Skip to main content

Hoe komt het dat nu in 1 week tijd 2x de middagtreinen naar Heerlen en Venlo worden gecancelled en alleen de treinen naar Mastricht blijven rijden (1x per half uur). Donderdag 19 mei was enigzins te verklaren door noodweer, maar gisteren, dinsdag 24 mei, weer dezelfde chaos op het spoor en daarmee ook op de perrons. Wanneer je 2 treinen naar het zuiden cancelled, kan je verwachten dat de overgebleven ritten extra belast zullen worden. Het minste dat de NS zou kunnen doen is zorgen voor voldoende personeel dat weet waar het over gaat op de perrons, om vragen te beantwoorden en om de “logistiek” te bewaken.

Dinsdag 24 mei, de trein naar Maastricht van 18.03 uur zou binnen moeten komen op perron 18. Daar stonden inmiddels een paar duizend mensen te wachten  op een trein, die inmiddels al wat vertraagd was. Kort voor binnenkomst kregen we tehoren dat deze trein niet zou binnenkomen op spoor 18, maar op spoor 15! Verplaatsing van een paar duizend mensen naar een ander perron! Kort voor binnenkomst moest iedereen weer terug naar het originele perron, omdat de trein dus toch daar zou gaan aankomen. Totaal geen personeel van de NS gezien of kunnen spreken. Chaos op het perron en intens geirriteerde reizigers. Vervolgens een overvolle trein en zelfs mensen die achterbleven, omdat de trein te vol was! Gevaarlijke toestand in de trein, want de gangpaden vol met staande mensen en zelfs op de trappen werd gestaan. Bij een noodstop van de trein waren ongetwijfeld gewonden gevallen.

Totaal onacceptabel!!

  

Ik vind het wel een zwaktebod om de problemen af te doen met “helaas een seinstoring en dus wordt het drukker in de treinen die wel rijden”. De NS weet van het probleem en wat dit gaat veroorzaken.

Laat personeel dan preventief informatie geven en ga niet zo slordig om met de logistiek in het station.


Goedemiddag Marcel O en welkom op de NS Community.

 

Dit klinkt inderdaad niet als een fijne situatie. Helaas was er gistermiddag sprake van een seinstoring waardoor er een aantal treinen niet hebben kunnen rijden. Daardoor kan het drukker worden in de treinen die wel rijden.


Zo is dat-met wel 4 uitroeptekens.

En dacht je nou echt dat dit ook maar iets gaat helpen? het is alleen weer werkgelegenheid voor al die overbodige prietpraat afleverende PR-meisjes. Bedenk liever een plan om die eens echt aan het werk te zetten met iets nuttigs: treintjes besturen, reizigers controleren etc.

Jammer ook nog at die altijd vervelende NS er niet eens in slaagt om een half uur treintjes te cancellen: dan kun je tenminste kassa doen en kost het ze duitjes.


Reageer