Als je een betalingsherinnering krijgt, zo een met een accept giro dan staat daar heel fraai
Op rekening: NL14 ABNA xxxx xxxx xx.
van: NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht
NS Abonnement
Als je dat invoert in de app van je bank om te betalen vertelt deze je dat het rekeningnummer niet klopt. Of je het even wilt controleren.
Dan blijkt al snel dat de naam niet klopt! Hoezo een andere naam dan op de acceptgiro staat?
Volgens de naamcontrole van mijn bank zou er NS Groep NV horen te staan.
Met die naam accepteert de banking app de gegevens wel.
Ik vraag me af wat de NS doet als je “bij betaling graag uw kenmerk vermelden” achterwege laat als je zelf betaalt vanaf het bij de NS bekende rekeningnummer. Wat ze doen als een ander het voor je betaalt die bij de opmerkingen de NAW gegevens van de klant invult…..
Waarom staat er geen QR code in die brief, zou wel zo makkelijk zijn, voor zowel de klant en ook als iemand anders de betaling verricht. Scannen en met Ideal betalen...
Beste antwoord door Aurora NS
Bekijk origineel