beantwoord

meereizen 40% korting met flex daluren voordeelkaart

  • 19 June 2022
  • 7 reacties
  • 731 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

IK heb een ns flex dal voordeel abonnement. Kan er nog iemand met mij meereizen in de daluren met 40% korting? Dus dat wij beiden met 40% korting reizen?

icon

Beste antwoord door Robert B 19 June 2022, 16:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, uw samenreiziger kan met 40 procent korting reizen met een eigen ov-chipkaart of met een e-ticket. Bedenk wel dat als hij een e-ticket heeft dat hij dan in de spitsuren niet in de trein mag zitten. Met een ov-chipkaart mag dat wel als hij met u voor de spits incheckt.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je mag 3 personen mee laten reizen met Samenreiskorting, en hoeft daar zelf niets voor te doen.

Zie deze pagina voor wat je medereiziger(s) kunnen doen:

  • Samenreiskorting op hun eigen ov-chipkaart aan zetten (bij NS Flex)
  • Samenreiskorting laden bij een kaartautomaat (geen NS Flex)
  • Een e-ticket met korting kopen (geen ov-chipkaart)

Let op dat het e-ticket niet geldig is in de spits, dus doordeweeks tussen 6:30 en 9:00 en 16:00-18:30 mag je er niet mee in de trein zitten. Bij een ov-chipkaart moet de incheck buiten de spits zijn voor korting, met 5 minuten marge dus kan vanaf 8:55, tot 16:04 of vanaf 18:25.

Met Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse korting mag je ook 3 personen mee laten reizen buiten de spits, zelfs al reis je dan zelf zonder korting.

Goede dag

Mijn zoon wil mee met mij naar Alkmaar naar de pijnkliniek maar grote kans dat ik niet voor 16 uur weer terug in de trein kan zijn. Hoe moet ik dat dan doen? Dat hij niet de hele volle pond hoeft te betalen ik verneem het graag

 

Vriendelijke groeten

 

Mw I.M van den Aakstet

********** 4

****** Utrecht

Reputatie 3

 

Goede dag

Mijn zoon wil mee met mij naar Alkmaar naar de pijnkliniek maar grote kans dat ik niet voor 16 uur weer terug in de trein kan zijn. Hoe moet ik dat dan doen? Dat hij niet de hele volle pond hoeft te betalen ik verneem het graag

 

Vriendelijke groeten

 

 

Goede nacht onderhand,

 

Mocht u niet voor 16:04 hebben kunnen inchecken is het helaas altijd de volle mep voor in de spits. Mocht het lukken om net daarvoor nog eerst even in te checken, kunt u daarna nog altijd met daluur tarief reizen. Ik weet niet hoe oud uw zoon is, maar voor bepaalde leeftijden zijn er ook nog kindertarieven. (Mocht u het echt niet halen vóór 16:04 in te checken, en wilt u echt niet die volle mep betalen terug, dan kunt u beter gewoon eventjes 2,5 uur daar even lunchen/stappen zou ik maar zeggen)

 

Overigens raad ik u ook graag af om uw persoonlijke gegevens niet zo openbaar te leggen. Privacy is een kostbaar iets online. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer samenreiskorting op een OV chipkaart staat dan kan met inchecken tot 16.04 uur met korting in de spits gereisd worden. Met samenreiskorting op een e-ticket mag je in de spits niet in de trein zijn.

LS
Woensdag naar Groningen:

Ik heb een basis OV kaart ( geen voordeeluren- of keuzedagen):

Kan ik met 40% korting meereizen met iemand die een OV heeft maar haar keuzedagkaart gebruikt? 

BVD

Reputatie 7
Badge +3

LS
Woensdag naar Groningen:

Ik heb een basis OV kaart ( geen voordeeluren- of keuzedagen):

Kan ik met 40% korting meereizen met iemand die een OV heeft maar haar keuzedagkaart gebruikt? 

BVD

Ja dat kan. Je kunt als je reizen op saldo hebt bij de automaat samenreiskorting op jouw kaart zetten. Ga je dezelfde dag terug of verwissel je van vervoerder dan moet je minstens 2x samenreiskorting laden.

Heb je flexbasis dan kun je via mijnNS of de app samenreiskorting aanzetten.

Reageer