Één keer op tijd alsjeblieft NS

  • 30 November 2023
  • 5 reacties
  • 193 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS, 

Zou het alsjeblieft mogelijk zijn de intercity van Zwolle naar Roosendaal 'gewoon' één keer op tijd te laten  rijden?? Het is deze maand nog niet gelukt! Succes NS! 


5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik neem aan dat deze foto op Deventer is genomen en we het hier hebben over de intercity die om 7:20 uit Zwolle had moeten vertrekken en daar vandaag pas om 7:34 wegreed. Uit Deventer vertrok die uiteindelijk 19 minuten te laat. Dit betreft treindienst 3627, deel van de treinserie 3600. Treinposities.nl laat zien dat de punctualiteit hiervan momenteel inderdaad slechts een bedroevende 50.0% is. Maar goed, hij rijdt dus ook wel eens op tijd, nu bijvoorbeeld. Trein 3629 is op tijd vertrokken uit Zwolle, is inmiddels Deventer voorbij en ook daar op tijd vertrokken en was tussendoor alleen op Olst een minuut te laat.

Reputatie 7
Badge

Specifiek trein 3627 had bijvoorbeeld gisteren nog nergens meer dan 2 minuten vertraging.

Maar goed, hij rijdt dus ook wel eens op tijd, nu bijvoorbeeld. 

Deze opmerking geeft wel aan hoe ver NS is gezonken als de reiziger daar al tevreden mee moet zijn.

Reputatie 7
Badge

Maar goed, hij rijdt dus ook wel eens op tijd, nu bijvoorbeeld. 

Deze opmerking geeft wel aan hoe ver NS is gezonken als de reiziger daar al tevreden mee moet zijn.

Dat zei ik toch niet? Die 50.0% noemde ik ook bedroevend, maar TS vroeg of hij één keer op tijd kon rijden. Het antwoord op die vraag is dus wel positief.

Reputatie 3

Het is inderdaad bedroevende de afgelopen weken. (trein van TS had voor Nijmegen al meer dan 20 minuten vertraging) Voor een deel ligt het - denk ik - aan de vallende bladeren, maar ook misschien is het ook niet zo’n goed idee om een ICM7 in Zwolle te splitsen, waardoor een trein die met vertraging uit Deventer komt daar ook weer met vertraging heen gaat.

Andere opties zijn ( volgens mij )

  • Reserve trein ergens neerzetten op dit enkelsporige baanvak ( misschien een idee voor de volgende herfst en bij werkzaamheden als de IC Berlijn en goederen over het stukje enkelspoor bij Olst mogen )
  • Toch weer keren in Olst bij grote vertraging ( geeft de mensen uit Zwolle 30 minuten vertraging, maar nu hadden alle instappers uit Deventer tot met met Etten-Leur vertraging ).

 

Reageer