kan geen jaarabonnement fietsenstalling bestellen via webshop | NS Community
beantwoord

kan geen jaarabonnement fietsenstalling bestellen via webshop


Ik probeer mijn jaarabonnement voor de fietsenstalling in Leiden (LUMC kant) te verlengen via de webshop maar krijg steeds de foutmelding “Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens of neem contact op met onze klantenservice”

Meerdere browsers geprobeerd, cookies ed verwijderd, meerdere computers getest, helaas geen succes; klantenservice gebeld en daar werkt het wel maar er werd mij wel verteld dat dit heel soms voorkomt maar dat de IT mensen bij de NS nog geen verklaring hebben kunnen vinden.

Ik wil toch graag mijn fiets in de bewaakte stalling plaatsen, hoe kan dit probleem opgelost worden ?

icon

Beste antwoord door Denice NS 1 July 2021, 14:10

Bekijk origineel

26 reacties

Hi Peter. Welkom bij de Community.

Begrijp ik het goed dat je al een jaarabonnement hebt voor de fietsenstalling in Leiden? Indien je deze online hebt afgesloten zal het abonnement automatisch doorlopen en hoef je zelf niks te doen om het abonnement te verlengen. Zie ook de informatie op deze pagina.

ik heb inderdaad al een abonnement maar betaalde dit altijd ter plekke (kreeg een bewijsje en een sticker op de fiets met maand en jaar); dit kan nu waarschijnlijk niet meer (ter plekke staat er ook een bord die dat aangeeft) vandaar via deze route; het wordt nog vreemder,  net heeft een collega onder haar naam (zij reist ook met de NS) de bestelprocedure gestart en haar lukt het wel.

 

Ik loop vast als ik op tab “verder naar kaartgegevens” klik

 

Erg bizar dit, moet ik de bestelling via de webshop doen of kan ik het abonnement toch ook bij de stalling (die bemand is) aanschaffen ?

 

 

Deze pagina kom je wel op wanneer je klikt op ‘verder naar kaartgegevens’?

nee, blijf op dezelfde pagina met de foutmelding op de top van de pagina

hier een printscreen:

 

 

Reputatie 3

Klinkt als een bekend probleem. Ik denk dat je in jouw geval een aparte ov-chipkaart nodig hebt voor het stallingsabonnement? Voor zover ik weet heeft dit het probleem altijd opgelost. 

vervelende is dat de locatie niet werkt met chipkaart (stalling is bemand, gaat met stickers op fiets)

 

maar moet zeker tp via chipkaart bevestigen dat ik nieuw abonnement heb.…

 

Heb je naast het abonnement voor de fietsenstalling ook nog een ander abonnement van ons?

heb een jaartraject flex abonnement maar heb dus nog geen fietsstalling abonnement op de kaart staan (ging nog op een niet digitale manier, tp betalen en sticker op fiets, geen kaart voor nodig)

In theorie zou het gewoon moeten werken. Helaas gaat dat niet altijd goed, zoals FFFF al aangeeft. Een alternatieve oplossing is inderdaad een nieuwe kaart. Als je mij een privébericht stuurt met jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer dan kijk ik graag voor je na of er nog meer mogelijk is.

Badge +3

Bij stallingen waar je voorheen een sticker kreeg (en een pasje in bruikleen eventueel, abonnement afsluiten bij de beheerder) is er onlangs een wijziging geweest waarbij het nu wél online te bestellen is op een ov-chipkaart.

Eindhoven is zo’n stalling (hopeloos ouderwets, ook niet eerste 24 uur gratis en zo, gewoon € 1,25 per dag) dus als LUMC ook zo’n stalling is/was dan zal het wellicht nog niet 100% werken.

Voor de rest komt een stallingsabonnement niet als product op je ov-chipkaart te staan, maar is ergens in een systeem gekoppeld aan het nummer van je kaart.

Bij NS Flex (waar Stallen op Rekening inbegrepen is) verslikt het systeem zich blijkbaar, tussen stallen op rekening en een abonnement.

Zolang je de stalling in/uit kunt zonder je ov-chipkaart te hoeven scannen (want je hebt immers een sticker op je fiets) zal het geen probleem zijn, maar dat is dus veranderd.

Voor Eindhoven (zelfs al heb ik NS Flex) lijkt het wel te lukken om een abonnement aan te vragen op een ov-chipkaart.

Ik denk dat je je huidige abonnement echt keihard moet beëindigen (met eventueel borg voor een pas terug, maar die heb je niet zeg je) en dan opnieuw aanvragen, online of via de Klantenservice.

Vergeet (zodra dat allemaal gelukt is) dan ook niet die sticker te verwijderen van je fiets… 

Zie ook 

 

dit probleem is dus al minimaal 9 maanden bekend en als ik de laatste post in de link lees heb ik weinig hoop aangeizen bij mij ook wordt geprobeerd door een moderator om het abonnement via mijn huidige kaart af te sluiten; heel apart dat het ook de in combinatie is met flex traject vrij kaart, niet met andere flex kaarten

Het probleem is eerder voorgekomen bij deze combinatie, maar niet in zoverre dat het een groot probleem is. Zoals ik al via een privébericht aangaf moet je over 10 werkdagen dit abonnement gewoon kunnen bestellen.

probleem is nog steeds onveranderd, gaarne een oplossing en graag ook een reactie op mijn posts

Goedemiddag peter van santbrink. Mijn collega Erryt is momenteel op vakantie dus hij zal helaas de komende weken niet in staat zijn om te reageren. Wat hij mij echter wel nog kon vertellen was dat het opgelost zou moeten zijn met pakweg 10 dagen nadat hij een melding had doorgezet en dat er inmiddels ook al een e-mail zou moeten zijn verstuurd daarover. Sindsdien heb je het dus wel nogmaals geprobeerd zonder succes?

had inderdaad mail gekregen dat het opgelost zou zijn, meerdere keren geprobeerd maar probleem blijft

ik ben bang dat ik gewoon pech heb, had van Erryt begrepen dat een andere oplossing is een totaal nieuwe persoonlijke OV-chipkaart, hoe gaat dat precies, kan dat via jullie ?

