beantwoord

Inloggen wintercity lukt niet

  • 1 December 2022
  • 73 reacties
  • 2597 Bekeken

Vorige week een mail ontvangen om me aan te melden voor wintercity. Dat lukt niet. Hij geeft steeds aan dat ik een abonnement moet hebben. Ik heb een Flex basis abonnement en ik heb de mail ontvangen. Dan zou dat inloggen toch m,oeten lukken. Ik snap het niet.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 1 December 2022, 14:10

Bekijk origineel

73 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Mode: is het antwoord niet veeleer dat dit een actie is gericht op privë-klantjes en niet voor zakelijke? Want die kunnen die gratis cf vast wel als ´expense´ bij hun baas declareren-of indien eigen baas zelf van de taxes aftrekken oid. Je noemde dat terloops en ergens staat me bij gelezen te hebben dat dit niet voor zakelijke kl. zou gelden.

Overigens had oompje google tot gisteravond hier (6 uur later as NL) nog geen enkel benul van de site wintercity.

Als je een beetje verder had gelezen had je kunnen lezen dat het wat MoDe betreft niet alleen om deze Wintercity actie gaat waar ze geen mail voor heeft ontvangen maar dat ze geen enkele aanbiedingsmail of servicemail of Spoor ontvangt ondanks de instelling, en dat al ruim 2 jaar. En had je ook kunnen lezen dat ze intussen een Flex abonnement en voorheen het oude Voordeelurenabonnement, dus zeker geen zakelijke klant. Misschien eerst eens beter lezen en nadenken voor je weer eens een totaal verkeerde reactie plaatst, want daar heeft niemand wat aan. 

Reputatie 7
Badge +3

Oh oh, dat gaat weer klachten opleveren van 1e klas reizigers. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar constant klagen dat je niet mee kan doen en en geen mails krijgt gaat het niet oplossen. 

Erryt heeft in een ander topic aangeboden om het voor je te willen bekijken, probeer dat eens. Misschien loopt hij tegen dezelfde problemen aan als anderen die het hebben geprobeerd, maar misschien kan hij er elders meer druk achter zetten. 

Ik had je eerder aangeboden de barcode voor het warme drankje door te sturen. En als je de Bookchoice code wil mag je die ook zo hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen klant bent) een Dal Voordeel aan te smeren?

Dat dus, gaf ik zelf al eerder aan toen ik de eerste keer inlogde en het niet lukte. Je kunt er wel weer een gratis OV-chipkaart mee uitslepen en de gratis maand Dal Voordeel wijzigen naar Basis of geheel opzeggen. 😁

 

Reputatie 7
Badge +3

Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):

Ik hoop trouwens niet dat het plaatje wat als achtergrond dient voor dit cadeautje een voorbode is voor de toekomst.  Erg kort treintje. 🤣

 

Welkom op de NS Community, yvonblaauw.

Het heeft me wat uitzoekwerk gekost, en ik ben nog steeds niet zeker van het antwoord, maar het lijkt er op dat je met een NS Flex basis contract inderdaad niet (meteen) deel kunt nemen aan de Wintercity actie.
De reden dat je de mail krijgt is waarschijnlijk omdat je wel gebruik kunt maken van het gratis Dal Voordeel abonnement voor één maand. Vraag je deze aan, dan kun je jezelf ook meteen inschrijven voor de Wintercity actie.

Nogmaals, dit is deels speculatie, en ik heb de vraag intern uitstaan. Zodra ik meer zeker weet kom ik op dit topic terug.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankje voor vandaag is maar weer eens gratis e-books van Bookchoice, wat ook al 2 jaar standaard het verjaardagscadeau is (heeft het nog niet genoeg nieuwe abonnee's voor Bookchoice opgegeleverd?). Ik zie dit meer als reclame voor Bookchoice, voordelig kennis maken ermee, lekker makkelijk weggeven, zal NS weinig kosten. 

Kan er voor de boekenliefhebbers niet gewoon een keer een vrij besteedbare cadeaubon als cadeau worden gegeven, ik lees geen e-books en heb geen interesse in een selectie die door anderen gemaakt is, ik kies graag zelf. 

