Vorige week een mail ontvangen om me aan te melden voor wintercity. Dat lukt niet. Hij geeft steeds aan dat ik een abonnement moet hebben. Ik heb een Flex basis abonnement en ik heb de mail ontvangen. Dan zou dat inloggen toch m,oeten lukken. Ik snap het niet.
@Mode: is het antwoord niet veeleer dat dit een actie is gericht op privë-klantjes en niet voor zakelijke? Want die kunnen die gratis cf vast wel als ´expense´ bij hun baas declareren-of indien eigen baas zelf van de taxes aftrekken oid. Je noemde dat terloops en ergens staat me bij gelezen te hebben dat dit niet voor zakelijke kl. zou gelden.
Overigens had oompje google tot gisteravond hier (6 uur later as NL) nog geen enkel benul van de site wintercity.
Als je een beetje verder had gelezen had je kunnen lezen dat het wat MoDe betreft niet alleen om deze Wintercity actie gaat waar ze geen mail voor heeft ontvangen maar dat ze geen enkele aanbiedingsmail of servicemail of Spoor ontvangt ondanks de instelling, en dat al ruim 2 jaar. En had je ook kunnen lezen dat ze intussen een Flex abonnement en voorheen het oude Voordeelurenabonnement, dus zeker geen zakelijke klant. Misschien eerst eens beter lezen en nadenken voor je weer eens een totaal verkeerde reactie plaatst, want daar heeft niemand wat aan.
Oh oh, dat gaat weer klachten opleveren van 1e klas reizigers.
Ja, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar constant klagen dat je niet mee kan doen en en geen mails krijgt gaat het niet oplossen.
Erryt heeft in een ander topic aangeboden om het voor je te willen bekijken, probeer dat eens. Misschien loopt hij tegen dezelfde problemen aan als anderen die het hebben geprobeerd, maar misschien kan hij er elders meer druk achter zetten.
Ik had je eerder aangeboden de barcode voor het warme drankje door te sturen. En als je de Bookchoice code wil mag je die ook zo hebben.
Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):
Ik hoop trouwens niet dat het plaatje wat als achtergrond dient voor dit cadeautje een voorbode is voor de toekomst. Erg kort treintje.
Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen klant bent) een Dal Voordeel aan te smeren?
Dat dus, gaf ik zelf al eerder aan toen ik de eerste keer inlogde en het niet lukte. Je kunt er wel weer een gratis OV-chipkaart mee uitslepen en de gratis maand Dal Voordeel wijzigen naar Basis of geheel opzeggen.
Bedankje voor vandaag is maar weer eens gratis e-books van Bookchoice, wat ook al 2 jaar standaard het verjaardagscadeau is (heeft het nog niet genoeg nieuwe abonnee's voor Bookchoice opgegeleverd?). Ik zie dit meer als reclame voor Bookchoice, voordelig kennis maken ermee, lekker makkelijk weggeven, zal NS weinig kosten.
Kan er voor de boekenliefhebbers niet gewoon een keer een vrij besteedbare cadeaubon als cadeau worden gegeven, ik lees geen e-books en heb geen interesse in een selectie die door anderen gemaakt is, ik kies graag zelf.
Ik vraag me nog wel af of je nog eens gratis e-books bij Bookchoice kunt downloaden als je al een keer van het NS verjaardagscadeautje gebruik hebt gemaakt. Misschien staat dat in de voorwaarden.
Eh, welke voorwaarden? Ik krijg alleen maar dit na klikken op de link:
Edit 12 uur later, intussen werkt het wel.
In de voorwaarden staat o.a. dat er in totaal 40.000 codes beschikbaar zijn. Iets zegt me dat er meer abonnementhouders de code opvragen en er dus weer klachten gaan komen dat de codes op zijn.
Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:
Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.
Edit: Mijn barcode voor het drankje is wel anders.
Het is mij inmiddels gelukt. Ik weet niet waarom het eerst niet ging, maar ik was op mijn telefoon aan het prutsen en heb in de app ingelogd. Vervolgens werkte het op m'n laptop. Ik ben benieuwd of het morgen in één keer goed gaat.
