fout reisadvies

  • 3 March 2024
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Vanaf bushalte business en sciencepark wageningen naar utrecht vreemd advies sinds een week. 9292 klopt wel. Vanaf ede wageningen trein naar utrecht klopt wel. Ik voer aankomsttijd 8.15 maandag 4 maart in.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie in beide reisplanners exact hetzelfde resultaat. Vanavond 4x per uur een IC.

Vanaf bushalte business en sciencepark wageningen naar utrecht vreemd advies sinds een week. 9292 klopt wel. Vanaf ede wageningen trein naar utrecht klopt wel. Ik voer aankomsttijd 8.15 maandag 4 maart in.

Reputatie 7
Badge +2

Ik zie in beide reisplanners exact hetzelfde resultaat. Vanavond 4x per uur een IC.

Ik neem aan dat TS 8.15 in de ochtend bedoelde. Dan zie ik in de NS app inderdaad aparte adviezen via Wageningen Busstation naar Rhenen en dan de trein.

Ook 9292 geeft bijzondere adviezen met een haltetaxi naar Veenendaal, bus naar De Klomp en dan de trein. Maar afwisselend ook gewoon de bus naar Ede-Wageningen en dan de trein.

Lijkt niet echt aan de NS app te liggen, eerder aan de dienstregeling van lijn 303 die een week geleden is aangepast aan het nieuwe station Ede-Wageningen. Waarschijnlijk kennen de planners de koppeling tussen haltenummer op het busstation en station nog niet.

9292 geeft wel de reis met 303 weer

Reputatie 7
Badge +2

Ja, tussen allerlei andere bizarre opties.

Maar ik heb nu wel gevonden waar het probleem zit: volgens de NS app is het 9 minuten lopen van de bushalte station Ede-Wageningen naar het perron. Als ik op de kaart de looproute bekijk dan laat 'ie je vanaf het busstation naar een punt onder het perron in de tunnel van de Klinkenbergerweg lopen 🤔

9292 rekent hier maar 3 minuten voor en gezien de overstaptijd op de trein 6 minuten is krijg je daar wel reizen via station Ede-Wageningen uit.

Reageer