Hoe kan ik zien welk model trein komt? | NS Community
beantwoord

Hoe kan ik zien welk model trein komt?


Reputatie 2

Is het mogelijk om van te voren op de app te zien wat voor model trein komt? Ik wil namelijk niet meer in zo een waardeloze nieuwe sprinter zitten waar je bijna gelijk rug pijn van krijgt.

Ik had gisteren de sneltrein naar Vlissingen gemist en toen kwam ineens zo een klein waardeloos treintje die ook nog overal stopte. Ik ben maar in Bergen op Zoom uitgestapt en gewacht op de dubbeldekker.  Hoe durft de NS te verwachten dat ik betaal voor zo een rot trein?

icon

Beste antwoord door Edwin 19 March 2022, 07:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Plan je reis in de app en tik de rit aan die je wilt maken, bovenin kun je zien wat voor soort trein er gepland is.

Die app is mede betaald van het geld wat voor de reis gerekend wordt overigens.

Je betaalt om vervoerd te worden, dat is gebeurd. Waar we het lef vandaan halen om te verwachten dat je voor zo'n ‘rottrein’ betaalt? Zie voorgaande. Je had ook eerder op het station kunnen zijn om de sneltrein te halen.

Reputatie 2

Plan je reis in de app en tik de rit aan die je wilt maken, bovenin kun je zien wat voor soort trein er gepland is.

Die app is mede betaald van het geld wat voor de reis gerekend wordt overigens.

Je betaalt om vervoerd te worden, dat is gebeurd. Waar we het lef vandaan halen om te verwachten dat je voor zo'n ‘rottrein’ betaalt? Zie voorgaande. Je had ook eerder op het station kunnen zijn om de sneltrein te halen.

Ik was op tijd maar de trein stond helemaal aan de verkeerde kant in Roosendaal. Een beetje fatsoenlijke machinist wacht als hij ziet dat er nog mensen aankomen! Bij de NS staat de reiziger glad niet op 1,2 en 3 maar achteraan. In België zouden ze mij nooit zo hard naaien.

 

Reputatie 7
Badge +4

U bent weer op het oude niveau van uw eerdere nick terug zo te zien. Het is ook niet onfatsoenlijk rekening te houden met de mensen die al op tijd in de trein zitten en een aansluiting moeten of willen halen. Los van de vraag of de machinist dit eigenlijk wel regelt. Ik denk niet dat u zo belangrijk bent dat mensen er op uit zijn u dwars te zitten. De mensen in de trein zitten op 1,2 en 3 als de aansluitingen worden gehaald. Dat is zeker in de spits vaak een trein vol.

 

Ik ben het wel met u eens dat de trein met de slechte stoelen er nooit had moeten komen. Het is een ramp als je een beetje langer bent. Zoiets als een fout gemaakte steunzool, maar dan in je rug.

Reputatie 2

Dit was s’avonds buiten de spits

Reputatie 2

U bent weer op het oude niveau van uw eerdere nick terug zo te zien. Het is ook niet onfatsoenlijk rekening te houden met de mensen die al op tijd in de trein zitten en een aansluiting moeten of willen halen. Los van de vraag of de machinist dit eigenlijk wel regelt. Ik denk niet dat u zo belangrijk bent dat mensen er op uit zijn u dwars te zitten. De mensen in de trein zitten op 1,2 en 3 als de aansluitingen worden gehaald. Dat is in de spits vaak een trein vol.

Dus als jij machinist bent en ziet nog mensen naar de trein lopen die helemaal aan de verkeerde staat van het perron laat jij die in de kou staan en vervolgens moeten ze mee met een bagger sprinter ipv een dubbeldekker?

@Vissinger

Ik denk dat niet dat een conducteur kan beginnen met wachten op passagiers die nog in de verte aangelopen komen. Als je dat wel zou doen regent het straks vertragingen en gemiste aansluitingen.

Dat er op de Zeeuwse lijn nog intercitymaterieel rijdt in treinen die overal stoppen is een erfenis uit het verleden die geleidelijk wel zal verdwijnen. Tussen Zwolle en Groningen reed er ook nog lang intercitymaterieel in sprinters en klaagden er in het begin ook mensen toen daar een eind aan kwam.

Reputatie 2

Jij hebt makkelijk praten. Als je door een overstap al 29 minuten moet wachten op Roosendaal en dan ook nog een pokkeneind moet lopen naar de andere kant van Roosendaal station dan stimuleer je gewoon dat mensen alternatieven gaan bedenken voor de trein.

Je vind jezelf nogal belangrijk dat een trein met andere passagiers moet gaan wachten tot jij er bent, zorg dan dat je gewoon tijdig op het station bent en anders even een sprintje trekken dat is meteen goed voor de gezondheid.

