beantwoord

almere-utrecht

  • 14 February 2024
  • 32 reacties
  • 694 Bekeken

Reputatie 1

Heb ik wat gemist? Tot en met gisteren vertrok de trein vanuit almere altijd om 20 en 50 over het hele uur.

Vanochtend kom ik op op het station en blijkt het 9 en 39 te zijn. 

De 1e trein vertrekt dus niet om 5:51 maar 6:09.

Eerst dacht ik t.g.v. de wisselstoring bij/tussen Amsterdam cs - muiderpoort. Maar het is ook morgen en vrijdag.

Ook zijn er werkzaamheden tussen Amsterdam-Utrecht maar daar staat niks vermeld over het traject almere-Utrecht.

Watskebeurt??

 

Mvg

Bastiaan

 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 February 2024, 06:07

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge

Maar ook daar dus nog geen Utrecht Centraal-'s Hertogenbosch

Voeg daar ook traject Hoorn- Amsterdam CS bij. Helemaal op z’n kop en nergens informatie te vinden over het waarom en of dit permanent (hoop!het niet!) is.

Voeg daar ook traject Hoorn- Amsterdam CS bij. Helemaal op z’n kop en nergens informatie te vinden over het waarom en of dit permanent (hoop!het niet!) is.

Er kunnen geen treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Utrecht en de trein uit Hoorn zou dan dus in Amsterdam Centraal moeten keren. Alleen ontbreekt op Amsterdam Centraal de capaciteit daarvoor en heeft NS daarom besloten de treinen tot na de voorjaarsvakantie naar Schiphol te laten rijden. De communicatie daarover is NS vergeten.

Reputatie 3

Ik heb meermaals meegemaakt dat ik in de tram naar het station de reisplanner checkte, om er 3 minuten later op het station achter te komen dat de trein toch niet reed. Hoe kort van tevoren wil de NS dat je checkt, en hoezo verwachten ze dat je je reisplannen nog kunt aanpassen als je al op weg naar het station bent? Moet je de avond tevoren maar met je slaapzak op het perron gaan liggen? (En wel op tijd oprollen, want je wordt waarschijnlijk nog naar 3 verschillende perrons gestuurd.)

Ik heb meermaals meegemaakt dat ik in de tram naar het station de reisplanner checkte, om er 3 minuten later op het station achter te komen dat de trein toch niet reed. Hoe kort van tevoren wil de NS dat je checkt, en hoezo verwachten ze dat je je reisplannen nog kunt aanpassen als je al op weg naar het station bent? 

Er is een verschil tussen treinen die last minute uitvallen door verstoringen en vooraf geplande wijzigingen in de dienstregeling vanwege werkzaamheden.

Reputatie 7
Badge

Voeg daar ook traject Hoorn- Amsterdam CS bij. Helemaal op z’n kop en nergens informatie te vinden over het waarom en of dit permanent (hoop!het niet!) is.

Er kunnen geen treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Utrecht en de trein uit Hoorn zou dan dus in Amsterdam Centraal moeten keren. Alleen ontbreekt op Amsterdam Centraal de capaciteit daarvoor en heeft NS daarom besloten de treinen tot na de voorjaarsvakantie naar Schiphol te laten rijden. De communicatie daarover is NS vergeten.

Is het nou echt zo moeilijk om in ieder geval bij de werkzaamheden gewoon ALLE gewijzigde trajecten te vermelden? Het lijkt wel of men alleen toegevoegd heeft wat hier nu toevallig opgemerkt was.

Reputatie 7
Badge

https://community.ns.nl/dienstregeling-59/intercity-lelystad-dordrecht-verdwenen-84617?postid=600321#post600321

@Edwin zijn de meldingen die waren toegevoegd na jou melding nou doodleuk weer weg terwijl er wel nog wijzigingen zijn?

Reageer