dienstregeling | NS Community
beantwoord

dienstregeling

  • 10 August 2022
  • 9 reacties
  • 149 Bekeken

Overstappen van en naar Dordrecht- Zuid niet klant vriendelijk. Komend met de sprinter uit Rotterdam is het altijd rennen om de aansluiting naar Dordrecht Zuid te halen. Eerst was dit een doorgaande verbinding naar Breda of Roosendaal. De andere kant op is het een minuut ruimer maar nog altijd flink doorlopen. De aansluiting met de intercity is helemaal een ramp. Die wachttijd is meestal > 20 minuten omdat deze overstap niet haalbaar is  n.l. 2 minuten. Kan hier wat aan gedaan worden?

icon

Beste antwoord door Isitimela 10 August 2022, 14:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +1

De overstap tussen deze sprinters is inderdaad vrij kort, meestal maar 4/5 minuten. Deze overstap zou wel haalbaar moeten zijn als je ervoor zorgt dat je bij binnenkomst in Dordrecht helemaal voor in de trein zit. 

Mocht de overstap toch te krap zijn, dan kun je in de reisplanner aangeven dat je vijf minuten extra overstaptijd wil hebben. Dan wordt deze overstap 9-13 minuten en dat moet al helemaal haalbaar zijn. 

Het zou zo veel makkelijker zijn als de sprinters gewoon doorreden van Breda/Roosendaal naar Rotterdam/ Den Haag  zodat de overstap niet meer nodig is. 

Reputatie 7

Sprinters vanuit Rotterdam naar Dordrecht rijden elke 10 minuten, 1 sprinter eerder nemen maakt de overstap dus opeens heel goed te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Die sprinters rijden niet altijd om de 10 minuten. 's Avonds na een bepaalde tijd niet meer, niet in het weekend en vanwege het personeelstekort deze week niet op vrijdag en volgende week niet op donderdag en vrijdag. 

Nou dan snap ik het zeker niet. Sprinters uit Rotterdam rijden om het half uur en niet om de 10 minuten volgens de dienstregeling. 

Reputatie 7

Het zou zo veel makkelijker zijn als de sprinters gewoon doorreden van Breda/Roosendaal naar Rotterdam/ Den Haag  zodat de overstap niet meer nodig is. 

Dat was tot voor een paar jaar geleden ook zo, maar de verbinding is toen opgeknipt.Tot groot bezwaar van veel inwoners van de plaatsen tussen Roosendaal en Dordrecht (waarvandaan veel inwoners pendelen naar de regio Rotterdam) en de inwoners van Breda-Noordwest en Prinsenbeek. De dagelijkse forensen naar Rotterdam kregen ineens een overstap, wat velen toch heeft doen besluiten weer de auto naar Rotterdam te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Nou dan snap ik het zeker niet. Sprinters uit Rotterdam rijden om het half uur en niet om de 10 minuten volgens de dienstregeling. 

Overdag op werkdagen en wanneer ze niet uitvallen vanwege het personeelstekort rijden er van Rotterdam naar Dordrecht 6 sprinters per uur. Niet exact om de 10 minuten maar het scheelt weinig.

 

Wannneer je naar Dordrecht Zuid plant komt er maar eens per half uur een reisadvies omdat er maar eens per half uur een overstap van 4 minuten is, maar er rijden echt wel meer sprinters dan alleen om het half uur. 

Dank je. Ik zie het via internet wel in de reisplanner maar in de ns app niet. Dat zou toch hetzelfde moeten zijn? Ik heb nu gekeken vanaf Dordrecht centraal heb mijn locatie uitgezet maar dat helpt niet. Als ik alleen sprinters aanvink zie ik het wel. Erg verwarrend! Maar bedankt voor de uitleg! 

Reputatie 7
Badge +3

De NSapp heb ik niet (geen smartphone) dus kan dat niet checken. In mijn bovenstaande voorbeeld heb ik vanaf Rotterdam ook ”alleen sprinters” aangevinkt. Wat u ook kunt doen, en dat gaf Isitimela al aan, is bij opties een ruimere overstap aan vinken. 

Reageer