Dienstregeling Den Helder-Rotterdam Centraal | NS Community
beantwoord

Dienstregeling Den Helder-Rotterdam Centraal

  • 15 February 2023
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 1

Op 11 maart a.s. wil ik vanaf Den Helder reizen naar Rotterdam Centraal om 9.04 uur. Vanwege werkzaamheden (alweer) moet ik dan op A’dam Centraal overstappen van spoor 4 naar spoor 15a. Nou staat er bij A’dam Centraal vermeld “ check-uit NS en check-in Nederlandse Spoorwegen”. Het is mij niet duidelijk wat hier precies mee bedoeld wordt. Kan iemand mij dat uitleggen? 
Ik zie ook staan dat ik een toeslag zou moeten betalen, is dat ook nodig als ik met een Keuzedag reis?

icon

Beste antwoord door Daniel 15 February 2023, 12:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Op 11 maart a.s. wil ik vanaf Den Helder reizen naar Rotterdam Centraal om 9.04 uur. Vanwege werkzaamheden (alweer) moet ik dan op A’dam Centraal overstappen van spoor 4 naar spoor 15a. Nou staat er bij A’dam Centraal vermeld “ check-uit NS en check-in Nederlandse Spoorwegen”. Het is mij niet duidelijk wat hier precies mee bedoeld wordt. Kan iemand mij dat uitleggen? 
Ik zie ook staan dat ik een toeslag zou moeten betalen, is dat ook nodig als ik met een Keuzedag reis?

Die check in en check uit lijkt mij overbodig. U dient bij een keuzedag wel de toeslag voor de Intercity Direct te betalen. Overigens zie ik ook werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk, ik vraag mij af of u in dat geval niet beter via Haarlem kan reizen?

 

Tot slot werkzaamheden kunnen nog wijzigen. De reisplanner is pas 10 dagen voor vertrek up to date.  

Reputatie 7
Badge +2

Dat is een bug in de planner omdat die "NS International" als aparte vervoerder ziet, je hebt dan de IC naar Brussel namelijk. Omchecken hoeft daarvoor echter niet.

De toeslag voor de IC direct heb je bij een binnenlandse reis wel nodig.

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle antwoorden. Kan ik die toeslag al bij vertrek bij de kaartautomaat er op zetten, gelijk met mijn Keuzedag?

Reputatie 1

Op 11 maart a.s. wil ik vanaf Den Helder reizen naar Rotterdam Centraal om 9.04 uur. Vanwege werkzaamheden (alweer) moet ik dan op A’dam Centraal overstappen van spoor 4 naar spoor 15a. Nou staat er bij A’dam Centraal vermeld “ check-uit NS en check-in Nederlandse Spoorwegen”. Het is mij niet duidelijk wat hier precies mee bedoeld wordt. Kan iemand mij dat uitleggen? 
Ik zie ook staan dat ik een toeslag zou moeten betalen, is dat ook nodig als ik met een Keuzedag reis?

Die check in en check uit lijkt mij overbodig. U dient bij een keuzedag wel de toeslag voor de Intercity Direct te betalen. Overigens zie ik ook werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk, ik vraag mij af of u in dat geval niet beter via Haarlem kan reizen?

 

Tot slot werkzaamheden kunnen nog wijzigen. De reisplanner is pas 10 dagen voor vertrek up to date.  

Ja, dat zie ik nu ook. Ik ga het nog even bekijken, er zijn bijna elk weekend wel werkzaamheden.

Reputatie 7
Badge +1

Dat klopt. Valt mij altijd op dat het in België er veel minder zijn.

Dat klopt. Valt mij altijd op dat het in België er veel minder zijn.

In België worden veel werkzaamheden gedaan waarbij het ene spoor gestemd wordt en er enkelspoor gereden wordt op het andere spoor. In Nederland is dat niet (meer) toegestaan. 

Badge +3

Bedankt voor de snelle antwoorden. Kan ik die toeslag al bij vertrek bij de kaartautomaat er op zetten, gelijk met mijn Keuzedag?

Een IC direct toeslag kan je het beste op je kaart laden bij een rode toeslagzuil op het perron. Besluit je binnen 30 minuten om toch niet met een ICd te gaan dan kan je hem daar ook weer verwijderen.

De Intercity direct Toeslag voor een enkele reis kost € 2,90. Als je deze aanschaft bij de Toeslagzuil krijg je tijdens daluren 40% korting en kost de Toeslag € 1,74

De toeslag is alleen benodigd bij reizen met een ICd tussen Schiphol en Rotterdam, maar kan je ook gewoon al op Amsterdam Centraal laden.

Reageer