezien diverse topics hier wel eens voor, maar in zo'n geval is het het beste vol te houden of nog eens contact op te nemen zodat je iemand anders krijgt. De vraag/klacht op deze community zetten waarbij je aangeeft dat je niet verder komt bij de klantenservice wil ook wel eens helpen. 

En ook al wil je geen Flex, je had wel in eerste instantie naar Flex kunnen wijzigen om daarna via de klantenservice dat Flex weer te beëindigen waarna je weer gewoon een kaart op saldo zou hebben zonder een abonnement. 

 

 

Reageer