samen een flex-dal abonnement | NS Community
beantwoord

samen een flex-dal abonnement

  • 12 April 2022
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Hallo, zowel mijn man als ik hebben een flex-dal abonnement aangeschaft, maar nu zie ik dat als 1 het heeft en de ander een flex-basis, daar de samenreis optie kan worden aangezet en dat de ander dan ook 40% korting krijgt. Mijn man en ik reizen altijd samen dus volgens mij hoeft er dan maar 1 een flex-dal abonnement te hebben. Klopt dat?

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 April 2022, 09:14

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Dat is juist: Samenreiskorting is geldig op dezelfde tijden als een Dal Voordeel-abonnement. De ander moet dan wel altijd eraan denken Samenreiskorting te activeren in de app. En als de ander opeens toch alleen gaat reizen, dan kan eenvoudig van NS Flex Basis gewisseld worden naar NS Flex Dal Voordeel. Wat na een maand weer kan worden gewijzigd in NS Flex Basis.

Een weekend abbonnement met 40% korting mag je ook doordeweek gebruiken in de Daluren?

Badge +3

Een OV-chipkaart waarop een abonnement staat, kan op elk moment gebruikt worden om te reizen. Het hangt vervolgens van het soort abonnement en het tijdstip van inchecken af tegen welk tarief gereisd wordt.

NS Flex Weekend Voordeel geeft 40% korting in het weekend, maar geen korting buiten het weekend. Iemand die met dat abonnement op een werkdag in de daluren incheckt, kan gewoon reizen, maar achteraf wordt wel vol tarief gefactureerd.

NS Flex Weekend Vrij is verkrijgbaar in twee varianten: met dalkorting op werkdagen en zonder die korting. In het eerste geval zal bij inchecken in de daluren op een werkdag de ritprijs met 40 procent korting worden gefactureerd; in het tweede geval zal de ritprijs vol tarief in rekening worden gebracht.

Reputatie 7
Badge +4

Even als aanvulling: op dit moment is er een aanbieding voor Dalvoordeel, waarbij u voor € 2,50 veertig procent korting heeft bij inchecken in de daluren, zowel door de week als in het weekend en dat is goedkoper. U moet het dan na drie maanden wel weer op tijd opzeggen, want daarna wordt het €5,10 per maand. Nog steeds goedkoop, mijns inziens, maar voor €2,50 is het iets gunstiger.

Wel opschieten, want het aanbod loopt tot en met 21 april.

Met dit abonnement mag er ook iemand met samenreiskorting meegenomen worden. Meer informatie:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2

U bent voor drie maanden € 7.50 kwijt, u heeft de hele week korting in de daluren, ook in het weekend dus, en u kunt samenreiskorting toepassen.

Reageer