 

 

Ik vraag me nog wel af of je nog eens gratis e-books bij Bookchoice kunt downloaden als je al een keer van het NS verjaardagscadeautje gebruik hebt gemaakt. Misschien staat dat in de voorwaarden. 

Eh, welke voorwaarden? Ik krijg alleen maar dit na klikken op de link:

 

Edit 12 uur later, intussen werkt het wel.

In de voorwaarden staat o.a. dat er in totaal 40.000 codes beschikbaar zijn. Iets zegt me dat er meer abonnementhouders de code opvragen en er dus weer klachten gaan komen dat de codes op zijn. 

Het is mij inmiddels gelukt. Ik weet niet waarom het eerst niet ging, maar ik was op mijn telefoon aan het prutsen en heb in de app ingelogd. Vervolgens werkte het op m'n laptop. Ik ben benieuwd of het morgen in één keer goed gaat.

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:

Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.

Edit: Mijn barcode voor het drankje is wel anders.

Badge +3

Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:

Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.

Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen ‘bekende’ bent) een Dal Voordeel aan te smeren?

Badge +3

Over die barcode, zie in de e-mail het volgende:

Je persoonlijke kortingscode is: 9810004***174

Bij de barcode in de mail staat : 981000 **817

Maar dat zal wel komen omdat ik me twee keer aangemeld heb (met zelfde e-mail adres overigens) 😅

Edit: Oh wacht, als ik die barcode in de mail scan met mijn telefoon is het gewoon die met 174 op het eind, er vallen wat cijfers weg door de langere streepjes, het is een standaard EAN-13 code.

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Kun je ondanks dat je de mail niet ontvangen hebt wel opnieuw inloggen op de pagina van de actie en daar de cadeautjes ophalen en meedoen met de quiz? Dus gewoon vanuit de link die Jurgen gaf weer naar de actie? Dan maar geen mail, maar heb je wel de barcode voor het drankje en nu dus ook de code voor de 1e klas upgrade. En anders mag je zo mijn barcode voor dat warme drankje hebben, ga ik toch niet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Maar met die mail hoef je verder niets te doen, er staat geen activeringslink in, het is alleen een mail om je welkom te heten. Er staat alleen maar weer dezelfde link in die Jurgen al gaf om naar de Wintercity actie te gaan. Ik zou het gewoon eens proberen die link aan te klikken en kijken wat er gebeurt.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, dat domein hebben we al meer dan 15 jaar en daar is niets in veranderd. Overigens kreeg ik tot half 2020 wel nieuwsbrieven e.d. met tips voor stedentrips, aanbiedingen spoordeelwinkel, maar al lang daarvoor kreeg ik ook geen aanbiedingen van NS extra. 

Dan zou het vreemd zijn als het aan je eigen domein ligt, of daar moet dat iets veranderd zijn. Wat betreft aanbiedingen van NS Extra, die waren en zijn er al lange tijd niet, al ruim voor half 2020, dus daar heb je geen mails van gemist.

Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven, NS doet het met cadeautjes nu blijkbaar anders, zie deze Wintercity actie, zeker weer een nieuw blik jonge marketing mutjes die wat leuk en nieuws bedacht hebben en wat misschien ook weer het nodige geld gekost heeft. En waarom zou je zoiets van een paar jaar oud nog in leven houden, je wilt iets nieuws, iets fris, iets sprankelijks. Iets met “oude wijn in nieuwe zakken” of “opnieuw het wiel uitvinden”.

Bij mij laadt de site helemaal niet goed. Elke 100 pogingen zorgt er pas voor dat Google Chrome of Safari de site laad zodat ik het cadeautje kan openen en de vraag kan beantwoorden.

Badge +3

Na beantwoorden van de vraag blijft Chrome hangen. Kruisje rechtsboven doet niets.

 

Reputatie 7
Badge +3

Oh, dat had ik ook. Heb dan maar refresh gedaan. 

Verder heb ik nog echt gehad dat iets niet werkte, alleen bij eerste keer inloggen met mailadres dat ik niet het juiste abonnement had, bij 2e keer mocht ik ineens wel meedoen. 

