hoe zet ik Daluren aan in de app? | NS Community
beantwoord

hoe zet ik Daluren aan in de app?


Ik heb en Flex abonnement omdat ik niet zo heel veel reis. Maar de komende maand wil ik een aantal reizen maken, zodat ik in de app ‘reizen met korting in de Daluren’ wil aanzetten. Nu zoek ik me een rotje hoe en wat dat moet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 11 May 2022, 07:17

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

U kunt niet in de app van abonnement wijzigen. Dat moet in Mijn NS (de website).

Reputatie 7
Badge +4

Ik leid een beetje af dat u nu Flex Basis heeft en een tijdje dalurenkorting wilt. Dan moet u uw abonnement wijzigen van Flex Basis naar Flex Dalvoordeel. U moet dit echter veranderen in Mijn NS. Dan zoekt u uw abonnement op en wijzigt dat. Het gaat meteen in. U moet het een maand houden, daarna zou u eventueel weer op kunnen zeggen.

Het klopt dat het er een beetje uitziet als een nieuwe bestelling.

Wat mij wel verbaast is dat als ik In de app inlog op Mijn NS ik mijn abonnement niet kan wijzigen. Ik moet echt inloggen via de browser om er bij te kunnen. Iemand enig idee waarom deze keuze is gemaakt? Beveiliging?

Ik durf het je zelf niet te vertellen. Mijn vermoeden is dat de app te beperkt is om zulke complexe dingen te verwerken, maar dat is een aanname.

Ik durf het je zelf niet te vertellen. Mijn vermoeden is dat de app te beperkt is om zulke complexe dingen te verwerken, maar dat is een aanname.

Zou inderdaad ook kunnen.

Badge +3

In de app kan je niet eens zien welk abonnement je hebt, behalve natuurlijk aan het kostentellertje. Facturen zijn ook niet zichtbaar in de app.

Er zou eigenlijk een knop moeten zijn die je naar de Mijn NS website doorstuurt, voor de ‘volledige functionaliteit’. Die zou je dan bijv. onder het kostentellertje kunnen plaatsen.

Dank voor de verhelderende reacties. We zijn het erover eens dat de app op sommige punten niet erg helder is. Ik begon al aan mezelf te twijfelen… Maar in dit geval (nog) niet nodig 😀

Ik leid een beetje af dat u nu Flex Basis heeft en een tijdje dalurenkorting wilt. Dan moet u uw abonnement wijzigen van Flex Basis naar Flex Dalvoordeel. U moet dit echter veranderen in Mijn NS. Dan zoekt u uw abonnement op en wijzigt dat. Het gaat meteen in. U moet het een maand houden, daarna zou u eventueel weer op kunnen zeggen.

Mooi, inmiddels gedaan. Toch een beetje onhandig dat ik er ook zelf aan moet denken het tijdig op te zeggen. Zo heel ‘flex’ vind ik bij nader inzien het Flex abo niet.

Had ik het instellen van de Dalurenkorting trouwens ook kunnen doen bij de machine op het station? 

Badge +3

Nee. Met NS Flex kunt u niets meer regelen bij de kaartautomaat.

Reageer