beantwoord

Wel of geen toeslag in het weekend op IC Direct en/of ICE met weekendvrij abonnement?

  • 27 September 2022
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

Laatst vroeg ik aan een NS-medewerker of ik met mijn weekendvrij abonnement ook op zaterdag en zondag die toeslag voor IC-Direct en ICE treinen moest betalen. Hoefde niet, zei hij. Tijdje later zat ik op zondag in een IC-Direct, geen toeslag betaald dus, en toen zei de conducteur dat ik wèl een toeslag had moeten betalen: ‘voor IC-Direct en ICE moet je ALTIJD een toeslag betalen' liet hij weten. Ik hoefde trouwens niet die 10 euro te betalen, maar hoe zit het nou?

icon

Beste antwoord door MoDe 27 September 2022, 10:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor de IC direct is altijd toeslag verschuldigd tussen Rotterdam en Schiphol.

Met een NS abonnement of SRP is er geen toeslag nodig voor ICE.

Als er geen treinen rijden van Schiphol naar Schiedam in weekend op 28 jan. Moet ik dan toch de verplichte toeslag betalen bij NS citydirect tot Rotterdam.?

is de enige mogelijkheid van reizen die dag

Als er geen treinen rijden van Schiphol naar Schiedam in weekend op 28 jan. Moet ik dan toch de verplichte toeslag betalen bij NS citydirect tot Rotterdam.?

is de enige mogelijkheid van reizen die dag

Dat is niet de enige mogelijkheid. U kunt ook reizen via Gouda. 

Reputatie 6

Hey Maria Muijser. Welkom bij de NS Community.

Je bent niet verplicht om gebruik te maken van de IC Direct, dus deze toeslag vervalt niet. Je kunt ook een rit maken van Schiphol naar Leiden Centraal, daar de vervangende bus pakken naar Den Haag Mariahoeve en vanaf daar kan je weer met de trein naar Schiedam Centraal.

Reageer