Met mijn hotmail-adres kom ik ook niet in de actie, ik kreeg wel de mail met de actie. Dat is me een aantal jaren geleden gelukt, mail krijgen. Maar helaas heb ik er nog niks aan, want ik kom de actie niet in. Toen was er door klantenservice een mail aangemaakt die het probleem op moest lossen. Na een aantal dagen die gekregen, maar helaas.. Ook geen lekker warme koffie voor mij dus 

Reputatie 7
Badge +1

Chrome bleef bij mij ook hangen na het antwoorden van elke vraag. Verversen hielp ook bij mij.

Vandaag geen mail gekregen, maar er was blijkbaar wel een nieuwe vraag met wat vreemde mogelijke antwoorden:

 

Reputatie 7
Badge +3

Met mijn hotmail-adres kom ik ook niet in de actie, ik kreeg wel de mail met de actie. Dat is me een aantal jaren geleden gelukt, mail krijgen. Maar helaas heb ik er nog niks aan, want ik kom de actie niet in. Toen was er door klantenservice een mail aangemaakt die het probleem op moest lossen. Na een aantal dagen die gekregen, maar helaas.. Ook geen lekker warme koffie voor mij dus 

Gebruik jij jouw hotmail voor MijnNS?

Badge +3

Haha, er komen 207.36 personen. Door voor de koelkast en zo kom je nog ergens.. 😂

Ik lees even mee, want ook ik kreeg een mail over NS Wintercity en ik heb een Traject Vrij abonnement. Dat is geen studenten-, kids- of zakelijk abonnement. Jammer dat dat dan niet werkt, ik hoef niet per se een gratis Dal Voordeel abonnement eigenlijk.  

Reputatie 7
Badge +3

Ik had vorige week ook die mail ontvangen en wilde me hiervoor niet aanmelden omdat ik toch niet reis en geen interesse heb in aanbiedingen hiervoor Maar nav deze post toch even een poging gewaagd en inderdaad met mijn Flex Basis krijg ik de melding dat ik een NS abonnement nodig heb. Ik heb nu niet het juiste abonnement, maar kan wel Flex Dal Voordeel voor 1 maand gratis proberen. Komt hierdoor op mij over als de zoveelste poging om me toch weer aan een betaald abonnement te krijgen.

 

 

Ik lees even verder in de voorwaarden voor dit aambod 1 maand gratis Flex Dal Voordeel en daar staat dit onder punt 1:

Het aanbod om het NS Flex Dal Voordeelabonnement 1 maand gratis te ontvangen, geldt alleen voor nietabonnees die in de periode van 24 november 2022 tot en met 31 december 2022 een NS Flex Dal Voordeelabonnement afsluiten via het NS Wintercity-platform of via NS Klantenservice. Niet-abonnee wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als abonnee van NS Flex of NS Reizen op Saldo. Dit betekent dat reizigers met een studentenreisproduct, Kids Vrij of zakelijk abonnement ook gelden als nietabonnee. Ook als je eerder een NS Flexabonnement of NS Reizen op Saldoabonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als niet-abonnee.

 

Ben je dan ook nietabonne als je nu alleen Flex Basis hebt? Op de kaart waar ik nu Flex Basis heb, heeft eerder een maand Flex Dal Voordeel en een maand Flex Weekend Vrij gestaan en dit is gewijzigd naar Flex Basis. NS Flex is niet beëindigd (onder beëindigd versta ik Flex in zijn geheel opgezegd en van de kaart verwijderd).

Ik vind het niet duidelijk, ook omdat in Mijn Producten mijn Flex Basis wel als abonnement staat en ik met mijn Flex Basis dus wel de mail over Wintercity heb ontvangen. Als ik met Flex Basis toch niet in aanmerking kom om mee te doen met Wintercity stuur mij de mail dan niet, ik hou niet zo van dooie mussen. Of is het in dat geval bedoeld om me toch weer een Flex Dal Voordeel abonnement te laten nemen, wat dan de eerste gratis en waarvan NS hoopt dat ik het daarna behoud?

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees even mee, want ook ik kreeg een mail over NS Wintercity en ik heb een Traject Vrij abonnement. Dat is geen studenten-, kids- of zakelijk abonnement. Jammer dat dat dan niet werkt, ik hoef niet per se een gratis Dal Voordeel abonnement eigenlijk.  

Met Traject Vrij zou het toch gewoon moeten kunnen? Dan ben je wel abonnee. Heb je het al geprobeerd en zou je bovenstaande melding niet moeten krijgen. 

Reageer