beantwoord

Dassenburcht Ravenstein

  • 21 February 2024
  • 10 reacties
  • 443 Bekeken

Hi NS community,

Er is nu al meer dan een maand een dassenburcht bij Ravenstein, wat vervolgens zorgt voor ellendig veel vertraging op het traject richting Den Bos, waar de overstaptijd op de trein richting Eindhoven gemiddeld 2 minuten is en nu daardoor praktisch altijd niet gehaald kan worden. Is er enige indicatie wanneer de treinen rondom Ravenstein weer 140 km/h mogen, ipv de nu te hanteren 40 km/h? Alvast bedankt!

Bram

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 21 February 2024, 09:23

Bekijk origineel

10 reacties

​​​​​​+ Kan een mod de titel aanpassen van burght naar burcht? (Typo)

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan best nog wel een tijdje duren. Is afhankelijk van toestemming van de provincie en de mogelijkheid om de dassen te verplaatsen. Zie bijvoorbeeld dit topic.

 

 

Hi Henk,
Bedankt voor je bericht. Ik deel de emotie wel van Eelcog in dit geval. Het is nu een uitzichtloze situatie dat zorgt dat veel mensen een trein van een half uur eerder moeten nemen om op tijd te kunnen zijn. Op perron 5/6 is het nu het gesprek van de ochtend, telkens weer. Het is vrij eenvoudig om de trein op arnhem bijvoorbeeld 2 minuten eerder te laten vertrekken (hij staat daar ~6 minuten stil), om de later opgedane verliezen voor te zijn. Het is niet eens zozeer dat ik het morgen gefixt wil hebben (liever wel natuurlijk), maar het feit dat het uitzichtloos is maakt mij en veel andere reizigers erg kriebelig. 

Door de systematische vertragingen ontstaan problemen bij de enkelsporige brug bij Ravenstein waardoor andere treinen ook weer vertraging oplopen. Het duurt inderdaad erg lang voor dit wordt opgelost.

Prorail heeft onlangs gereageerd op mijn vraag met het volgende antwoord:

De 1e prognose gepland staat op 31-05-2024. Dit is een prognose en geen harde datum we doen ons best dit zorgvuldig op te lossen. 

Dus nog bijna 3 maanden… 😢

Prorail heeft onlangs gereageerd op mijn vraag met het volgende antwoord:

De 1e prognose gepland staat op 31-05-2024. Dit is een prognose en geen harde datum we doen ons best dit zorgvuldig op te lossen. 

Dus nog bijna 3 maanden… 😢

Ambtelijke molens.......

Reputatie 5

Dat is dan weer het nadeel van een overgereguleerd land als Nederland. De das is allang geen zeldzaam of bedreigd dier meer, maar officieel nog steeds ‘beschermd’ waardoor er allemaal juridische problemen ontstaan als je er iets tegen wilt doen. 

Toen een tijd geleden bij Boxtel zich dezelfde problemen voordeden pleitte zelfs de voorzitter van de dassenvereniging ervoor om die beesten gewoon weg te jagen bij het spoor, omdat de populatie inmiddels (meer dan) groot genoeg is.

Reputatie 5

Prorail heeft onlangs gereageerd op mijn vraag met het volgende antwoord:

De 1e prognose gepland staat op 31-05-2024. Dit is een prognose en geen harde datum we doen ons best dit zorgvuldig op te lossen. 

Dus nog bijna 3 maanden… 😢

Ambtelijke molens.......

En dan zeggen ze nog: Helaas duren de werkzaamheden een maandje langer. Bedankt voor het wachten😔

Badge +3

...de voorzitter van de dassenvereniging.

Ja, doei beste verenigde dassen!

 😢

Ambtelijke molens.......

En dan zeggen ze nog: Helaas duren de werkzaamheden een maandje langer. Bedankt voor het wachten😔

Wellicht stellen ze het uit tot de zomervakantie om "de reizigers zoveel mogelijk te ontzien".

Reageer