beantwoord

almere-utrecht (alweer?)

  • 27 March 2024
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 1

Ben ik weer, ongetwijfeld ligt het wederom aan mij en is het antwoord zo simpel dat ik het zelf had (moeten) kunnen bedenken.

 

Maar goed hier komt ie!!!

De ns (prorail) werkt aan het spoor tussen Zwolle en Nunspeet en zet daar bussen in.…

Ns logica: we passen de dienst regeling tussen Almere en Utrecht daarop aan? (Wat neerkomt op het volledig laten vervallen van de sprinter tussen tussen die twee plaatsen). Dus overvolle treinen en drukke overstap op Weesp)

 

Heb ik nou zo slecht opgelet tijdens de lessen topografie? Zijn Zwolle en Nunspeet (of Almere en Utrecht) opgepakt en verplaatst?

 

Zoals gezegd zal vast een heel logisch (voor de ns dan) antwoord op zijn maar ik zie hem niet. Help me het licht te zien. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 27 March 2024, 15:53

Bekijk origineel

8 reacties

Er rijdt twee keer per uur een rechtstreekse trein tussen Almere en Utrecht. Die rijdt echter als intercity zodat de reizigers op de tussenstations het nakijken hebben.

Reputatie 1

Dat is exact het geval. En dan ook nog maar een trein van 4 delen. Recept voor succes!!!!

Dat is exact het geval. En dan ook nog maar een trein van 4 delen. Recept voor succes!!!!

Bijna alle treinen die ik in de planner zie staan rijden met zeven bakken.

Reputatie 1

Zie foto 

 

Reputatie 7
Badge +2

Op uw screenshot staat de Sprinter Utrecht - Hoofddorp, niet die naar Almere waarover uw eerste post ging.

Op uw screenshot staat de Sprinter Utrecht - Hoofddorp, niet die naar Almere waarover uw eerste post ging.

Er rijden geen sprinters tussen Almere en Utrecht. Het probleem is dat reizigers tussen Almere en Utrecht gebruik moeten maken van maken van 2 sprinters per uur in plaats van 4, in sommige gevallen met extra overstap.

En de helft van de IC's tussen Amersfoort en Utrecht zijn ook geschrapt. Voor de zoveelste keer zijn werkzaamheden het excuus om treinen te laten vervallen.

Het zou praktisch zijn als er iemand na zou denken bij de NS. De IC vervalt tussen Amersfoort en Utrecht, dus moet je met de sprinter. In plaats van de sprinter Nunspeet - Utrecht te Utrecht aan te laten komen op het spoor van de IC (die immers niet rijdt), kom je aan op het veraf gelegen spoor 2. Koppel dan meteen de IC Utrecht - Rotterdam aan de sprinter Nunspeet - Utrecht.

Reputatie 1

Op uw screenshot staat de Sprinter Utrecht - Hoofddorp, niet die naar Almere waarover uw eerste post ging.

 

Klopt ik reis van almere parkwiĵk naar Hilversum sportpark dus maak gebruik van de uitgevallen trein/dienst regeling. Dit is de alternatieve trein voorgesteld door de reisplanner 

Reputatie 1

Op uw screenshot staat de Sprinter Utrecht - Hoofddorp, niet die naar Almere waarover uw eerste post ging.

Er rijden geen sprinters tussen Almere en Utrecht. Het probleem is dat reizigers tussen Almere en Utrecht gebruik moeten maken van maken van 2 sprinters per uur in plaats van 4, in sommige gevallen met extra overstap.

En de helft van de IC's tussen Amersfoort en Utrecht zijn ook geschrapt. Voor de zoveelste keer zijn werkzaamheden het excuus om treinen te laten vervallen.

Het zou praktisch zijn als er iemand na zou denken bij de NS. De IC vervalt tussen Amersfoort en Utrecht, dus moet je met de sprinter. In plaats van de sprinter Nunspeet - Utrecht te Utrecht aan te laten komen op het spoor van de IC (die immers niet rijdt), kom je aan op het veraf gelegen spoor 2. Koppel dan meteen de IC Utrecht - Rotterdam aan de sprinter Nunspeet - Utrecht.

Ja het gebrek aan logica ontbreekt. Door de drukte die ik ervaren heb in de trein ben ik niet de enige die hier last van moet hebben.

Reageer