De machinist is overigens niet degene die bepaalt wanneer er vertrokken wordt daar hebben we een Hc voor, en wachten op mensen die rustig aan komen lopen is er zo en zo niet bij aangezien er dan eindeloos gewacht moet worden en er aansluitingen gemist gaan worden.

En gezien je ontevredenheid neem gewoon lekker de fiets of ga met de auto, je komt er nog wel achter dat je leven veel tegenslagen zal hebben en niet alles naar jouw zin zal zijn, that's life.

Reputatie 7
Badge +1

Ik was op tijd maar de trein stond helemaal aan de verkeerde kant in Roosendaal.

Klopte de plaats van de trein niet met het aangekondigde spoor in de app of de elektronische borden op het station?

Reputatie 2

Ik was op tijd maar de trein stond helemaal aan de verkeerde kant in Roosendaal.

Klopte de plaats van de trein niet met het aangekondigde spoor in de app of de elektronische borden op het station?

Nee 4b is normaal gesproken veel verder naar voren nu stond de trein helemaal achter

Je vind jezelf nogal belangrijk dat een trein met andere passagiers moet gaan wachten tot jij er bent, zorg dan dat je gewoon tijdig op het station bent en anders even een sprintje trekken dat is meteen goed voor de gezondheid.

De machinist is overigens niet degene die bepaalt wanneer er vertrokken wordt daar hebben we een Hc voor, en wachten op mensen die rustig aan komen lopen is er zo en zo niet bij aangezien er dan eindeloos gewacht moet worden en er aansluitingen gemist gaan worden.

En gezien je ontevredenheid neem gewoon lekker de fiets of ga met de auto, je komt er nog wel achter dat je leven veel tegenslagen zal hebben en niet alles naar jouw zin zal zijn, that's life.

Zit je nou te impliceren dat ik de te dik ben. Waarom gedraag jij je hier als een eikel?  Wordt je betaald om NS te paaien?

Doe eens even normaal zeg. Zo'n reactie is echt niet acceptabel. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik was op tijd maar de trein stond helemaal aan de verkeerde kant in Roosendaal.

Klopte de plaats van de trein niet met het aangekondigde spoor in de app of de elektronische borden op het station?

Nee 4b is normaal gesproken veel verder naar voren nu stond de trein helemaal achter

Dus de trein was aangekondigd op spoor 4b en stond daar ook maar dan achteraan?

Het zou kunnen dat het voorste treindeel dan is afgekoppeld. Ik zie dat de IC's naar Vlissingen meestal vanaf 4a vertrekken maar enkele vanaf 4b. Misschien is dat juist om af te koppelen.

Jij hebt makkelijk praten. Als je door een overstap al 29 minuten moet wachten op Roosendaal en dan ook nog een pokkeneind moet lopen naar de andere kant van Roosendaal station dan stimuleer je gewoon dat mensen alternatieven gaan bedenken voor de trein.

Dus je was 29 minuten op het station en mist nog je trein ?

Reputatie 4

Hoe de toon dan ook moge zijn, feit blijft dat Roosendaal geen fijn station is om te moeten overstappen van Zeeland richting Brabant en vice versa. Flinke loopafstanden indien er niet cross platform kan worden gestationeerd, regelmatig wijzigingen die zelfs naar 1B gaan, de ene keer wacht een trein wel, de andere keer rijdt de trein stipt weg. Voor de reiziger een raadsel waarom het de ene keer wel kan en de andere keer niet. Voor mij een reden om als het kan de auto te nemen van Breda naar Bergen op Zoom. Hooguit een 30 minuten. Met NS kan het zo maar 1 uur zijn. Jammer.

Reputatie 7

Hoe de toon dan ook moge zijn, feit blijft dat Roosendaal geen fijn station is om te moeten overstappen van Zeeland richting Brabant en vice versa. Flinke loopafstanden indien er niet cross platform kan worden gestationeerd, regelmatig wijzigingen die zelfs naar 1B gaan, de ene keer wacht een trein wel, de andere keer rijdt de trein stipt weg. Voor de reiziger een raadsel waarom het de ene keer wel kan en de andere keer niet. 

De toon is zeker niet correct maar overstappen op het station Roosendaal van/naar Brabant/Zeeland, in mijn optiek een van de minst prettige stations van het hele land, is altijd weer een loterij. Gaat het deze keer wel of niet lukken is altijd de vraag. Een verre van prettige overstap. Met name dat wachten af en toe vóór Roosendaal tot de trein binnen kan komen en dat "nog even" aan- of afkoppelen van een treinstel voordat de deuren opengaan. Dat kan nét je overstap de kop kosten waarna je 29 minuten moet wachten voor de volgende trein naar Breda en verder. En dan is het frustrerend te weten dat de trein straks in Breda standaard 5 tot 6 minuten zal staan wachten volgens dienstregeling.

Reageer