beantwoord

Dienst regeling

  • 22 October 2023
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Wij reizen regelmatig met de trein van Landgraaf naar Amsterdam Centraal.

De aansluiting Landgraaf naar Heerlen gaat heel vaak fout , dat komt omdat de trein uit Kerkrade 

moet wachten op de trein uit Aken, met gevolg dat we de aansluiting in Heerlen missen.

Dus een half uur wachten Arriva  geen reactie op mijn mail . Graag een oplossing want de trein uit Aken staat in Heerlen op een ander spoor dus geen problemen als de trein uit Kerkrade voor gaat.

icon

Beste antwoord door Vareo 22 October 2023, 17:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Het is wel degelijk een probleem als de trein uit Kerkrade voor gaat, want zowel de RE18 als RS18 stoppen in Heerlen op spoor 4 richting Maastricht. Daarnaast ligt het voor de hand dat de sneltrein voor de stoptrein gaat.

Overigens zitten er 8 minuten tussen beide treinen, dus als de trein uit Aken voor gelaten moet worden heeft die vertraging. Zeker met uw reis zou ik overigens die paar minuutjes voor lief nemen en de RE18 naar Heerlen nemen. Dan heeft u een stuk betrouwbaarder overstap, want hoewel cross-platform is de overstap vanuit de RS18 maar 2 minuten.

Reputatie 7
Badge

Ik heb het gelezen en ik doe niet moeilijk. De dienstregelingen wijzigen zal lastig worden. 

De trein uit Aachen stopt ook in Landgraaf dus @Piet Klok zou die ook kunnen nemen.

Lastiger is de trein uit Herzogenrath (het andere halfuur) omdat die niet in Landgraaf stopt.

Reputatie 7
Badge +3

@Piet Klok dit is geen chat waar NS medewerkers reageren, maar een reizigers-helpen-reizigerscommunity waar reizigers zoals jij elkaar proberen te helpen.

Je zou jouw reis in de planner stukjes kunnen knippen van Landgraaf naar Heerlen en van Heerlen naar Amsterdam om zo de route met de minste vertraging te plannen.

Reageer