Saldo te laag bij NS flex abonnement | NS Community
beantwoord

Saldo te laag bij NS flex abonnement

  • 19 July 2021
  • 1 reactie
  • 1967 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Na het aanschaffen van een nieuwe kaart met daarop het NS flex abonnement heb ik meerdere reizen met de trein gemaakt, ook kon ik gewoon inchecken in de Haagse tram (HTM). Maar toen ik een tweede keer in de Amsterdamse tram (GVB) incheckte kreeg ik de melding: Saldo te laag. Hierdoor kon ik niet inchecken terwijl ik op rekening zou reizen, hoezo is het saldo te laag?

icon

Beste antwoord door Momo 19 July 2021, 14:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn gevallen bekend dat bij afsluiten van NS Flex het BTM (bus/tram/metro) gedeelte niet ingeschakeld was. Dat zou alleen moeten gebeuren wanneer er op de kaart ook een BTM kortingsabonnement staat, maar op onbekende wijze is dat dus ook het geval geweest bij enkele kaarten zonder zo'n abonnement. U kunt contact opnemen met de klantenservice om dit te laten checken en wel in te laten schakelen.

Met een kaart kunt u 4 euro in de min staan maar met een negatief saldo kun je niet meer inchecken. Met de eerste incheck bij de HTM bent u dan in de min geraakt waarna inchecken bij het GVB niet meer kon vanwege te laag saldo.

Reageer