Ik weet niet wat er precies gedaan is of wat voor opties er nog zijn als poging om het probleem op te lossen, dus je kunt nog eventueel reageren op de ontvangen mail dat je hetzelfde probleem nog steeds ervaart. Ik durf echter niet aan te geven hoe lang het dan zou duren voordat een oplossing er wel is. Een nieuwe OV-chipkaart aanschaffen zal ongetwijfeld sneller zijn.

De aanschaf van een nieuwe OV-chipkaart gaat helaas niet via ons, die zul je zelf moeten aanvragen via de OV-chipkaart. Ik kan wel met je afspreken dat je de € 7,50 kosten hiervoor terug kan krijgen van ons. Als je mij een privébericht stuurt met je gegevens nadat je die nieuwe kaart hebt besteld maak ik dat voor je in orde.

had ook gereageerd op de mail (dinsdag), geven aan dat het 5 werkdagen kan duren voor een antwoord; wacht dus nog even voordat ik nieuwe kaart aanschaf; 

 

ik ben trouwens bang dat een nieuwe kaart ook niet helpt omdat ik blijf hangen bij “gegevens aanvrager”, dus ik hoef nog geen kaartgegevens in te vullen...

 

 

 

heb toch nog een vraag, is het 100 % zeker dat als ik een nieuwe ov-kaart aanschaf het probleem niet meer aanwezig is en zo ja, wat is dan precies het probleem met mijn huidige kaart ? 

ik heb trouwens ook geprobeerd om een jaar abonnement als test aan te schaffen voor station Schiedam (volledig automatische stalling) en lukt hier ook niet dus ligt niet aan type stalling (bemand met stickers vs stalling die alleen met een kaart binnen is te komen)

Badge +3

Het probleem lijkt dus voor te komen bij een ov-chipkaart met een (Flex) Traject Vrij abonnement.

Als men dat niet kan oplossen dan wordt een nieuwe kaart (via ov-chipkaart.nl voor € 7,50) natuurlijk vergoed.

oke, ik zou dan dus een kale OV-chipkaart moeten aanschaffen maar ik kan bij het bestellen van het jaarabonnement via de webshop niet een kaart kiezen, immers de procedure loopt vast voordat ik deze keuze kan maken; moet ik dan eerst m’n huidige kaart verwijderen, nieuwe kaart aanmelden en dan de de bestel procedure starten ?

 

oke, ik zou dan dus een kale OV-chipkaart moeten aanschaffen maar ik kan bij het bestellen van het jaarabonnement via de webshop niet een kaart kiezen, immers de procedure loopt vast voordat ik deze keuze kan maken; moet ik dan eerst m’n huidige kaart verwijderen, nieuwe kaart aanmelden en dan de de bestel procedure starten ?

Stijn is donderdag pas weer aan het werk op de community, maar dit kun je sowieso eerst proberen ja! :)

helaas heeft een nieuwe persoonlijke OV kaart ook niet geholpen (zoals ik eigenlijk ook had verwacht); ben zelf even gaan experimenteren, had zelf het idee dat het fout ging bij de persoonsgegevens: er wordt tijdens de procedure gevraagd of ik al een mijn NS account heb; die heb ik dus klik op inloggen en vervolgens zijn de gegevens door NS ingevuld, en die kloppen ook; maar als ik nu op “verder naar kaartgegevens” klik gaat het fout.

ik ben begonnen met het verwijderen van mijn account en weer een nieuw account aanmaken, dat hielp niet.

Vervolgens weer account verwijderd en nu tijdens het bestellen van het abonnement gekozen voor de optie nieuw bij NS en heb daar een ander email adres ingevoerd (gmail i.p.v. werk email die ik gebruikte voor mijn eerste account) en eureka ! nu is het wel goed gegaan; ik kon het abonnement ook gewoon op mijn oude OV kaart zetten, geen probleem.

Er is dus iets van een conflict tijdens het bestellen dat gelinkt is met mijn email adres; het enige wat ik kan bedenken is dat ik lang geleden (5-6 jaar) een NS business kaart had via mijn werk maar dit is stopgezet; stond wel op mijn werk emailadres; als ik inlog doe ik dat via Mijn NS, niet via Mijn NS zakelijk maar misschien wordt tijdens het bestellen van het abonnement door het systeem een link gemaakt met dat zakelijk account maar die is als het goed is leeg

 

 

Fijn dat het eindelijk is opgelost. Ik zal je signaal doorzetten dat dit de boosdoener was. Bedankt daarvoor!

@Erryt NS Dit probleem is na 5 maanden nog steeds niet opgelost. Met een bestaand account lukt het maar niet om een jaarabonnement voor een fietsenstalling te bestellen. 

Reageer