Klopt, dat domein hebben we al meer dan 15 jaar en daar is niets in veranderd. Overigens kreeg ik tot half 2020 wel nieuwsbrieven e.d. met tips voor stedentrips, aanbiedingen spoordeelwinkel, maar al lang daarvoor kreeg ik ook geen aanbiedingen van NS extra.
Dan zou het vreemd zijn als het aan je eigen domein ligt, of daar moet dat iets veranderd zijn. Wat betreft aanbiedingen van NS Extra, die waren en zijn er al lange tijd niet, al ruim voor half 2020, dus daar heb je geen mails van gemist.
Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven, NS doet het met cadeautjes nu blijkbaar anders, zie deze Wintercity actie, zeker weer een nieuw blik jonge marketing mutjes die wat leuk en nieuws bedacht hebben en wat misschien ook weer het nodige geld gekost heeft. En waarom zou je zoiets van een paar jaar oud nog in leven houden, je wilt iets nieuws, iets fris, iets sprankelijks. Iets met “oude wijn in nieuwe zakken” of “opnieuw het wiel uitvinden”.
Welkom op de NS Community, yvonblaauw.
Het heeft me wat uitzoekwerk gekost, en ik ben nog steeds niet zeker van het antwoord, maar het lijkt er op dat je met een NS Flex basis contract inderdaad niet (meteen) deel kunt nemen aan de Wintercity actie.
De reden dat je de mail krijgt is waarschijnlijk omdat je wel gebruik kunt maken van het gratis Dal Voordeel abonnement voor één maand. Vraag je deze aan, dan kun je jezelf ook meteen inschrijven voor de Wintercity actie.
Nogmaals, dit is deels speculatie, en ik heb de vraag intern uitstaan. Zodra ik meer zeker weet kom ik op dit topic terug.
Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:
Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.
Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen ‘bekende’ bent) een Dal Voordeel aan te smeren?
Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.
Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.
Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor dateert van zomer 2020…
Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.
Kun je ondanks dat je de mail niet ontvangen hebt wel opnieuw inloggen op de pagina van de actie en daar de cadeautjes ophalen en meedoen met de quiz? Dus gewoon vanuit de link die Jurgen gaf weer naar de actie? Dan maar geen mail, maar heb je wel de barcode voor het drankje en nu dus ook de code voor de 1e klas upgrade. En anders mag je zo mijn barcode voor dat warme drankje hebben, ga ik toch niet gebruiken.
Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….
Maar met die mail hoef je verder niets te doen, er staat geen activeringslink in, het is alleen een mail om je welkom te heten. Er staat alleen maar weer dezelfde link in die Jurgen al gaf om naar de Wintercity actie te gaan. Ik zou het gewoon eens proberen die link aan te klikken en kijken wat er gebeurt.
Over die barcode, zie in de e-mail het volgende:
Je persoonlijke kortingscode is: 9810004***174
Bij de barcode in de mail staat : 981000 **817
Maar dat zal wel komen omdat ik me twee keer aangemeld heb (met zelfde e-mail adres overigens)
Edit: Oh wacht, als ik die barcode in de mail scan met mijn telefoon is het gewoon die met 174 op het eind, er vallen wat cijfers weg door de langere streepjes, het is een standaard EAN-13 code.
Na beantwoorden van de vraag blijft Chrome hangen. Kruisje rechtsboven doet niets.
Maar ik ben nou toch wel erg benieuwd naar wat er gebeurt als
In het ergste geval zal het nog steeds niet werken. Dat doet het nu toch ook al niet.
Niet geschoten is altijd mis
Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van
Chrome bleef bij mij ook hangen na het antwoorden van elke vraag. Verversen hielp ook bij mij.
Vandaag geen mail gekregen, maar er was blijkbaar wel een nieuwe vraag met wat vreemde mogelijke antwoorden:
Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van
Dan is er duidelijk echt iets mis aan de kant van NS. Vooral omdat je wel gewoon de mail krijgt van het wijzigen…
Maar kun je nu nog niet inloggen op https://nswintercity.nl/? Ook niet zonder die bevestigingsmail?
