ns flex abbonnement weekend voordeel | NS Community
beantwoord

ns flex abbonnement weekend voordeel

  • 21 October 2022
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Beste heer/ mevrouw,

 

ik heb het flexabbonement weekend voordeel. Van 2 euro in de maand. Ik zie dat ik 3 reizigers mag laten mee reizen voor 40% korting in de daluren. Geldt dit ook voor in het weekend of mag je dan de hele dag door met meereiskorting reizen?

ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Megan Satter

icon

Beste antwoord door Thom 21 October 2022, 17:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, u mag ook drie samenreizigers met korting meenemen als u zelf geen korting heeft met uw Weekendvoordelabonnement. U heeft dan zelf dus echt geen korting. In het weekend natuurlijk wel, dan reist u ook met 40 procent korting.

Het is een beetje raar, uw vraag ligt ook voor de hand, maar NS wil kennelijk consequent de abonnementhouders deze korting laten verstrekken.

Reputatie 7
Badge +2

De daluren gelden doordeweeks van 9 tot 16 en 18.30 tot 6.30 uur. In het weekend is dit van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur. In al die periodes kun je 3 personen met 40% korting meenemen.

Reputatie 7
Badge +1

Zou toch niet te controleren zijn-tenzij met enorm veel doorklikken etc. op doordeweeksedagen. Nog daargelaten de minimale kans op een dgl controle. Kan wegens niet kunnen ´koppelen´ van meerdere chipkaarten (alweer daargelaten dat medereizigers wel eerder op de fone of print zullen gaan) totaal niet in het grote systeem worden verwerkt.

Badge +3

Zou toch niet te controleren zijn-tenzij met enorm veel doorklikken etc. op doordeweeksedagen.

De conducteur kan bij het scannen van de OV-chipkaart van de abonnementhouder wel direct zien of iemand met Samenreiskorting mee mag reizen:
 

Reageer