NS Flex aanpassen via app? | NS Community
beantwoord

NS Flex aanpassen via app?

  • 22 October 2022
  • 14 reacties
  • 491 Bekeken

Ik heb een NS Flex abonnement. Dat is bedoeld om regelmatig aan te kunnen passen. Hoe makkelijk zou het zijn om dat ‘‘gewoon’’ via de app te kunnen doen, maar daar zie ik niet hoe dat zou moeten. Kijk ik niet goed?

En als het via de website zou moeten, dan kom ik er ook niet uit. Ik kan inloggen en gaan naar ‘‘Mijn producten”. Daar staat mijn NS Flex Basis. Hoe kan ik dat nou aanpassen naar een andere vorm? De helpdesk kon mij vandaag niet helpen, want in de opties daar zou iets moeten staan van aanpassen, maar dat zie ik helemaal niet.

Ik neem aan dat ik het aanpassen gewoon zelf kan doen en dat ik niet voor elke aanpassing de helpdesk moet bellen? Want dan zou het een bar onhandige zaak worden…

 

icon

Beste antwoord door Momo 22 October 2022, 23:21

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Om je abonnement te wijzigen kies je op de website “Ander abonnement kiezen”. Daarmee kom je in de webshop waar alle abonnementen staan en kun je kiezen waarnaar je wilt wijzigen. 

Badge +3

Zoals het op je screenshot staat zou ‘Ander abonnement kiezen’ gewoon moeten lukken.

In de NS app kan je inderdaad niet eens zien welk abonnement je hebt. Hooguit via het NS Flex kostentellertje, dat vaak niet klopt.

Je hebt in ieder geval het probleem dat je volgens Mijn NS niet de contracthouder bent, want Wijzig bankgegevens is grijs in je screenshot

 

Edit: antwoord van @Momo als beste gemarkeerd, maar prima zo.

Als ik kies voor ‘‘Ander abonnement kiezen” (wat me onjuist lijkt, want ik wil niet een *ander* abonnement met het Flex-abonnement aanpassen), kan gaat dat niet. Dan krijg ik een popup die me vertelt dat ik het zelf niet kan.

Waarom kan ik dat niet zelf?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je dus het probleem wat Robert hierboven al aangeef, jij bent blijkbaar niet de contracthouder. Dan is of iemand anders de contracthouder of er is iets mis met je MijnNS account. Bij het eerste kan degene die wel de contracthouder je abonnement wijzigen, bij de tweede zul je contact op moeten nemen met de klantenservice om dit te fixen.

Maar dat “Ander abonnement kiezen” is wel de manier om het te doen, want je wilt een ander Flex abonnement. 

@Robert B Vreemd dat ‘‘Wijzig bankgegevens’’ grijs is, want ik ben zelf rekeninghouder, het is mijn eigen account. Zelf aangemaakt en zelf betaald. Daar komt helemaal niemand anders aan te pas.

Badge +3

Bekend probleem helaas, neem contact op met de Klantenservice (via telefoon is het snelst).

Laat ze dan (afgezien van je gewenste abonnementswissel) ook meteen kijken naar je IBAN gegevens.

Reputatie 7
Badge +4

Er is iemand anders die uw contract betaalt en/of beheert. Wie dat is weet u zelf het beste en daar zult u contact mee moeten opnemen. 030 7515155 bellen kan ook heel nuttig zijn. Ze zijn er dag en nacht, nu ook.

Edit: antwoord van@Momo als beste gemarkeerd, maar prima zo.

@Robert B Waarom zit JIJ in het draadje van iemand anders het antwoord van @Momo als beste te markeren? Ik ben toch de vraagsteller? En ik vind dat antwoord voorlopig nog helemaal niet het beste!

Er is iemand anders die uw contract betaalt en/of beheert. Wie dat is weet u zelf het beste en daar zult u contact mee moeten opnemen. 030 7515155 bellen kan ook heel nuttig zijn. Ze zijn er dag en nacht, nu ook.

@Thom Lezen valt niet mee? Ik schreef hierboven toch dat ik zelf houder van het account ben en dat ik het zelf regel en zelf betaal? Dat weet ik inderdaad zelf het beste… 🤷‍♂️

Badge +3

Edit: antwoord van@Momo als beste gemarkeerd, maar prima zo.

@Robert B Waarom zit JIJ in het draadje van iemand anders het antwoord van @Momo als beste te markeren? Ik ben toch de vraagsteller? En ik vind dat antwoord voorlopig nog helemaal niet het beste!

Ik markeer niets in een draadje van iemand anders want die zijn er al veel te veel.

Als je een ander (beter) antwoord wilt op je vraag moet je vooral niet hier op de NS Community zijn, waar ik en @Momo het soms ook zomaar mis kunnen hebben… dat dan weer wel!

De topic titel klopt, want via de NS app kan je sowieso niets aanpassen aan een abonnement 😴

Hoi Philippe TC, welkom bij onze Community.

Het is inderdaad niet nodig om voor elke wijziging de klantenservice te bellen. Dit kun je eenvoudig in Mijn NS doen, en zoals Momo aangaf kan dat via de knop ‘Ander abonnement kiezen’. Het is nog niet mogelijk om dit in de NS app te doen.

Verder begrijp ik dat je een melding krijgt dat je zelf niet de contractant zou zijn. Los van de oorzaak die al is genoemd (namelijk dat je zelf niet de contractant bent) kan dit ook wijzen op een issue met je Mijn NS account (en met name met de koppeling tussen dat account en je abonnement en klantgegevens). Doordat NS Flex een fraudegevoelig product is, is er een extra check voor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat het Mijn NS account 100% juist gekoppeld dient te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: het zou dus ook in je Mijn NS account kunnen zitten en ik adviseer om daarvoor contact te leggen met de Klantenservice (zoals Robert hierboven ook adviseert), zij kunnen het account eventueel opnieuw koppelen.

 

Verder een verzoek aan iedereen om de Community een welkome omgeving te houden. Enkele bewoordingen die ik hierboven lees zijn niet per se ongepast, maar dragen niet bij aan een positieve sfeer (en dat mag, als je het mij vraagt, best anders).

Edit: antwoord van@Momo als beste gemarkeerd, maar prima zo.

@Robert B Waarom zit JIJ in het draadje van iemand anders het antwoord van @Momo als beste te markeren? Ik ben toch de vraagsteller? En ik vind dat antwoord voorlopig nog helemaal niet het beste!

Ik markeer niets in een draadje van iemand anders want die zijn er al veel te veel.

Sorry, dan heb ik de tekst in jouw reactie verkeerd geïnterpreteerd? Die tekst “Edit: antwoord van Momo als beste gemarkeerd” las ik als dat jij dat gedaan had omdat die in jouw reactie staat.

Maar dat is niet zo? Wie heeft dat dan wel als beste gemarkeerd? Want ik heb daar niet aan gezeten…🤷‍♂️
 

 

@Robert B ❓

Badge +3

Ik had het antwoord van Momo per abuis als beste gemarkeerd, maar vond het wel prima verder.

Reageer