Kan er iemand mee op mijn Keuzedag? | NS Community
beantwoord

Kan er iemand mee op mijn Keuzedag?

  • 22 May 2019
  • 4 reacties
  • 7556 Bekeken

Kan ik iemand meenemen op mijn keuzedag en zo ja, hoe werkt dat?
icon

Beste antwoord door MoDe 22 May 2019, 12:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Keuzedagen zijn persoonsgebonden, alleen degene op wiens abonnement ze zijn aangevraagd kan er op reizen. U kunt niet iemand anders op uw keuzedag laten reizen.
Wel kunt u iemand meenemen met samenreiskorting. Dit kan door samenreiskorting op de (anonieme) ov-chipkaart van degene die met u meegaat te zetten of door een e-ticket met samenreiskorting te kopen. Samenreiskorting (40%) is alleen geldig in de daluren. Met de korting op de ov-chipkaart mag met incheck in daluren in de spits doorgereisd worden, met het e-ticket mag je in de spits niet in de trein zitten. Let er op dat er voor een retour dit 2x op de ov chipkaart gezet moet worden.
Gaat u samen een lange reis maken dan is een actieticket misschien goedkoper. Kijk daarvoor op de site www.treinreiziger.nl of www.spoordeelwinkel.nl
Hallo vosmarleen en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat MoDe je al een goed antwoord heeft gegeven. Kun je hiermee uit de voeten?

Ik heb nog een keuzedag te goed waarvan de termijn wegens corona is verlengd. Mijn voordeelurenabonnement heb ik al eerder opgezegd, omdat ik vrijwel niet meer per trein durfde te reizen wegens corona. Binnenkort wil ik mijn keuzedag gebruiken. Mag ik dan iemand met samenreiskorting met mij laten meereizen?

Reputatie 7
Badge +4

U mag alleen iemand met samenreiskorting meenemen op basis van een geldig abonnement en dat heeft u opgezegd. Het feit dat de geldigheid van uw keuzedagen, gezien de bijzondere omstandigheden, zo is verlengd dat er ook na het opzeggen nog mee gereisd mag worden, betekent niet dat u dus nog een abonnement heeft met het recht om iemand met samenreiskorting mee te nemen.

Op grond daarvan zal het dus niet kunnen. 

Reageer