beantwoord

Jongeren dagkaart maar door werkzaamheden moet je reizen met andere spoor vervoerder maar dat mag niet

  • 27 August 2021
  • 13 reacties
  • 583 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

NS verkoopt jongeren dagkaart, maar als je wil reizen op traject Amersfoort-Hengelo dan moet je op 28 aug reizen met andere spoorvervoerder (Blauwnet). Maar dat mag niet met een Jongeren Dagkaart. Nu heb je z'n kaart en moet je omreizen (extra tijd) en moet je ook extra kosten maken van andere vervoerder!

icon

Beste antwoord door Momo 27 August 2021, 19:29

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een Jongeren Dagkaart mag je inderdaad niet reizen met Blauwnet, maar je mag er wel mee met de treinvervangende bussen van NS.

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10907-22-augustus-2021-werkzaamheden-amersfoort-deventer-apeldoorn-zutphen

  • Er rijden bussen tussen Apeldoorn en Deventer.

Je kunt dus met de NS bus van Apeldoornnaar Deventer en dan verder (met NS) naar Hengelo. Reisplanners geven inderdaad de (volgens mij niet eens snellere) optie via Zwolle aan, en dan met Blauwnet.

Dat snap ik ook niet helemaal, want je moet dan omchecken naar Blauwnet en bent duurder uit dan met de bus als je voltarief of met 40% korting reist!

Reputatie 7
Badge +3

De jongerendagkaart wordt door andere vervoerders niet geaccepteerd, zij vonden dat de kaart te goedkoop wordt aangeboden en wilden er niet aan mee doen. Het is jammer voor jongeren die in het gebied van een andere vervoerder wonen of bij werkzaamheden met andere vervoerders te maken krijgen dat zij geen gebruik kunnen maken van deze goedkope dagkaart.

Helaas voor jou rijden er alleen Blauwnet treinen en geen bussen. Het goedkoopste is of omreizen met de jongerendagkaart of een dagdalretour van €17,50 te kopen.

Badge +3

Oeps, op zaterdag en zondag kan je niet eens naar Apeldoorn met de trein!

Dus dan zit je dus met een NS bus Amersfoort - Apeldoorn en dan een bus Apeldoorn - Deventer.

Anderhalf uur bussen dus… Goede reis!

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt wel met een trein van Amersfoort naar Zwolle, van Zwolle naar Deventer en dan van Deventer naar Hengelo, allemaal NS treinen. 

En er gaat een snelbus van Amersfoort naar Deventer, die onderweg alleen in Apeldoorn stopt. 

Badge +3

Je kunt wel met een trein van Amersfoort naar Zwolle, van Zwolle naar Deventer en dan van Deventer naar Hengelo, allemaal NS treinen. 

En er gaat een snelbus van Amersfoort naar Deventer, die onderweg alleen in Apeldoorn stopt. 

Oh, oke dat valt te overzien, maar de bus kost je dus wel anderhalf uur en dan ben je pas in Deventer.

Beste antwoord in ieder geval :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Met die Jongeren Dagkaart mag je toch ook in de IC Berlijn?  Die rijdt morgen zo te zien via Zwolle, dus dan kun je een aantal keer per dag Amersfoort - Zwolle en Zwolle - Hengelo met die IC Berlijn. Dat is de reistijd nog wat korter, al is het nog steeds langer dan met Blauwnet. In de reisplanner even plannen met Deventer als via station.

 

Badge +3

Blauwnet was geen optie, maar NS (trein/bus) mogelijkheden genoeg dus.

Reputatie 7
Badge +3

Blauwnet was inderdaad geen optie, maar die is wel het snelst, had ik alleen even ter vergelijking erbij gezet. Die met de IC Berlijn is een goede 2e qua reistijd.

De oplossing is dat mijn zoon € 11,10 extra bij moet betalen om van Zutphen naar Hengelo te reizen. Gaat je kind een reis maken met een jongeren dagkaart, dan moet je doordat een deel van de rechtstreekse verbinding er uit ligt omreizen en € 11,10 bijbetalen. Gewoon schandalig en slechte service van NS. Wie bedenkt zo iets kroms :grimacing:    

Ik lees nergens dat deze geldig is in de IC Berlijn.

 

Wel dit: Ook geldig in Intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport en op het binnenlandse traject van ICE International. Voor deze treinen is een Toeslag verplicht.

Om een jong kind een aantal keren extra te laten overstappen (Zwolle, Deventer, Hengelo) en extra langer te laten reizen is voor ons als ouder niet z'n goede oplossing. Ik ga uitzoeken of hij met jongeren dagkaart met de IC Berlijn mag reizen naar Hengelo

Ik heb het voor je nagevraagd. Je mag met de IC Berlijn (uiteraard op het binnenlandse traject) met de Jongeren Dagkaart. 

Reputatie 2

Je zal maar een fiets bij je hebben. NS hoeft alleen maar een beetje te kijken hoe het in andere landen eraan toegaat en kan bepaalde eenvoudige oplossingen zo overnemen. Zijn ze bijv. in Tsjechië aan het spoor bezig en moet er een vervangende busdienst worden opgestart, zorgt de Ceské-Dráhy tegelijk voor een paar bestelbusjes met chauffeur die dan de evt. fietsen meeneemt en achter de vervangende bus aan rijdt (zijn er op dat moment geen fietsen, dan rijdt het busje ook niet!). Met 2 bestelbusjes kun je zo 8, misschien wel 10 fietsen meenemen. Aangezien NS afgelopen zomer geëxperimenteerd heeft met verplichte reservering voor fietsen, is het regelen van bestelbusjes een mooie kans om reizigers met een fiets lange omreisroutes te besparen.

Reageer