Over vergoedingen | NS Community
beantwoord

Over vergoedingen

  • 28 February 2022
  • 8 reacties
  • 129 Bekeken

Beste meneer/mevrouw 

vandaag heb ik voor het eerst de ov-chipkaart 

gebruikt om de trein te nemen, vandaag is de eerste vakantiedag, maar ik begrijp niet waarom er geen korting is voor mijn (Amsterdam-Denhaag) reizen in deze periode ( 15:35)

Met groetjes van Chen

 

***foto's verwijderd door moderator***

icon

Beste antwoord door Aurora NS 28 February 2022, 17:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex op een bestaande kaart heeft gezet, moet u even activeren op een automaat. Als u dan om 15.35 u incheckt, heeft u korting. Uw kaart moet dan bij het inchecken de melding ‘Reizen op rekening’ geven. Uw Flexabonnement moet wel geldig zijn. U moet ook een Dalvoordeel of een ander abonnement dat korting geeft op de kaart hebben staan. In de vakantie zijn er geen andere tarieven of regels.

U kunt deze afbeeldingen beter even weglaten, iedereen kan ze zien.

Hoi Y.chen, en welkom op de Community!

Ik heb je foto's verwijderd omdat er persoonlijke gegevens op staan, en je ze hier openbaar neerzet.
Wel kon ik snel zien dat het lijkt alsof je saldo op je kaart hebt geladen terwijl je ook gebruikmaakt van een NS Flex contract. Dat is niet de bedoeling.
​Mijn advies is om richting een servicebalie bij jou in de buurt te gaan en het saldo van je kaart af te halen.

Verder volstaat het advies van Thom om te kijken of het abonnement wel is geactiveerd bij een kaartautomaat.

Reputatie 7
Badge +3

Dus als je saldo laadt op een kaart met een Flex-abonnement, wordt dat abonnement niet meer aangesproken en reis je weer op saldo? Die hoor ik voor het eerst.

Ik heb de foto's niet gezien, maar de verklaring van Thom lijkt me plausibeler. En dat los je niet op door bij een servicebalie het saldo van de kaart af te halen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad ook nieuw voor mij. Er zijn toch wel mensen mensen hier geweest die met Flex saldo toch nog saldo hadden geladen en die bleven gewoon met Flex reizen, het saldo werd daarbij niet aangesproken.

Ik had de foto nog net wel gezien, lijkt mij meer dat Y.Chen Flex niet heeft geactiveerd op de kaart en dat met het handmatig saldo laden daarmee het Reizen op Saldo is geactiveerd. Als het een nieuwe kaart is die samen met NS Flex is besteld, moet NS Flex al op de kaart staan, als de ingangsdatum van dat NS Flex later is dan vandaag dan kun je er vandaag nog niet mee met korting reizen.

Badge +3

Gaat dit om een studenten-ov? Die houdt geen rekening met vakanties, want de vakantie in het noorden van het land is alweer voorbij.

Verder kan het zijn dat je Studentenreisproduct pas op 1 maart ingaat.

Reputatie 7
Badge +3

In de screenshot stond bij kaartinformatie NS Flex Dal Voordeel, dus geen studenten-ov.  En bij historie Handmatig saldo opladen en op dezelfde tijd activeren Reizen op saldo. 

Badge +3

Bij saldo laden bij een NS automaat wordt automatisch het (sinds 1 april 2018 overbodige) product Reizen op Saldo NS erbij gezet.

NS Flex zou daarbij gewoon moeten (blijven) werken, tenzij het laatst geladen product aangesproken wordt (zie Samenreiskorting laden bij een Arriva automaat)?

Maar met NS Flex kan je helemaal geen saldo laden bij een NS automaat, dus dat zal dan een Arriva of Connexxion automaat geweest zijn? Tenzij NS Flex (nog) niet goed op je kaart staat.

Als je in Mijn NS Flex Dal Voordeel ziet wil dat nog niet zeggen dat het (Reizen op Rekening NS) ook op je kaart staat.

Kijk dus even bij een automaat of er nog een bestelling klaar staat, want zo ja dan krijg je ook het geladen saldo terug.

Jullie lieten me even achter de oren krabben, maar blijkbaar ben ik ook niet foutloos. Misschien is het de maandag blues, maar jullie hebben gelijk. Een NS Flex contract wordt niet automatisch op inactief gezet na saldo laden.

Excuus voor de verwarring!

Ik ga het antwoord aanpassen waar nodig.
 

Reageer