Oh, dat had ik ook. Heb dan maar refresh gedaan.
Verder heb ik nog echt gehad dat iets niet werkte, alleen bij eerste keer inloggen met mailadres dat ik niet het juiste abonnement had, bij 2e keer mocht ik ineens wel meedoen.
Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van
Dan is er duidelijk echt iets mis aan de kant van NS. Vooral omdat je wel gewoon de mail krijgt van het wijzigen…
Maar kun je nu nog niet inloggen op https://nswintercity.nl/? Ook niet zonder die bevestigingsmail?
Neen, ik krijg een bericht dat ik moet wachten op bevestigingsmail. In die mail zou ik op een link moeten klikken om mee te kunnen doen.
Als ik code verzilver op de ns website en ik laat ticket naar een van beide mailadressen sturen dan komt die ook aan.
Update: na 4 verschillende mailadressen van 3 providers aangepast te hebben in mijnNS en meerdere keren ingelogd geen enkele bevestiging van wintercity gekregen.
Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven
Ik ontving 29 november een mail dat mijn communicatievoorkeuren kennelijk overgezet zijn. Daarin staat:
Volgens mij ligt daarmee de tijd van cadeautjes bij NS Extra definitief achter ons.
Die mail had ik ook maar had niet zo veel verder gelezen, wel even inglogd om te zie hoe het er uitzag. Wat me nu opvalt in MinNS bij Mjn Producten is dat er geen linkje meer is om naar NS Extra te gaan of om je daarvoor aan te melden. NS Extra lijkt me hiermee nu defintief ten grave gedragen.
Wat betreft dat “Persoonlijke berichten” vraag ik me af of daar ook de “berichten met informatie over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in de dienstregeling wanneer dat relevant is voor jouw traject” zoals aangekondigd in februari 2019 maar onder vallen. Dat werkte al niet met NS Extra, dus waarom zou het wel werken met deze “Persoonlijke berichten”?
Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven
Ik ontving 29 november een mail dat mijn communicatievoorkeuren kennelijk overgezet zijn. Daarin staat:
Volgens mij ligt daarmee de tijd van cadeautjes bij NS Extra definitief achter ons.
Ook die mail niet gehad. Wel 2x dat mijn abonnementskosten worden afgeschreven.
Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):
- De kortingscode is te verzilveren en te gebruiken tot en met 15 januari 2023.
- Verzilveren van de kortingscode kan op ns.nl/producten/s/241122002.
- Op deze bestelpagina zie je onderaan een prijs van € 10 staan. Vul eerst je reisdatum, voorletters en achternaam in en klik op de gele knop 'In winkelwagen'. Op het volgende scherm voert je je unieke couponcode in, en daarna verandert de prijs naar € 1,00.
Dus wie codes heeft en ze niet zal gebruiken.. geef ze maar weg. https://www.ns.nl/producten/s/241122002 en voor de eerstkomende, de code is
XP4HB84F8455S
Vreemd dat een 1e klas upgrade voor €10 blijkbaar een regulier product is… Scheelt je wel een Flex correctie van €20 bij controle. Uiteraard wel onder de e-tickets voorwaarden dus niet in de spits en zo.
In de voorwaarden van de Wintercity actie zag ik geen spitsbeperking. Of ik heb slecht gelezen
Na geen warm drankje, geen1e klas upgrade ook geen bookchoice. Bookchoice heb ik ook nooit als verjaardagskadootje gekregen maar als 40.000 codes zijn dan zal ik niet de enige zijn die dit kadootje moet missen.
Ondertussen wordt vandaag wel mijn abonnementsgeld afgeschreven.
Ik zou hier, zoals Momo al schreef, gewoon nog eens achteraangaan of een klacht indienen.
Je had ook al contact met iemand van NS hierover toch? Hoe is het daarmee afgelopen?
Bij mij laadt de site helemaal niet goed. Elke 100 pogingen zorgt er pas voor dat Google Chrome of Safari de site laad zodat ik het cadeautje kan openen en de vraag kan beantwoorden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.