Meerdere abonnementen op 1 mijn NS account? | NS Community
beantwoord

Meerdere abonnementen op 1 mijn NS account?


Reputatie 5
Hallo,

Is het mogelijk om meerdere abonnementen tegelijk hebben onder 1 account? Bijvoorbeeld ns flex dal voordeel en een traject vrij. Beide zijn wel op aparte ov-chipkaarten

Is het ook mogelijk om 2 verschillende ns flex abonnementen (bijv dal vrij en het basisproduct) te hebben onder 1 account? Wel op 2 verschillende ov-chipkaarten natuurlijk.
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 June 2019, 17:27

Bekijk origineel

12 reacties

Ja dat kan. Heb zelf 3 verschillende ov-chipkaarten in mijn account staan.
Reputatie 5
Heb jij toevallig daarvan ook 2x een flex abonnement?
Nee, 1 x flex, maar 2 x flex zou ook moeten kunnen. Is hier vaker ter sprake gekomen en heb nooit vernomen dat het niet tot de mogelijkheden zou behoren. Wellicht dat @Emma NS dit zou kunnen bevestigen.
Badge +3
Een tweede Flex abonnement/kaart is geen probleem en erg handig om (vakantie)periodes van korter dan een maand te overbruggen. NS heeft ooit gezegd "liever niet meer dan twee".

Vanaf Dal Voordeel (5 euro per maand) is de kaart gratis. De ingangsdatum is altijd 7 dagen na de besteldatum.

Zorg eventueel bij het aanvragen dat je niet ingelogd bent in Mijn NS en gebruik een ander e-mail adres als je huidige Flex abonnement problemen geeft bij het bestellen.

Bij bijv. Gmail kan je een alias gebruiken door +nogwat achter het deel voor @gmail.com te tikken. Dan komen die mails gewoon in je normale inbox.
Reputatie 5

Is het mogelijk om 2 verschillende flex abonnementen op 2 verschillende kaarten op 1 account te hebben?

 

Of moet dit perse op 2 verschillende accounts?

Is het mogelijk om 2 verschillende flex abonnementen op 2 verschillende kaarten op 1 account te hebben?

Dat kan! Zolang het twee verschillende persoonlijke OV-chipkaarten hebt, kunnen er meerdere NS Flex abonnementen actief zijn.

Houd er wel rekening mee dat de facturatiedatum aangehouden wordt van het abonnement wat als eerste is ingegaan. Ook voor het tweede abonnement, als die een andere ingangsdatum heeft! Dit kan voor wat ongewone situaties zorgen.

 

NS heeft ooit gezegd "liever niet meer dan twee".

Ik heb er nu 3. Tijdje geleden een kaart die kapot ging, vervanging mag je voor betalen maar een nieuw flex-abonnement met nieuwe kaart kost niets. You do the math 

Badge +3

Als dat nodig is geen probleem natuurlijk.

De opmerking van NS was omdat meer dan twee kaarten met Flex voor één persoon eigenlijk nooit nodig is, en het dus afgeraden werd om (gratis) kaarten te gaan ‘hamsteren’.

Op zich is drie of vier kaarten ook nog wel te verdedigen, eentje met een actief Flex abonnement, de tweede met een stads/streekvervoer abonnement (als dat niet samen gaat met Flex) en de derde/vierde als reserve, voor als de andere verloren/gestolen worden of stuk gaan.

Ik heb 2 ov kaarten met 2 kaartnummers op 1 account een voor mijzelf. Hoe regel ok nu dat mojn vrouw ik kunnen reizen met ns flex. Graag zou ik dat duidelijk willen hebben . Ik zou niet willen dat ik bij de trin sta en dat mojn vrouw niet kan reizen 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2 ov kaarten met 2 kaartnummers op 1 account een voor mijzelf. Hoe regel ok nu dat mojn vrouw ik kunnen reizen met ns flex. Graag zou ik dat duidelijk willen hebben . Ik zou niet willen dat ik bij de trin sta en dat mojn vrouw niet kan reizen 

Beide kaarten staan op jouw naam?

Reputatie 7
Badge +1

ELKE passagier reist altijd  met eigen chipkaart-of eventueel met ander soort geaccepteerd ticket.

Als jullie af en toe samen op stap gaan, dan heeft de minst vaak reizende niet echt een ABO nodig, die kan dan steeds de korting als medereiziger laden op de kaart. Die korting geldt uitsluitend als de insjek in de daluren gebeurt

Ik heb 2 ov kaarten met 2 kaartnummers op 1 account een voor mijzelf. Hoe regel ok nu dat mojn vrouw ik kunnen reizen met ns flex. Graag zou ik dat duidelijk willen hebben . Ik zou niet willen dat ik bij de trin sta en dat mojn vrouw niet kan reizen 

Bedoel je dat je de kaart van jou én je vrouw in jouw account hebt staan? Je kan voor beide kaarten NS Flex bestellen

Reageer